Mitä äidillle lahjaksi?

Vierailija

Mitä annat äidille lahjaksi?

Onko jokin äitienpäivälahja, itse saamasi tai äidille antamasi, jäänyt erityisesti mieleesi?

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Mieheltäni sain joitakin vuosia sitten krokotiilinnahka-asun lahjaksi ja viime vuonna sain uuden pyykkikoneen. :D T. Audinainen krokotiilinnahassa:D

Vierailija

Äitini menehtyi jo kauan sitten, pitäisiköhän hänelle "lahjoittaa" mielikuvissa vaikkapa uudet enkelinsiivet? :))

Vierailija

Sain viime vuonna lahjakortin kylpylään .Se oli paketti johon kuului valitsemani 5 hemmotteluhoitoa ,2 ruokaa ja yöpyminen .
Valitsin hoidot kahdelle eri päiville kun niin suositeltiin .Valitsin huvikseni ihan erikoisia hoitoja. En enää muista mitä ne hieronnat esim olivat nimeltään .Yhdessäkin hoidossa makasin lattialle tehdyssä petissä ja mies hieroja paineli eri tavalla erikohtia kehosta.Kynttilät paloi ja musiikki soi.Rentouduin siinä kyllä hyvin. Muutkin hoidot olivat erikoisia ja hyviä kauneushoitoja.
Valitsin sellaisen päivän ,että ravintolassa oli karaokea .Hyviä lauluja oli mukava kuunnella. Nyt kun lapseni ovat aikuisia he keksivät hyviä tai hauskoja lahjoja vaikka kuinka kieltelisin.
Nyt hyppään perjantaina junaan ja menen tyttären luo ja menemme illalla teatteriin ,lauantaina intialaiseen ravintolaan syömään ja sunnuntaina lapsen lapset jotka ovat juuri koulun "köksässä"opetelleet ruuan laittoa laittavat vielä koti ruuan. Tyttären tytär 13v on monet kerrat yllättänyt näillä uusilla kakuilla joita lehdet pullistelevat nykyään.
Luulen ,että uutuus kakku vielä odottaa.
Passaa tässä olla äiti ja mummu.

Vierailija

Muistuu mieleeni äitienpäivä vuonna 1992. Sisareni kanssa annoimme äidillemme lahjaksi kotimaan matkan. Matka tehtiin kesäkuussa, olin matkaseurana.

Äitini halusi käydä katsomassa iäkästä enonsa leskeä Karungin vanhainkodissa, Torniosta vähän ylöspäin. Samalla reissulla tutustuimme Tornioon, Kemiin, Ouluun ja Haaparantaan. Poistulomatkalla tapasimme äitini sisaren Jyväskylässä. Matkustimme junalla ja linja-autolla.

Tein äidilleni muistoksi matkakertomuksen valokuvien kera.

Äitini oli ihanaa matkaseuraa!

Seuraavana kesänä teimme viikon matkan toiseen suuntaan, Turun ja Rauman seudulle, mutta se onkin jo toinen juttu.

Jälkeenpäin katselimme usein matkakirjoja ja muistelimme yhteisiä matkojamme.

Tänä äitienpäivänä äidistäni ei ole enää muistelukaveriksi, Alzheimerin tauti vei muistin ja muistot.
Käyn äitiäni katsomassa hoivaosastolla, vien kukkia ja laulan onnittelulaulun. Pidän kädestä kiinni ja silitän hiuksia. Toisenlainen äitienpäivä.

Vierailija

Lainaus:

Mitä annat äidille lahjaksi?

Onko jokin äitienpäivälahja, itse saamasi tai äidille antamasi, jäänyt erityisesti mieleesi?

Ei ole äitiä ollut vuosiin, joten en osta mitään ja koska vaimoni ei ole äitini en osta hänellekkään!

Vierailija

Meillä ei ole ollut tapana äitiien päivänä lahjoja antaa, jouluna kylläkin ja syntymäpäivänä täysinä kymmeninä.

Vierailija

Pistää miettimään aina näin äitienpäivän lähestyessä että elääköhän äitini ym.Ja miksi hän hylkäsi minut.En tiedä tai muista lapsuudestani kuin mitä minulle on näin vanhempana kerrottu että minut on jätetty pienessä korissa minun ollessa 1v 7kuukautta niin lastenkodin ovelle.Korissa oli kirje jossa pyydettiin pitämään hyvä huoli minusta ja valkonen nalle joka on tallessa vielä.En ole vihaihen tai katkera biologiselle äidilleni jota en tunne saatikka muista.Kasvattivanhempani jotka ovat mulle hyvin rakkaita ja ovat kasvattaneet minut olen hyvin kiitollinen että sain kodin ja rakastavat vanhemmat.Silti tahtoisin tavata biologisen äitini kun hän on ajatuksissa ollut viimeset vuodet ja tuntuu että olen vain puolikas jos en saa tietää juuriani.Mä en ole etsinyt äiytiäni syystä kun hän luopui minusta niin miksi minun pitäisi etsiä hänet,jos en kelpaa hänelle nytkään aikuisena kun en lapsenakaan kelvannut.t.Siiri 26v

Vierailija

Lainaus:

Olikohan tuo edellinen tosi tarina??? nuin vanha lapsi kun mönkii jo pikkukorista karkuteille.

Enpä epäile hetkeäkään jutun todenperäisyyttä.
Minut on myös jätetty sukulaisten hoitoon muutaman viikon ikäisenä,kun äiti huiteli omilla teillään.Mutta ei ole tarvinnut äitien päiviä paljon juhlia,vaikka äiti asui samalla paikkakunnalla,Ei nimittäin ole mitään tunnesiteitä juurikaan tuota ihmistä kohtaan.Isästä ei sitäkään vähää varmuutta.
Kasvatti äitiä muistin ,kun olin pieni,nyt ovat jo poissa.

Vierailija

Yhtenä äitienpäivänä sain autokuormallisen lannoitettua ja kalkittua puutarhamultaa.Innokkaana puutarhurina siitä riitti iloa kahdeksi vuodeksi.

Vierailija

Juu ei 1 v 7 kk pysy missään korissa. . ei tosiaankaan.

Mutta, parhaat lahjani ovat lasteni ja nyttemmin myös lastenlasteni tekemät kortit.
Tottakai sitä haaveilee lounaasta hienossa paikassa, ostoskierrosta vaatekaupassa/korukaupassa/kenkäkaupassa tms. mutta toistaiseksi ei ole toteutunut. Haaveilin aikanaan myös siitä, miten patsastelen neljän äitienpäiväruusupuskan seassa, mutta ovat joutuneet toistaiseksi tyytymään yhteiseen kukkakoriin.

Enimmäkseen minua ärsyttää koko äitienpäivä. Ärsytti jo lapsena, kun ostimme paikalliskaupasta äidille esiliinan ja sitten piti olla niin hempeetä ja päästä yllättämään äiti - ei hyvä.

Lasten tulisi antaa äidille hänelle kuuluva arvo vuoden kaikkina päivinä. Ja jos joku sanoo, ettei ansaitse, väitän, että jokainen äiti on tehnyt parhaansa niillä voimavaroilla ja kyvyillä jotka kulloinkin ovat olleet käytettävissä.

Vierailija

Suosittelisin lahjakorttia hemmotteluhoitoihin, kampaajalle, hierontaan tai teatteriiin. Olen itse ollut iäkkäänä ihmisenä kiitollinen edellämainituista lahjoista, koska eihän sitä enää mitään tavaroita tarvitse vaan erilaisia hoitoja mieluummin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat