Liikalihavuus.

Vierailija

Tiedättekö milloin nainen on liikn lihava... no iltasella kun kureliivit aukaistaan jos tunnelma on sama kuin autossa kolarin jälkeen missä turvatyynyt on lauenneet, luulen,että muija on ylipainoinen.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Lainaus:

Tiedättekö milloin nainen on liikn lihava... no iltasella kun kureliivit aukaistaan jos tunnelma on sama kuin autossa kolarin jälkeen missä turvatyynyt on lauenneet, luulen,että muija on ylipainoinen.

nojoo naisestako on vaan kysymys?
samalla lailla niitä on lihavia miehiäkin,vain itseppähän kilonsa kantavat,mitä heitä arvostelemaan,
saman Luojan luomia me olemme kaikki, erinäköiset ja kokoiset ihmiset.

Vierailija

Olen joskus seurannut kaupan kassalla lihavien ihmisten ruokaostoksia ja kun näkee mitä ruokaa he ostavat, voisi aika pitkälti väittää että lihavuus on itse aiheutettua. Siinä menee hihnalle rasvaista juustoa, lenkkimakkaraa, sipsejä, limsaa, makeisia, keksejä, suklaata, pizzaa, hampurilaisia j-n.e.
Sitten jossain vaiheessa päivitellään liikakiloja ja ei millään ymmärretä minkä takia ne ovat tulleet "vaikka olen syönyt niin terveellista ruokaa".

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija

Lainaus:

Vanha vitsi: - Silloin kun nainen lekottelee uimarannalla, ja Greenpeacen ihmiset tulevat tuuppaamaan hänet takaisin mereen.

Vierailija

Ihminen on liian lihava silloin, kun paino aiheuttaa tai pahentaa sairauksia. Liikkumisen vaikeutuminen on myös yksi mittari ja sekin, kun ei ala löytää päälle pantavaa tavallisista kaupoista tai tavarataloista.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Liikalihavuus vain lisääntyy, sen huomaa kun katselee kaupungin kaduilla ihmisiä, jotka työntelevät itseään eteenpäin. Se on kauhistuttavaa katsottavaa.
Ihminen joka syö itsensä siihen kuntoon, hänellä täytyy olla hyvät tulot, että kannattaa ostaa niin paljon ruokaa, mitä suuri keho on tarvinnut ja tarvitsee.
Hänellä on paljon vaikeuksia, niin ruumiin kuin hengenkin puolella. Hän kuolee ennenaikaisesti, sitä ennen sairastaa vakavia tauteja, jotka on itse hankittuja. Säälittävää.

Vierailija

Lihavuus ei aina ole tietoisesti hankittu tila. On sairauksia jotka johtaa lihomiseen. On lääkityksiä mitkä aiheuttaa lihomista nopeallakin aikavälillä. Voi olla monia, monia tekijöitä. Köyhyys, jota suomessakin on paljon johtaa vääränlaisiin ostosvalintoihin. Usein terveellisemmät ruokatarvikkeet on kalliimpia. Vähävarainen joutuu valitsemaan huonomman vaihtoehdon saadakseen edes jotain. Lihavakin voi olla aliravitsemus tilassa. Lihava voi olla ostosmatkalla vaikka ystävälle,asiakkaalle tai naapurille. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää!

Vierailija

Lainaus:

Lihavuus ei aina ole tietoisesti hankittu tila. On sairauksia jotka johtaa lihomiseen. On lääkityksiä mitkä aiheuttaa lihomista nopeallakin aikavälillä. Voi olla monia, monia tekijöitä. Köyhyys, jota suomessakin on paljon johtaa vääränlaisiin ostosvalintoihin. Usein terveellisemmät ruokatarvikkeet on kalliimpia. Vähävarainen joutuu valitsemaan huonomman vaihtoehdon saadakseen edes jotain. Lihavakin voi olla aliravitsemus tilassa. Lihava voi olla ostosmatkalla vaikka ystävälle,asiakkaalle tai naapurille. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää!

Laittamattomasti sanottu! Tämä on aivan totta. Tutkijat ovat viime aikoina myös löytäneet monia ennen tuntemattomia syitä lihomiseen.
Ei todellakaan ole niin, että vastaan kävelevä lihava ihminen on välttämättä ahmatti. Syyttely on tarpeetonta, asiatonta, epäystävällistä - ja tietämättömyyden merkki.
Terveisin:
"Vielä normaalipainoinen kuuskymppinen"

Vierailija

Suuri osa ylipainosta on itseaiheutettua, en ymmärrä miksi niin moni syö itsensä siihen kuntoon täytyyhän se huomata ei ne kilot ykskaks imesty, moni jatkaa kauheeta mässäilyä, vaikkei enää liikkeelle pääse.
Lienee sairaus kuten alkoholismikin, ei voi ilman apua lopettaa kuin ani harvoin!

Vierailija

Kauheen rumia ovat voimakkaasti ylipainoiset oli miehiä tai naisia, ei varmaan ole helppoa heidän elämä!

Vierailija

Kannattaa varoa liikaa lihomasta. Vaikka nyt itse kantaa kilonsa, on myöhemmin hankalaa.

Ylipainoisen hankaluudet: Kävelemään pääsee kivuliaasti lyllertämällä. Polviin ja selkään sattuu.
Kaikki sairaudet tulee kerättyä ja sitä mukaa lääkkeet lisääntyy.

Sitten kun kävely ei onnistu, ylileveä pyörätuoli sitoo aika paljon kodin/sairaalan/hoitolaitoksen sisälle.
Suihkuttaminen on hankalaa, kun vatsalaskosten alle ei pääse suihkuttelemaan kunnolla. Tulehtuvat ja mätivät.
Suihkutuolissa ei pysty pesemään paljoakaan paremmin.
Sitten jos/kun yrittää laihduttaa, ne nahkalaskokset jää sinne vaikeasti hoidettavaksi.

Työssäni näen näitä "lihavat on onnellisia" kuvitelmia.

Vierailija

Niin, monet sairaudet lääkityksineen aiheuttavat/pahentavat ylipainoisuutta. Sen takia olisikin tärkeää, että
jo neuvoloissa ja kouluterveydenhoidossa huolehdittaisiin lasten terveellisestä ravitsemuksesta ja riittävästä
liikunnasta. Mutta se ei nykyään oikein ole mahdollista, kun resursseja vähennetään ja neuvolakäyntejä harven-
netaan, kouluista otetaan pois vakinaiset terveydenhoitajat ja koulukuraattorit. Nuorten opintojen keskeytyminen
aiheuttaa syrjäytymistä ja altistaa epäterveellisille elämäntavoille. Koulukiusaaminenkin saattaa johtaa opintojen
keskeyttämiseen. Koulukiusaamista ei saisi sallia - ei edes ylipainoisten pilkkaamista. (Tähän syyllistyvät useasti
ymmärtämättömät aikuisetkin.)
Suomessa alkoholin käyttökin on suuri syntipukki painovaikeuksien aiheuttajana.
Ennaltaehkäisy on aina parempi kuin jo puhjenneen sairauden/ylipainoisuuden hoito.

Vierailija

Kadun kulkijoista,ihmisistä jo hyvin havaitsee tämän yhteiskunnan pahoinvoinnin. Ihmisen olemus sen hyvin tuo julki.
Ylettömästi mainostetaan lihottavia ruokia, makeita, sipsejä, pastaa, roskaa. Perään vastuuta myös valmistajille ja kaupoille.
Nämä ihmisuhrit - luulevat- syövänsä oikein, kun syövät sitä mitä mainostetaan. Juovat sokerivesiä, kun niitä mainostetaan. Sitten ihmetellään kun maha on kipeä ja ruiku lentää.
Joka päivä kaiken aikaa tulisi pystyä käyttämään järkeä ja hakemaan oikeaa tietoa ravitsemuksesta. Tiedä, että on ihmisryhmä joka ei ymmärrä - mutta ne jotka asian käsittävät, olisi aihetta herätä.

Vihannekset ja marjat, juurekset, kohtuudella perunaa, vaalea liha, kala, vähän leipää, maustamatonta jogurttia suomalaisten marjojen kera, pienellä hunajamäärällä höystettynä. Ei varmasti liho, ellei todella suuria annoksia ahda sisäänsä. Eikä tule kalliiksi kun syö kohtuullisen määrän. Siitäkin voi vielä pienentää, eikä tule anemiaa, ei muutakaan puutosta. Tiedän kokemuksesta, kaikki veri ja muutkin arvoni ovat normaalit.Jaksan hyvin ja olen tosi virkeä. Ei ole ylipainoakaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat