Älä mene kadotukseen!

Vierailija

Kadotuksesta puheenollen monet ihmiset ajattelevat, ettei se ole totta. He pitävät sitä vain keksittynä juttuna, jota ei tarvitse ottaa vakavasti. He ajattelevat, että parempi olla pohtimatta lainkaan koko asiaa ja sittenhän sen kuoleman jälkeen näkee, mitä todella tapahtuu. Miksi vaivata päätään asialla, josta ei kuitenkaan ole niin suurta varmuutta? Mieluusti he myös keskustelevat ja ottavat esille monenlaisia hengellisiä asioita, jotka ovat aivan epäolennaisia verrattuna heidän sielunsa pelastukseen (naispappeus, voiko Jumala luoda niin suuren kiven ettei voi sitä kantaa…). Niillä he ehkä yrittävät torjua syvemmän keskustelun siitä, mitä tapahtuu tämän elämän jälkeen.

Mutta onko kadotus sittenkin totta? Onko kuolemanjälkeistä elämää? Sillä Jeesus, joka puhui paljon taivaasta mm. sanoen ”Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa” (Joh 14:2), puhui myös kadotuksesta. Hän mainitsi molemmat asiat puheissaan, joten meidän on hyvä miettiä, pitävätkö ne paikkansa. Miten kukaan voi olla sataprosenttisen varma, etteivätkö esim. seuraavat jakeet olisi totta? Ne osoittavat, että teoillamme on merkitystä eikä ole aivan sama miten elämme. Jos elämme sydän paatuneena, emme peri Jumalan valtakuntaa. Lisäksi ne osoittavat sen vakavan asian, että jos nimemme eivät ole elämänkirjassa, joudumme kadotukseen.

Tekstin lähde; http://www.jariiivanainen.net/alamenekadotukseen.html

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Eikös tällainen kadotus-keskustelukin kuuluisi enemmän tuonne Jumalan etsintä-osioon? Vai onko tämä jotenkin eri asia?

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 15.05.2012 13:42
Eikös tällainen kadotus-keskustelukin kuuluisi enemmän tuonne Jumalan etsintä-osioon? Vai onko tämä jotenkin eri asia?

Samaa ihmettelen minäkin, eivätkö kaksi Jari Iivanaiselle avattua keskustelua
olisi sopineet Jumalan etsintään?
Kukahan asiantuntija tähän osaisi vastata?

Vierailija

Lehdessä U.S.News & World Report sanotaan:
”Kristillisyys on kenties tuonut helvetin kaikkien huulille, mutta sillä ei ole yksinoikeutta helvettioppiin.
Tuonpuoleisessa saatavan tuskallisen rangaistuksen uhkalla on vastineensa
lähes kaikissa suurissa maailmanuskonnoissa samoin kuin joissakin pienemmissäkin.”
Hindut, buddhalaiset, muslimit, jainalaiset ja taolaiset uskovat kaikki jonkinlaiseen helvettiin.

Nykyään helvetistä on kuitenkin vallalla myös toisenlainen käsitys.
Edellä mainittu lehti kertoo:
”Perinteisellä helvettikuvauksella on yhä kannattajansa, mutta esiin on nousemassa uudenlaisia käsityksiä,
joiden mukaan ikuinen kadotus merkitsee erityisen epämiellyttävää eristyksissäoloa
eikä helvetti kenties olekaan niin kuuma.” :D

"Ilmastonmuutos jäähdyttää Helvetin?"

Vierailija

Pienoisevankeliumi on ihana.
Ja hyvin yksinkertainen.

Johanneksen evankeliumi 3:
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Jumalan Siunausta etsiville ja löytäneille. <3

Vierailija

Täytyy kyllä todeta että aikamoinen tyyppi tämä jesse on kun valkkaa ihmiset sen mukaan kuka pokkuroi hänelle eniten. Onkohan ihan reilua hei?

Vierailija

Lainaus:

Ajatellaan, että tuo on eri asia! Että helvetti on olemassa, täällä maan päällä? helvetillisen vaikea, köyhä, häväisty, petetty, raiskattu, pahoinpidelty elämä. Minusta elämä helvettiä ja helvetti on tää elämä.Täällä maan päällä oman aikansa! Se jälkeen aukenee taivas ja ikuinen rakkauden läsnäolo.

Vierailija

Lainaus:

Nyt haetaan jo jumalaa uudella systeemillä, kun vanhalla ei löytynyt.:)

Samat arvostelijat kuitenkin paikalla kurkkimassa!

Vierailija

Lainaus:

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mutta jos me emme toisten mielipiteitä kurki, niin emme voi vastatakaan. Silloin ei synny keskustelua ollenkaan.

Vierailija

Kuten aloittaja itse toteaa "Miten kukaan voi olla sataprosenttisen varma, etteivätkö esim. seuraavat jakeet olisi totta? Ne osoittavat, että teoillamme on merkitystä eikä ole aivan sama miten elämme. Jos elämme sydän paatuneena, emme peri Jumalan valtakuntaa. Lisäksi ne osoittavat sen vakavan asian, että jos nimemme eivät ole elämänkirjassa, joudumme kadotukseen. "
Kukaan ei tiedä, eikä tiedä sitäkään että mitkään jakeet olisivat tosia........

Olen sitä mieltä, että monille elämä on maanpäällinen helvetti ja kadotus! Onneksi se helvetti loppuu jossain vaiheessa.

Vierailija

Olen jostakin lukenut sellaisen mielipiteen, että helvetti olisi sellainen mieliala tai olotila ilkeälle ja raakalaismaiselle ihmiselle, että mitä pahaa hän itse on tehnyt maan päällä, niin sellaista joutuu tuonpuoleisessa sitten kärsimään ikuisesti! Se oliskin hieno rangaistus, ajatelkaapa vaikka hitlerin kohdalle!!

Vierailija

Lainaus:

Olen jostakin lukenut sellaisen mielipiteen, että helvetti olisi sellainen mieliala tai olotila ilkeälle ja raakalaismaiselle ihmiselle, että mitä pahaa hän itse on tehnyt maan päällä, niin sellaista joutuu tuonpuoleisessa sitten kärsimään ikuisesti! Se oliskin hieno rangaistus, ajatelkaapa vaikka hitlerin kohdalle!!

Kun tuollaista luet ja ihastelet, kerropa mitä kohtaloa itsellesi ennustat? Luuletko kipuavasi taivaaseen?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat