Aaaaapuva, vaihdevuodetko tekee nää oireet

Vierailija

Hei kaikki asianosaiset! Mulla on ilmeisesti pahat vaihdevuosioireet tullu päälle: hikoilu on täysin karannu käsistä kuin mopo ainakin, eli hikoilen AINA, kun vähänkin liikun!
Mielialaoireet on myös tosi vaikeet: olotila heittelehtii miten sattuu, eli masennuksesta jopa ilooon ja kaikkea siltä väliltä, voimakas ahdistus, hermostuneisuus ja jännittyneisyys ihmisten ilmoilla, ja muulloinkin, kauhea väsymys päiväsaikaan, keskittymiskyky ja kaikki "aloittaminen" erittäin vaikeaa ym. ym.
Limakalvojen kuivuutta on ollut jo vuosia, mutta siihen saa onneks avun paikallisestrogeenista.
Ylipainoa on tullut, ja minulla on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta jo yli 10 vuotta.
Miten te muut olette selvinneet vaihdevuosista?
Apuvaa, toivo nuori mamma

Kommentit (9)

Vierailija

Osa noista oireistasi sopii toki menopaussin oireiksi, mutta kannattaa meittiä myös koko elämäntilanne, eli tuo kauhea väsymys, keskittymiskyvyttömyys ja a "aloittaminen" vaikeaa sopisivat myös sisäilmaongelmista johtuviksi. Mietippä, altistutko kotonasi tai työpaikalla homemikrobeille, se oireilee myös noilla kuvaamillasi neurologisilla oireilla.

Vierailija

Ettei vaan olisi kilpirauhashormoonit sekaisin?
Kannattaisi ehkä tarkistuttaa ne, ja muutenkin käydä lääkärissä ettei ole jokin muu sairaus kysymyksessä.

Vierailija

Saattaa tehdä, mutta tarkista ensin ettei ole tuo kakkostyypin diabetes kyseessä tai ettet altistu homemyrkyille yms.
Hormonien kanssa olisin kyllä aika epäileväinen. Miksi mullistaa luonnon järjestystä?

Vierailija

Lainaus:

Hormonien kanssa olisin kyllä aika epäileväinen. Miksi mullistaa luonnon järjestystä?

Luonnon järjestystähän mullistetaan koko ajan sen kun keretään. Kuinkahan moni nuori nainenkin syö e-pillereitä ettei tulisi raskaaksi. Eihän se luonto niin ollut tätä asiaa tarkoittanut?

Vierailija

Kannattaisikohan mennä ensiksi lääkärin juttusille.... täällä on niin monenlaisia neuvojia (valelääkäreitä) itse ainakin haluaisin saada kokeitten tuloksia ennekuin alkaisin lääkitä vaikkapa hormooneilla, mutta niitä saakin vain reseptillä joten ensin lääkäriin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat