Viime viikolla vanha Salorani sanoi sopimuksensa irti. Katsoin huoltokirjasta, joko ymmärtäisin vialle jotain. Välistä löytyi ostolappu päiväyksellä 6.1.1988. Ko. tapaus on ollut kerran korjattavana, noin 5 vuotta sitten, jolloin uusittiin jokin pieni osa hintaa 70 €. Kyllä on ollut luotettavaa suomalaista työtä.
Sanoin TV-lupani irti - ajattelin katsella ympärilleni, että osaisin ostaa uuden ennen syksyä, kun palaa kotiin mökkeilemästä. Ei liene uusi enää yhtä kestävää laatua. Lieneekö muilla yhtä vanhoja koneita vielä käytössä ?
Ja rehellisten tv-vastaanottomien haltijoiden kannalta on hyvä, että maksusysteemit muuttuu 2013 alusta. Yksineläjän maksutaakka pienenee kuten pienimpien tulojen omaavien ihmisten. Ja lintsareiden aika on loppumassa.
klo 23:41 | 7.5.2012
Suosituimmat
Uusimmat
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sivut
Kuka enää mitään Saloraa tuijottelee. Vanha Salorani on vaihdettu uuteen n. 5v sitten. Oletko pudonnut yhteiskunnan kehityksestä? Uudet digitelevisiot ja mallit on tulleet aika päiviä. Sellaisia ihmiset nykypäivänä katsovat.
Tämä taas niitä tylyjä tokaisuja, jotka eivät lukijaa (ainakaan minua) ilahduta.
Mulla ei ole putkitelkkaa ollu enään 6 vuoteen.Ostin kunnon 50 tuumasen digi tv olkkariin ja makkarissa pienempi 32 tuumanen.
Olen lähes sata varma, ettei kuvapuki televisioita enää ole ainakaan missää liikkeessä myytävänä, mutta ei hätää, pienehköt tauluteleviseiot on halvempia kuin siihen aikaan olevat putki mallit.
Pieni 32" maksaa n.250€
Taisit irtisanoa tv-lupasi taktisista syistä, luotat siihen , ettei lupatarkastajat tule enää käymään kun lupakäytäntö on muuttumassa, hyvä vinkki minäkin taidan tehdä samoin muutama kymppihän siinä säästyy.
eivät taida salorat ja finluxit olla enää sitä mitä ennen, tuttava osti 32'' finluxin tarjouksesta ja se hajosi 2 kk päästä,
huoltoon vaan ja ilman tvtä muutama viikko. itsellä sony, olen ollut tyytyväinen ja jos jotain vikaa tulee, merkkiliikkeet eivät yleensä rupea riitelemään, sony kaupassa muutenkin tosi hyvä palvelu toisin kuin prismat ym.
Minä luovuin telkkarista puoli vuotta sitten, ja nyt tulee käytyä uimassa, kuntosalilla ja kaikenlaisissa tilaisuuksissa paljon entistä enemmän. Kilojakin on karissut ja verenpaine alentunut. Vaikka kuinka lapset tyrkyttäisivät telkkaria äitienpäivälahjaksi, sanon ystävällisesti mutta päättäväisesti: - Kiitos, mutta ei kiitos!
Minulla on vanha JVC ja katson sitä niin kauan kun sen kestää.Kuva on hyvä
Taidatte olla saman sortin sosialisteja kaikki tyyni, ei nykyisin merkillä ole enää mitään väliä, samoista komponenteista kootaan, ja tehaita on aasian maissa joka firmalla eli ei ole taattua mikä merkki on missäkin valmistettu.
Mikä lie tuokin JVC en ole kuullutkaan enkä viitti netistä ettiäkkään.
Minulla on maailman suurimman elektroniikka jätin valmistama Samsung, ja hyvin on vuosi kaudet pelittänyt.
Kuule, tämä on ihan TV-lupabyroosta tarkastettu asia. Ja vanha painava kuvaputkitv lähtee sitten kun uusi tulee huusolliin. Kierrätysmaksulla. Tervetuloa vaan tarkastamaan huusolliin, jos vaikka saisi käyntiin. Hah hahhaa...
Erään testin paraimistoa.
Panasonic
Philips
Samsung
Sony
Kuule, tämä on ihan TV-lupabyroosta tarkastettu asia. Ja vanha painava kuvaputkitv lähtee sitten kun uusi tulee huusolliin. Kierrätysmaksulla. Tervetuloa vaan tarkastamaan huusolliin, jos vaikka saisi käyntiin. Hah hahhaa...
Mitä mahdat höpöttää, ettkös juuri kertonut että televisiosi hajosi, miksi säilytä romua vuoden ennenkuin hankit uuden, olithan sanonut lupasi irti joten joudut tuijottamaan epäkuntoisen salorasi mustaa ja sammunutta kuvaputkea.
En ole pudonnut yhteiskunnan kehityksestä. Olen koulutettu ihminen ja varallisuuttakin on ostaa uusi televisio, mutta ei ole kiinnostanut, kun entinen on toiminut hyvin. Uusin tekniikka televisioissa tai kännyköissä ei ole minun elämäni prioriteeteissa ensi sijalla.
Ja jokainen katsoo sellaista kun katsoo - ei ihmisen fiksuus näy viimeistä mallia olevasta televisiosta tai kännykästä.
Ja sinä huomauttelijakin vaihdoit vanhan Salorasi vasta 5 v sitten - oletko jälkeenjäänyt ?
Sen takia säilytän, koska ko. laite on erittäin painava, en jaksa sitä viedä pois ja siitä pääsee eroon kätevimmin kun kierrättää uuden oston yhteydessä. Onko vaikeeta ymmärtää ! Vanha lähtee viimeistään syyskuulla kun uusi tulee. Eikä sinun tarvitse katsella minun vanhaa tai uutta, joten ei tarvitse huolestua asian suhteen.
P.S. Salora on muuten erittäin tyylikäs laite ja on sopinut hyvin minun laadukkaaseen kirjahyllyyni (anteeksi omakehu haisee), uudesta lotjasta en ole niinkään varma.
Hah,hah haaahh kirja hyllyyn, sallinet nauraaaaa... hiiiiiiih.
Tämä on nykyaikaa.
[IMG]http://i5.aijaa.com/b/00178/10154432.jpg[/IMG]
minä niin mieleni pahoitin sun puolesta,olet järkevä kun et hyppää heti uuteen tv.osta sitten kun tarvit,minäkin jouduin ostaan,harmittaa vietävästi,ja mitä tulee taulu tv ne on kamalia.mulle riittää 26 tuum..näkee että täällä on rehvastelijoita toiset ostaa osamaksulla.ja maksaa vuositolkulla niitä.se on sama kun kännykät tuli niitä vaihdetaan alvariinsa osamaksulla.minä joudun laittaan tv.n mökille kun me perheen kanssa yövytään vuorotellen ja ikähaitari vaihtelee,samoin tietokoneen joutuu laittaan se on kyllä vanha mutta kun jositakin laskuja tarttee maksaan ,tiedän e-laskun mutta kun sairaalam.esim.samoin tuo tv lupa maksu sehän sisältää myös radion netti tv jotkut vain ei halua ymmärtää.ja anteeks vaan niin kyllä lestaadiolaiset katsoo tv.tä-Poikkean aiheesta rahallarehvastelusta vuosia sitten hautuumaalla törmäsin tuttuun kuinka se oli onnellinen kun oli löytänyt kadoksissa olleen setänsä hautapaikan pienen kiven siihe hakennut ja todella kaunis,tuli mun tuttu siihen ,voi että häpesin kun kertoi hän laittoi 20000mk maksavan kiven miehelleen .ymmärsi lähteä sanoin vain että se on niin painava jotta saat vielä harmia siitä niinkuin tuli .no kyllä me kestetään.
sain äitiltä tämän tv kun olen äitin poika/quote]
ja äiti sai sossusta rahat tähän tv.
On niitä pieniäkin taulu televisioita.
[IMG]http://i5.aijaa.com/b/00006/10154547.jpg[/IMG]
Sivut