Mitä maksaisit vanhoista käsintehdyistä pellavalakanoista.

Vierailija

Nämä on tehty 20-40-luvuilla ja meillä on niitä vähän toistakymmentä. Osassa pitsit, suurimmassa osassa kuitenkaan ei.

Kommentit (3)

Vierailija

Oman kokemukseni mukaan kukaan ei maksa vanhoista pellavalakanoista mitään. Lähinnä niillä lienee tunnearvoa omistajalle, jos ovat suvussa kulkeneet perintönä.

Äitini kuoltua kymmenisen vuotta sitten perin siskojeni kanssa hänen liinavaatteensa ja niiden joukossa oli myös käsintehtyjä lakanoita 1900-luvun alusta, jotka hänen oli perinyt äidinäidiltäni.  Vanhoja liinavaatteita ei kukaan osta kirpputoreilla eikä tietääkseni missään muuallakaan. Jos itse ei niitä käytä niin valitettavasti ainoa keino  päästä niistä eroon on itse käyttää, laitaa kierrätykseen, tehdä niistä siivousrättejä tai heittää pois.

Vierailija

Jos niissä lakanoissa on pitsejä niin niistä saa aivan ihania verhokappoja. Myös koristetyynyn päällisiä, ovat tosi kauniita kun kääntelee ja vääntelee pitsiosan paraatipuolelle. Hyvä kikka on myös leikata niistä matonkuteita ja kutoa mattoja jollain kurssilla tai pyytää jotain toista kutomaan.. Kauniita makuhuoneen mattoja. Kukaan niistä lakanoista ei juuri mitään maksa joten rikastumisen toivossa niitä ei kannata säilyttää.

Vierailija

Olen tehnyt omista kapiolakanoistani kuusikymmenluvun lakanoita siis noita verhokappoja.Jäivät aikoinaan siistiin kuntoon kun pussilakanat tulivat juuri silloin käyttöön.Vanhoja perittyjä pellavalakanoita on minullakin jossain jemmassa,en ole oikein keksinyt niille kaikille käyttötarkoitusta,joitain olen käyttänyt pois.Koiranpentujen pentuealustana mm.Ehkä niistä voisi tehdä laudeliinoja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat