Ilon piipahduksia, onnen osumia

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mistä asioista nyhdätte voimia elämäänne, kun se vähän väliä kaatuu päälle? Tarkoitan nyt arjen pikkusia hetkiä, jaksamisen häivähdyksiä. En esim. uskonnollisia julistuksia, olen oikein hyvissä väleissä Herrani kanssa!
Toivoisin muuta. Anna ajatuksia!
Olen lähes kuusikymppinen pienituloinen, kuin myös mieheni. Lapsemme ja lapsenlapsemme asuvat kaukana. Syöpäni on hallinnassa. Lääkitykseni sivuvaikutukset ovat kivuliaita sekä väsyttäviä. Mieheni ei saa eläkettä, vaikka ei pysty edes kotitöihin. Kipu ei ole eläkkeen saamisen peruste eikä akromegalia lääkityksineen.
Vali vali ja seli seli! Miten pärjäätte te, joilla asiat ovat vielä huonommin? Minkä varassa sinnittelette?
Olen mieleltäni terve, kaikki testit läpi käynyt ja tapaan tuttua terapeuttia tarvittaessa. Läheiseni on psykiatri.
Tiedustelemaani asiaa on vaikea kuvailla. Varmasti jollekin teistä tämä kolahtaa.
Vahvasti minusta tuntuu siltä, että nyt on aika avata keskustelu tälle, MITKÄ asiat meitä kuusikymppisiä kannattelevat tässä maailmassa. Te tiedätte, mistä puhun. Jaksatteko nauttia elämästänne ja minkä varassa?
Jos jaksatte, keskittykää positiivisiin asioihin. Sivulauseista voi ilmetä muuta. Lämmöllä.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Herättää ajatuksia, mistä ihmeen testeistä käy ilmi että oot mieleltäsi terve, semmoisia testejä ei oo vielä kehitettykään ja pahoin pelkään ettei siihen pystytäkkään. Mitähän merkitystä on sillä että läheisesi on psykiatri. Koittakaa kuitenkin jaksaa, mitä sitten tällä aloituksella tarkoitattekaan.

Vierailija
Sarmuusa1

Mistä asioista nyhdätte voimia elämäänne, kun se vähän väliä kaatuu päälle? Tarkoitan nyt arjen pikkusia hetkiä, jaksamisen häivähdyksiä. En esim. uskonnollisia julistuksia, olen oikein hyvissä väleissä Herrani kanssa!
Toivoisin muuta. Anna ajatuksia!
Olen lähes kuusikymppinen pienituloinen, kuin myös mieheni. Lapsemme ja lapsenlapsemme asuvat kaukana. Syöpäni on hallinnassa. Lääkitykseni sivuvaikutukset ovat kivuliaita sekä väsyttäviä. Mieheni ei saa eläkettä, vaikka ei pysty edes kotitöihin. Kipu ei ole eläkkeen saamisen peruste eikä akromegalia lääkityksineen.
Vali vali ja seli seli! Miten pärjäätte te, joilla asiat ovat vielä huonommin? Minkä varassa sinnittelette?
Olen mieleltäni terve, kaikki testit läpi käynyt ja tapaan tuttua terapeuttia tarvittaessa. Läheiseni on psykiatri.
Tiedustelemaani asiaa on vaikea kuvailla. Varmasti jollekin teistä tämä kolahtaa.
Vahvasti minusta tuntuu siltä, että nyt on aika avata keskustelu tälle, MITKÄ asiat meitä kuusikymppisiä kannattelevat tässä maailmassa. Te tiedätte, mistä puhun. Jaksatteko nauttia elämästänne ja minkä varassa?
Jos jaksatte, keskittykää positiivisiin asioihin. Sivulauseista voi ilmetä muuta. Lämmöllä.

Ei ainakaan piipahduksista, pilkahduksista paremminkin.

Vierailija

Tänään oli suuria onnenpipanoita.
Olin 4 tuntia tuulessa muokkaamassa viljelypalstaa. Kylvin salaattia ja kevätsipulia, sekä kukkia.
Pian pääsen eläkkeelle ja minulla on aikaa kitkeä rikkaruohoja ja kuunnella lintujen laulua.
Sitten kun tulee paljon kukkia, vien niitä vanhuksille.
Liiat kurpitsatkin menee tutuille jakeluun, samoin salaatti.

Vierailija

Sarmuusa1:lle

Aihe on hyvä ja kannattaa kyllä miettiä niitä pieniä iloa tuottavia
asioita. Omien ajatusten voima on suuri, myös parantumisen
suhteen - ajattele, että kaikki järjestyy aikanaan parhain päin.
En halua esittää mitään uskonnollisia julistuksia, mutta se on tärkeää,
että olet hyvissä väleissä Herran kanssa, niin kuin sanotkin.
Hänelle voit viedä kaikki huolesi ja kiittää siitä, että Hän pitää sinusta
huolen.

Kauniilla musiikilla on paljon iloa tuottavia ja hoitaviakin vaikutuksia.
Tietysti hyvillä ystävillä on myös suuri merkitys mielialaan ja jaksamiseen.
Huumorintaju ja nauraminen lisäävät hyvää oloa ja onhan niitä paljonkin
pieniä onnen pipanoita elämän polulla.

< Miten pärjäätte te, joilla asiat ovat vielä huonommin? >

Minulla ei ole asiat huonommin, enkä tiedä olenko oikea henkilö vastailemaan,
mutta kokemusta ainakin on syöpälääkitysten raskaudesta ja sivuvaikutuksista.
Tällä hetkellä asiani ovat hyvin - elämä on lahja, jokainen uusi päivä on lahja.

Laitahan silmät kiinni, rentoudu ja keskity kuuntelemaan -
http://www.youtube.com/watch?v=T3eSB609UPU

"Emilia"

Vierailija

Lainaus:

Tänään oli suuria onnenpipanoita.
Olin 4 tuntia tuulessa muokkaamassa viljelypalstaa. Kylvin salaattia ja kevätsipulia, sekä kukkia.
Pian pääsen eläkkeelle ja minulla on aikaa kitkeä rikkaruohoja ja kuunnella lintujen laulua.
Sitten kun tulee paljon kukkia, vien niitä vanhuksille.
Liiat kurpitsatkin menee tutuille jakeluun, samoin salaatti.

Meneekö lantut vanhuksilla jakeluun!

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 18.05.2012 21:32

Minun mielestäni tämä aihe arjen pienistä iloista ja
jaksamisesta suurten vaikeuksienkin keskellä on
tärkeä aihe.

Eikö sinullakin 21:32 kirjoittaja olisi joitakin
asiallisia, myönteisiä ajatuksia tästä aiheesta?

"Emilia"

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 18.05.2012 20:41
Herättää ajatuksia, mistä ihmeen testeistä käy ilmi että oot mieleltäsi terve, semmoisia testejä ei oo vielä kehitettykään ja pahoin pelkään ettei siihen pystytäkkään. Mitähän merkitystä on sillä että läheisesi on psykiatri. Koittakaa kuitenkin jaksaa, mitä sitten tällä aloituksella tarkoitattekaan.

En ole sarmuusa1, mutta tiedän kuitenkin jotain siitä järkytyksestä,
jonka esim. syöpädiagnoosi aiheuttaa - koko maailma romahtaa sen
edessä ja on kyllä erittäin hyvä, jos lähipiirissä on psykiatri tai muu
ammattiauttaja.
.... "Mitähän merkitystä on sillä että läheisesi on psykiatri".....
Kyllä sillä on suuri merkitys.

Vierailija

Ei ole kokemuksia että elämä kaatuu pääll, jotkut kokee pinenkin vastoin käymiet ylitse pääsemättöminä, itse olen kaynyt erot, läheisen kuolema töiden loppumisen varallisuuden pienenemisen eläkkeelle jäämisen, jos näitä jää tatvomaan päässään hulluksi tulee, Veikko Lavi lauloi ota löysin rantein kannattaa kuunnella laulun sanat.
Kuunnelkaa loppuun saakka.

http://www.youtube.com/watch?v=l5Me9bhVc2Q

Vierailija

Meidän vanhuksilla lanttu leikkaa ilman minun lanttuja. Jättikyssäkaalista ja marjoista kyllä pitävät.
Ovat onnellisia kukistakin.
Kerran tarjosin keittiölle kesäkurpitsoita, mutta heidän täytyy ostaa määrätystä paikasta.
Työntekijöille kelpaa kyllä luomuruoka.

Syövästä puheen ollen, on niistäkin kokemusta.
Ensimmäinen oli 18v sitten. Viimeinen, eri muoto, havaittiin n. 5v sitten.
Vielä ei Isäni ole kutsunut minua kotiinsa.
Taitavat tarvita minua vielä täällä.
t.K

Vierailija

Lainaus:

Meidän vanhuksilla lanttu leikkaa ilman minun lanttuja. Jättikyssäkaalista ja marjoista kyllä pitävät.
Ovat onnellisia kukistakin.
Kerran tarjosin keittiölle kesäkurpitsoita, mutta heidän täytyy ostaa määrätystä paikasta.
Työntekijöille kelpaa kyllä luomuruoka.

Syövästä puheen ollen, on niistäkin kokemusta.
Ensimmäinen oli 18v sitten. Viimeinen, eri muoto, havaittiin n. 5v sitten.
Vielä ei Isäni ole kutsunut minua kotiinsa.
Taitavat tarvita minua vielä täällä.
t.K

No voi rähmä näitä valituksia.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 19.05.2012 08:42
No voi rähmä näitä valituksia.

Nämä edelliset kirjoitukset eivät ole valituksia, vaan
keskustelua ilosta ja surusta. Etkö fiksunpaa sanomista
keksinyt? Et kai, jos oma elämäsi on aivan huoletonta.

Vierailija

Minä, kuusikymppinen ammennan voimaa lapsistani. Se saattaa kuulostaa pliseeltä, mutta se on totta. Kun on matalapainetta, surua ja kipuja. Lapset lohduttavat ja auttavat. Heidän rakkautensa on aitoa ja auttamishalu on osa rakkautta.
Yritän olla valittamatta, etten kuormittaisi lapsiani ja lisäisi heidän taakkaansa. Myös minä autan ja kuuntelen heidän huoliaan. Rakastan heitä näin vanhana eri tavalla kuin lapsena. Huomaan miten sitä tulee jotenkin riippuvaiseksi heistä, vaikka elänkin omaa elämääni. Jotenkin tuntuu, että yhdessäoloaikamme vähenee päivä päivältä, kun ehtoo puolta jo eletään. Uskoisin että läheinen suhde heihin on kaiken A ja O. Onni on myös se että he asuvat lähellä.
Myös ystäväni on tärkeä, hänen ongelmansa kuultuaan, omat ongelmatkin saavat oikeat mittasuhteet.
En ole vakavasti sairas, mutta monenlaista pikkukremppaa on, joka joskuskus masentaa.
Sinulle Sarmuusa 1 Haluan toivottaa ilon pilkahduksia päiviisi, voimia ja jaksamista.
Lämmöllä

Vierailija

Minäpä kerron,miten saan voimaa arkeeni:Minulla kremppoja kyllä,joskin luoja on "vielä"ohittanut minut esim.syövältä.Olen aivan siellä köyhyysrajalla eläjä.Ei omaisuutta ,ei mallista mammonaa.Mutta tunnen eläväni rikasta täyteläistä elämää.Askartelen ja suhrailen kotonani sitä sun tätä.Aika ei käy pitkäksi.Lapsenlapset piipahtavat välillä ja ystäviä muutamia.Kävelen kaupoilla ja katselen mitä ilman ihminen pärjääkään.Pihapiirissä lintujan laulu ja luonto antaa ihmeesti voimaa.Lehdistä luen toisten ihmisten elämän tarinoita ja niistä saan voimaa.Pyörällä kuljeskelen sinne ja tänne.Mukava liikunta muoto Kesällä.Radio auki koko päivän.Musiikki saa hyvälle tuulelle.Jokunen päivä leivon ja teen ruokaa pidemmäksi ajaksi.Olen silloin onnellinen aikaan saannoksistani.Hyvät yö unet ovat napakymppi.Aamut ovat ihania ,kun luonto herää ja kokonainen päivä avoin tapahtumille.
Tylsää,eikö? Mutta tämä on juuri sitä pientä onnea.Ihmeesti se onnen jyvä vaan tulee pienistäkin touhuista.

Sarmuusa1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiitos ajatuksistasi, "Emilia".

Tänä aamuna istuin puutarhatuolissani silmät kiinni ja kuuntelin. Kas, punavarpunen väitti, että "viet videot", kirjosieppo komenteli topakasti tsirotsiro-tsip, johon pajulintu vastasi koivikosta mollisoinnullaan. Tuulen puuskat viuhuttivat pihapuiden oksia, mutta käen kukunta kuului silti vastarannalta. Jaksoin istua, nauttia ja kuunnella luonnon sinfoniaa ainakin tunnin. Siitä kiitän.

Sarmuusa1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Voi, miten tönäisi lauseesi: "Kävelen kaupoilla ja katselen, mitä ilman ihminen pärjääkään." Totta! En avannut tätä keskustelua maristakseni. Nyt tunnen, että tarvitsen juuri näitä pieniä tuuppauksia, joita sinäkin, kanssakulkijani annoit. Tylsääkö? Ei, ei totisesti!

Ehkä minun on vain tavattoman vaikeaa myöntää, etten pysty touhuamaan niinkuin aikaisemmin. Joka nurkasta kurkistaa työ, varsinkin tähän vuodenaikaan. Siksi yritän kiskoa teiltä ikäisiltäni keinoja tallustaa eteenpäin.

Kiitos avustasi!

"Rähmälle" terveiset! Naputtele jotain positiivista. Ja sinulle, joka testeistä kirjoitit, kiitos vaan, onnea elämääsi!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat