Leskeneläke puhuttaa

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Sattuipa sopivasti silmiini Marjatta Nevalammen kirjoitus tästä asiasta.
Olen monta kertaa miettinyt että miksi hyvän eläkkeen saajille maksetaan
leskeneläkettä. Totta on että pientä eläkettä saavia on myös,heidän soisi saavan
leskeneläkettä.
Itse olen eronnut, noin 20 vuotta sitten.Olin aviossa 30 vuotta.Jouduin työkyvyttömäksi jo noin
55 vuotiaana, aika pia eron jälkeen,saan siis pientä työeläkettä.
Rahat eivät tahdo riittää, vuokra, ym. kulut. Ei paljon sillä matkustella eikä muutenkaan
osallistu mihinkään rientoihin.
Kukaan ei tosiaan uskalla puhua aiheesta, onko niin että me seniorikansalaiset olemme vanhakantaisesti
vieläkin sitä mieltä että eroaminen on jotenkin hävettävä asia, ja on väärin että erotaan.
Yhdessä pitäisi olla vaikka olisi kuinka vaikeaa.
Meillä on vain tämä yksi elämä elettävänä, miksi se pitäisi olla avioliiton takia yhtä kärsimystä,
Minulla itselläni on nyt hyvä olla,pienestä eläkkeestä huolimatta. Elämässä on paljon asiota joista voi nauttia
ilman että on maallista mammonaa paljon.
Kevät terveisin toinimaria

Kommentit (2)

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En tiedä mikä on käytäntö nyt, jos jää leskeksi, mutta jäätyäni leskeksi 16 vuotta sitten en saanut lesken eläkettä vaikka en ollutkaan hyvätuloinen, tavallinen työläinen. Mikä muuten on hyvätuloisuuden raja? Jotenkin se leskeneläke lasketaan puolisoiden tuloista ja niiden eroista. Mutta ei yksin rahan määrä tee ketään onnelliseksi, mutta ei varmasti "kituuttaminenkaan" mitään mukavaa ole. Kyllä eroaminen on monesti ainoa oikea ratkaisu, ei ole mitään järkeä olla avioliitossa, jossa ei ole mitään tarkoitusta. Siinä varmasti vain katkeroituu ja sekin elämä jää elämättä.

Vierailija

toini-maria,olen kanssasi samoilla elämän eväillä.Kyllä "pienikin"elämä voi olla rikasta.Sitä oppii etsimään ihania asioita vähästä.Jos olisi rahaa yllin kyllin,voisi jäädä elämä elämättä,kun mällää sinne ja tänne.Nautitaan me pienistä!!T:toinen maria

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat