Brexit voitti - voittiko myös Englanti...

Seuraa 
Liittynyt8.3.2016

Oikein hyvää keskikesän juhlaa ja yötöntä yötä. Eli oikein hyvää Juhannusta!

Englannissa vietettiin eilen tärkeää ja tulevaisuuteen vaikuttavaa äänestyspäivää. Heti aamu-uutisissa selvisi, että ero EUsta voitti. Tulevaisuus näyttää onko se heille hyväksi vai pahaksi.
Äänestystulos taisi olla Englannin eliitille yllätys. Aiheuttaa paljon erimielisyyttä kun alempi luokka sai tällaisen asian läpi, eli "köyhllistö" voitti.
Mitä vaalitulos tuo Suomelle. Sitä en tiedä. Tietäneekö kukaan.

Olen kyllä hyvin pettynyt koko EUhun. EUn myötä ollaan menty kriisistä kriisiin ja EUn myötä Suomemme on pahasti velkaantunut. EUn myötä piti elämämme helpottua, saimme EUn kalleimman ruuan ja elintarvikkeet.
Erityisen pettynyt olen EUn johtoo. Suurimpana johtajana häärii pahasti alkoholisoitunut Juncker. Joka virkansa myötä ökyilee, syö piikkiimme kaviaaria ja hanhenmaksaa ja juo satojen eurojen viinejä. Esiintyy työpaikallaan humalassa, esimerkkejä löytyy vaikkapa You Tubesta.
Hyvin huonosti on hoidettu Kreikan tilanne, samoin pakolaisasiat. Saamattomia porsaita ovat meidän Jyrkistämme lähtien.

Jos elää, näkee mihin Suomemme menee...

Kommentit (12)

Vierailija

Vaikuttaa  siltä, että voitit Brexit-äänestyksessä. Onnittelut!

Kriisit parantavat maailmaa. Euroopan unionin puheenjohtajan Donald Tuskin mukaan nyt on huolehdittava siitä, että tulehdus ei leviä Britanniasta muualle jäsenvaltioihin.

.

Tuskin kommentti on meillä Suomessakin tuttu: " Mikä ei tapa, se vahvistaa”. 

Vierailija

EU tässä voitti, vaikka Britannia  iso onkin. Pidot paranee, kun vieraat vähenee. Kohta EU:n ovea tosin kolkuttavat Skotlanti ja Pohjois-Irlanti.

kyllästynyt

Kyseessä oli neuvoa-antava äänestys eli ei ole vielä kirkossa kuulutettu, että Britannia eroaa EU:sta koska siihen vaaditaan parlamentin hyväksyntä. Mitä olen lehdistä lukenut niin enemmistö parlamentissa vastustaa eroa.

Itse olen vastustanut unionia alusta lähtien ja varsinkin Suomen liittymistä siihen. Mielestäni älyttömintä oli Suomen liittyminen euroon ja sen runnoi läpi Lipposen (sd) hallitus ilman valtuutusta Suomen kansalta.

Saisi hajota kokonaan mokoma, direktiiveineen ja typerine säädöksineen!

Vierailija

Populistit ja uusnatsit ovat onnensa kukkuloilla Englannin äänestystuloksen johdosta. Plussaa Timo Soinille, että harkintakyky ei pettänyt ja ymmärsi tilanteen vakavuuden.

Vierailija

kyllästynyt kirjoitti:
Kyseessä oli neuvoa-antava äänestys eli ei ole vielä kirkossa kuulutettu, että Britannia eroaa EU:sta koska siihen vaaditaan parlamentin hyväksyntä. Mitä olen lehdistä lukenut niin enemmistö parlamentissa vastustaa eroa.

Itse olen vastustanut unionia alusta lähtien ja varsinkin Suomen liittymistä siihen. Mielestäni älyttömintä oli Suomen liittyminen euroon ja sen runnoi läpi Lipposen (sd) hallitus ilman valtuutusta Suomen kansalta.

Sinun pitäisi olla Britannian parlamentissa painamassa vaakaa. Kaikki me osataan poimia lehtiuutisia. Sinulta jäi huomaamatta ja kuulematta, että parlamentin voimasuhteista huolimatta kansan tahtoa ei aiota loukata. Saavat, mitä tilasivat. Sinullekin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Populistit ja uusnatsit ovat onnensa kukkuloilla Englannin äänestystuloksen johdosta. Plussaa Timo Soinille, että harkintakyky ei pettänyt ja ymmärsi tilanteen vakavuuden.

Käsittääkseni Soinilla ei ole yhtään mitään tekemistä sen suhteen miten britit äänestivät näissä vaaleissa? Vai onko parempaa tietoa? Onko hänellä kaksoiskansalaisuus ?

varma kuin pläkki

Vierailija kirjoitti:
kyllästynyt kirjoitti:

Sinun pitäisi olla Britannian parlamentissa painamassa vaakaa. Kaikki me osataan poimia lehtiuutisia. Sinulta jäi huomaamatta ja kuulematta, että parlamentin voimasuhteista huolimatta kansan tahtoa ei aiota loukata. Saavat, mitä tilasivat. Sinullekin...

Ketkä kaikki me? Toivon, että kun henkilö esittää omia mielipiteitään niin ei esittäisi niitä muiden nimissä tai kaikkien muiden puolesta.

Sitäpaitsi on turha luulotella yhtään mitään sen suhteen, mitä minulta muka olisi jäänyt huomaamatta kun tietääkseni et tunne minua yhtään sen enempää kuin mitä olet lukaissut yhden viestini.  Huom! Aikomus on ollut monella mutta sen aikomuksen toteutus on eri juttu. Mikään ei missään ole 100 % varmaa ennen kuin asia toteutetaan. Sopii inttää, jos haluja löytyy mutta näin se vaan on.

Vierailija

Toivon, että muut maat seuraavat esimerkkiä ja haluavat itsenäistyä, Suomikin ja  irtaantua EU.sta niin kuin Britannia.

Vierailija

varma kuin pläkki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllästynyt kirjoitti:

Ketkä kaikki me? Toivon, että kun henkilö esittää omia mielipiteitään niin ei esittäisi niitä muiden nimissä tai kaikkien muiden puolesta.

Sitäpaitsi on turha luulotella yhtään mitään sen suhteen, mitä minulta muka olisi jäänyt huomaamatta kun tietääkseni et tunne minua yhtään sen enempää kuin mitä olet lukaissut yhden viestini.  Huom! Aikomus on ollut monella mutta sen aikomuksen toteutus on eri juttu. Mikään ei missään ole 100 % varmaa ennen kuin asia toteutetaan. Sopii inttää, jos haluja löytyy mutta näin se vaan on.

Keskustellaanko täällä aloittajasta vai  populistisesta alustuksestaan? Sataprosenttinen mielensäpahoittaja tuntuu olevan. Parempaa Jussia!

Ehkä parempaa seuraa

Hyvä että brexit voitti. Ehkä se saa järkeä EU:n touhuihin. EU voisi keskittyä olennaisten asioiden hoitoon eikä vain sille myötämielisesti toimineiden poliitikkojen palkitsemiseen hulppealla palkalla ja eduilla. Katainenkin hyväksyi kaikki Suomen kansalaisten kurjistamiset hymy huulilla, kun tiesi palkinnon odottavan. Ei hän ole ainoa, jo Lipponen ansioitui samalla tavalla, vaikka EU-presidenttiys menikin sitten sivu suun.

Vierailija

Tiedätkös, mitkä ovat EU:n "olennaiset hoidettavat" asiat? Ketkä ovat  "hymy huulilla kurjistajat" ja minkä suuruisen palkan sallisit EU:ssa Jyrki kKataiselle ja muille siellä puuhasteleville?

Tuo "herrat perkele" jankutus vaatii tosi faktaa toimiakseen vakavassa keskustelussa. Snaijaatsä?

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tiedän ainakin kolme, jotka todennäköisesti korkkaavat hieman paremman shamppanjapullon.

Juhlan kunniaksi. Brexit.

Putin, Trump ja Väyrynen.

Minä tyydyn halpaan brändiin.

Hyvää Juhannusta

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat