Tuoremehulitrassa 38 sokeripalaa

Vierailija

Yhdysvaltain uusi suositus sallii vain 6-9 sokeripalaa päivässä

Yhdysvaltain sydän­liitto, American Heart Association (AHA), on arvostettu järjestö, jon­ka suosituksia arvoste­taan maailmanlaajui­sesti. Todennäköisesti muut maat noudattavat pian AHA:n esimerkkiä.

http://sokeriton.fi/uutiset.html?31 koko juttu

Kommentit (10)

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Pillimehussa(2dl) on 8 sokeripalaa,maustetussa jogurtissa(200g) on 6 sokeripalaa,suklaapatukassa(45g) on 8 sokeripalaa,karkkipussissa(n.200g) on 50 sokeripalaa,munkissa(n.95g) on 12 sokeripalaa ,täytekeksissä(1 kpl) on 2 sokeripalaa.
Tarkoittaa lisätyn sokerin määrää sokeripaloilla kuvattuna.Suola,sokeri,rasva ja vehnäjauho ovat niitä aineita,joiden käyttöä pitäisi vähentää,mutta tosiasiahan on se,että se on kovin vaikeaa,koska ne ovat juuri niitä,mitkä antavat tuotteille sen maun ja täyteläisyyden.
Jos satun ostamaan paketillisen keksejä(muka vierasvaraksi),en ole kerinnyt vieraita ajatellakkaan,kun keksit on jo loppu.Parastahan se tietysti olisi,kun ne kaikki herkut jättäisi kauppaan,mutta...

Vierailija

Jos ostan tuoremehua kaupasta varmistun aina siitä ettei tuotteeseen ole lisätty sokeria ainoastaan hedelmän oma sokeri.
Minun tuoremehulitrassani ei ainakaan tuota 38 sokeripalaa ole.

Vierailija

Jo reilun vuoden olen ollut ilman kaikkea lisättyä sokeria, enkä osta mitään elintarvikkeita, joihin sokeria on missään muodossa lisätty (jopa makkaroihin ja kinkkuun!). Aluksi oli vähän outoa, mutta makuaistini on nyt jo niin herkkä, että tunnistan sokerin heti maistettuani. Noudatan myös lisäaineetonta ruokavaliota ja se on aika vaikeata Suomessa, kun pikkupaikkakunnilta ei juuri luomuelintarvikkeita löydy. Terveyteeni päätökselläni on ollut dramaattisesti parantava vaikutus ( 2-tyypin diabetes "parani" 5 kkn aikana) ja painonikin on ilman mitään erikoista diettiä pudonnut 12 kg. Marjoista ja hedekmistä en enää mehuja keittele, kun suurin osa ravintoaineista jää niihin "jäämiin", joita ei yleensä käytetä. Marjat ja kotimaiset hedelmät maistuvat tuoreina ja pakastettuina ihanilta ilman sokeriakin! Syksynihastelija

Vierailija

Tuo kuulostaa todella rohkaisevalta, että ruokavaliolla saisi parannettua sokeriarvot ja painon putoamaan. Kyllä on nyt minunkin pakko ryhtyä tositoimiin, eiköhän makutottumuksiaan saa parannettua terveyden pelastamiseksi. Minä en voi vastustaa herkkuja, jotka olen ostanut vierasvaraksi. Jos minulla on kotona keksejä ja suklaata, en saa niitä mielestäni vaikka olisin alas ruokakellariin vienyt. Jonain heikkona hetkenä kuitenkin etsin ne käsiini ja kestitsen itseäni.
Kyllä pitäisi asettaa terveys etusijalle. Lapsuudenkodissani ei sodan jälkeen pelätty rasvaa eikä sokeria, vaan pula-ajasta päästyä tahdottiin herkutella oikein kunnolla. Ja paha tapa on minulle jäänyt, valitettavasti.

Atetu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Sitä kun ei osta kotiin herkkuja ei niitä osaa edes kaivata.
Ruisleipä se on meikäläisen herkkua niin ja omenat marjat lanttu ja porkkana ihan sellaisenaa.

Vierailija

Lainaus:

Jo reilun vuoden olen ollut ilman kaikkea lisättyä sokeria, enkä osta mitään elintarvikkeita, joihin sokeria on missään muodossa lisätty

Oletkos sitten maistanut esim sokerittomia suklaita? [url]Sokeriton.fi -palvelu on sellainen nettifirma mikä myy kaikkea herkkua mutta ilman sokeria. Suklaata on ilman lisäaineita ja karkkeja ilman väriaineita jne...

Vierailija

Nimimerkki anonyymi (29.9) kertoo noudattavansa ruokavaliota,missä ei ole yhtään lisättyä sokeria missään muodossa ,eikä yhtään lisäaineita.Minkälaisen ruokavalion sitä saa rakennettua näillä ehdoilla.Viljat ,hedelmät,marjat,juurekset ja lihatuotteet ovat vielä ilmeisesti luomua.Tuleeko ruokavaliosta kovin "askeettinen"?
Olisin kiinnostunut näistä asioista.

Vierailija

Minä olen kovin perso makealle,esim. suklaa ja jäätelö.En voisi kuvitellakkaan lopettavani niiden syöntiä!

Vierailija

Jäätelö ja pullat, esim. itse leivotut korvapuustit, ovat kyllä hyviä. En aio lopettaa niiden syöntiä, säännöstelen kyllä hiukan. Herkut maistuvat vielä paremmilta, kun ei niitä aivan joka päivä syö.
Kasvisruuat ovat myös hyviä, puurot kotimaisten marjojen kanssa ja ruisleipä ovat mielestäni "terveysruokia" ja niitä kannattaa suosia. Mehuja teen itse viinimarjoista, näin keväällä/kesällä ne ovat tosin jo lopussa varastostani.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat