Kommentit (2)

Vierailija

Suomalaiset tarvitsevat kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja runsaasti lisää ruokavalioonsa, mutta monesti se vegaanin ruokavalio on liian viljapainoitteinen, joka ei tuo terveyttä. Lisäksi, jos ei ole hyvin perehtynyt ravitsemukseen, niin monesta ravintoaineesta tulee puutetta, jotka heikentävät kokonaisterveyttä.

Margariinin ja kasvirasvakermojen käyttö on haitallista. Lisäksi soija on 90% geenimuunneltua.

Vegaaniruuassa ei ole lainkaan:

D3-vitamiinia (D2-vitamiini imeytyy 70% huonommin kuin D3-vitamiini). D-vitamiinin tarve on 30-100µg päivässä

K2-vitamiinia

Hemirautaa, joka imeytyy huomattavasti paremmin kuin kasvikunnan rauta (raudanpuuteanemia on lasten yleisin anemia. Länsimaissa sitä esiintyy 23 %:lla lapsista)

Kalan Omega-3 rasvahappoja (EPA ja DHA)

B12-vitamiinia

Jodia

Näit kaikkia pitää syödä lisäravinteena ja varmistaa ajoittain verikokeella, että elimistö on myös hyödyntänyt lisäravinteet ja annostus on oikea.

Moni suomalainen sekasyöjäkin kärsii tietämättään erilaisista ravinnepuutoksista. Yleisimmät ravinnepuutokset ovat kalan Omega-3 rasvahapot (EPA ja DHA), rauta, folaatti, B12-vitamiini, D-vitamiini, jodi, seleeni, magnesium, sinkki ja K2-vitamiini, joka on äärimmäisen tärkeä verisuonten ja luuston hyvinvoinnille. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat