ilo kuolemisesta

Vierailija

Oletko iloinnut jonkun toisen ihmisen kuolemasta, itselleni on käynyt näin, vaikka en tietoisesti tehnyt sitä, niin huomasin olevani iloinen ja tyytyväinen.

Kommentit (4)

Vierailija

Kyllä olen. Lähes neljä vuosikymmentä jatkuneen henkisen väkivallan jälkeen olen vähintäänkin helpottunut hänen kuolemastaan. Ilosta en vielä osaa puhua.

Vierailija

En suoranaisesti iloinnut, mutta aikoinaan toivonut ja rukoillut hartaasti sitä, joskaan rukoustani ei kuultu. Jossain muussa yhteydessä olen helpostikin yhtynyt sanontaan, "siitä ei kyllä hyvä hävinnyt" jonkun ihmisen kuoltua.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen iloinnut esim. isäni kuolemasta. Hänellä oli vakava sairaus ja hän olisi joutunut ennen pitkää petipotilaaksi, joka oli hänelle kauhistus. Mutta sydänkohtaus vei hänet "seisovilta jaloilta". Siitä iloitsin, että hän sai lähteä näin.

Aloittaja tarkoitti varmaan kysymyksensä toisesta näkökulmasta, mutta halusin tuoda tämän näkökulman asiaan

Vierailija
kirsikankukka55

Olen iloinnut esim. isäni kuolemasta. Hänellä oli vakava sairaus ja hän olisi joutunut ennen pitkää petipotilaaksi, joka oli hänelle kauhistus. Mutta sydänkohtaus vei hänet "seisovilta jaloilta". Siitä iloitsin, että hän sai lähteä näin.

Aloittaja tarkoitti varmaan kysymyksensä toisesta näkökulmasta, mutta halusin tuoda tämän näkökulman asiaan

Samoin, komppaan kirsikankukkaa.. :)
Puolisollani oli etenevä afasia,
hän käveli niin että hänen luultiin olevan juovuksissa,
ja puhe mongersi.
Mukana aina lääkärintodistus siitä että motoriset häiriöt johtuvat neurologisista syistä,
mutta eihän sitä paperia näyttänyt kuin harvoin.
Kirjastosta yritettiin ohjata ulos kun oli muka juovuksissa...

Eniten hän pelkäsi että saa aivoinfarktin ja jää vihanneksena makaamaan,
ettei pysty lainkaa liikkumaan ja puhumaan,
mutta kuulee ja ymmärtää kaikki...ja makaa sitten
"muitten käänneletävänä ja kuivitettavana"-
eli on oman ruumiinsa vanki...

Hän sai kuitenkin sydäninfarktin ja kuoli kotipihalla parissa minuutissa,
juuri luonnon vihertyessä, mielipuuhissaan, "saappaat jalassa".

Kyllä, olin iloinen kun hän sai kuolla ennen kuin meni pelkäämäänsä tilaan.
Jopa kiitin Jumalaa siitä :)
Kaipaan häntä, mutta näin oli parempi hänelle.

"Saappaat jalassa"

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat