Kirpputorilla myyjänä

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Sunnuntaina olin elämäni ekä kertaa kirpparilla myyjänä. Kaikkea ylimääräistä on elämän saatossa kertynyt. Toisen romu voi olla toisen aarre...
Tuossa 5 viiden kilometrin päässä oli ns takakonttikirppis, vieläpä ilmainen tapahtuma. Keräsimme peräkärryyn myytävät "aarteet" ja hinnoittelimme Heti aamukahdeksan jälkeen olimme paikalla. Yllättävän monta myyjää tuli paikalle, ehkä n 30. Aamu oli hyvin sateisen tuntuinen, joten se hieman ostajien tuloa rajoitti.
Asetimme tulotavotteeksi 50 euroa, tuli neljässä tunnissa 98 euroa. Joten hyvin meni ja ennenkaikkea pääsi tarpeettomista tavaroista eroon.
Kahden viikon päästä mennään uudelleen, hieman viisaampina ja kokeneimpina. Jos sää suosii niin tavoitteen voi asettaa sataseen.
Oli oikein kiva kokemus olla mukavan porukan mukana. Mieluimmin hymy huulessa kuin hampi irvessä.

Kuva on aikaisemmin otettu Hakaniemen torilta kirppistapahtumasta.

Kommentit (8)

Monen vuoden kokemus

Kirpputori on oiva tapa päästä eroon tarpeettomasta tavarasta. Isäni oli keräilijä ja hänen poismenonsa jälkeen olen  monta vuotta myynyt  hänen jäämistöään sekä kirpputoreilla että netissä (tori.fi).

Ainoa minua harmittava asia ovat trokarit, jotka kiertävät heti aamusta läpi kaikki kojut ja pyrkivät ostamaan halvalla arvokasta tavaraa ja sitten laittavat ne tavarat kalliilla myyntiin omissa pöydissään.

Neuvoni untovikkomyyjille on, että jos myyt laatutavaraa esim. Arabia, Iittala niin katso ja etsi ensin suuntaa antavaa hintaa netistä, älä alihinnoittele tavaroitasi. Jos laatutavara ei men kaupaksi ensimmäisellä kerralla oikeaan hintaan niin ehkä kyseisen "merkin" keräilijä sattuu kohdalle seuraavalla kerralla. Mitään ei kannata myydä välistävetäjille.

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Samaiselle kirppikselle, parkkipaikalle, tuli puolen päivän aikoihin vanhempi rouva ja hänellä oli mm kanttarelleja myynnissä ja vielä kotimaisia ja samana aamuna poimittuja. Reilun puolen litran muovikippo maksoi 2.50, ostin kaksi.

Tänään herkuteltu kanttareilla ja oman maan uusilla perunoilla, kyytipoikana vielä silliä. Ei voi parempaa kesäherkkua olla.

Joskus tuntuu, että aurinko paistaa sateellakin...

Vierailija

Itsekkin harrastan kirpputoreilla käyntiä, ostajan ominaisuudessa.

Huomio, jonka olen tehnyt, on se, että kirjojen hinnat ovat aivan romahtaneet. Ennen sai kovakantisesta romaanista 1-4 euroa, nyt on myynnissä aivan uutta kirjallisuutta 0.50-1.00 euroa kirja. Pehmeäkantiset luokassa 0.20-0.50 centtiä kappale. Miksi näin on, en tiedä.   Suomalainen huippunimi Päätalo, hänen kirjojensa hinnat aivan pohjassa, alta 1 euron.

Vierailija

Minäkin olen kirpputorien kiertäjä, kiva katsella sekä myytävää, että ihmisiä :) Harvemmin löytyy itselle ostettavaa.

Jostain luvin kirpputoreille myynti ohjeistusta, siinä ohjeistettiin mm.näin :

- jos myöt uutta tai uuden veroista tuotetta, sen sopiva kirppishinta on korkeintaan puolet uuden hinnasta

- älä pidä tavaran tunnearvolla lisähintaa, koska ostajalla ei ole ko.tavaralle tunnearvoa.

Ja muitakin ohjeita oli...... joita nyt en enää muista, mutta nuo jäi mieleen.

Hyviä kauppoja kaikille

Vierailija

Kyllä puolet uuden hinnasta ja miinus 30%..se on käypä hinta vanhalle kamalle. Näin on erääseen tunnettuun myymälään hinnoiteltu myytävät kamat, vapaaehtoistyötä tehdessäni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsekkin harrastan kirpputoreilla käyntiä, ostajan ominaisuudessa.

Huomio, jonka olen tehnyt, on se, että kirjojen hinnat ovat aivan romahtaneet. Ennen sai kovakantisesta romaanista 1-4 euroa, nyt on myynnissä aivan uutta kirjallisuutta 0.50-1.00 euroa kirja. Pehmeäkantiset luokassa 0.20-0.50 centtiä kappale. Miksi näin on, en tiedä.   Suomalainen huippunimi Päätalo, hänen kirjojensa hinnat aivan pohjassa, alta 1 euron.

Huvittavaa miten todella on aika aikaa kutakin, hyvin voi peilata tätä aikaa, Päätälon kirjoihin, tosin en ole koskaan jaksanut tuota jaaritusta lukea.  Nyt on toiminnan aika maailmassa ei jakseta pysähtyä lukemaan pitkäveteisiä kirjoja.

Vierailija

Elämäni oli hektistä 80 ja 90luvuilla,oli rauhoittavaa lukea Päätaloa.Ja vieläkin on hänen kirjansa kirjahyllyssäni,ehkä vielä luen ne,en halua luopua niistä. Ja kyllä ihmetyttää kirjojen ale,vanhat kirjat tuntuvat olevan ilmaisia,niin se maailma muuttuu.

Vierailija

No mutta, eikö meidän hyvästä kirjallisuudesta kiinnostuneiden pitäisi olla tyytyväisiä kun voimme ostaa halpaan hintaan mielikirjailijoidemme teoksia?

Mielestäni osasyy tähän kirjojen "alennusmyyntiin" on, että nykypolvi ei ole kiinnostunut paperikirjoista, lukevat kaiken somesta ja netistä. Perityt kirjat viedään antikvariaatteihin ja kirppiksille.

Itselläni on paljon kirjoja. Kerran yritin myydä niistä muutamia antikvariaatteihin, jotta olisin saanut lisätilaa. Eivät ostaneet. Sanoivat, että voisivat kyllä ottaa kirjoja vaihdossa niin että kirja heille ja vaihdossa kirja minulle. Höh! Ei olisi tällä tavalla tullut yhtään lisätilaa kirjahyllyyn. Nyt tuntuu, että vien kirjani mukanani hautaan....

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat