Kommentit (7)

Vierailija

"Miksi laki suojelee enemmän rahaa kuin naista?" - Laajentaisin kysymyksen koskemaan kaikenlaisia väkivaltarikoksia - myös mieheen kohdistuvia, ja myös naisten tekemiä. Vaikka naisten väkivaltarikokset ovatkin harvinaisempia, ovat ne viime vuosina ikävästi lisääntyneet. Yhtenä syynä uskoisin olevan alkoholin käytön.
Monesti olen itsekin ihmetellyt rikosuutisia lukiessani, miksi talousrikoksista joskus saa ankarammat tuomiot kuin joistakin henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista. - Tällainen ei käy maallikon järkeen ja oikeustajuun lainkaan.
Ja ehdolliset tuomiot ovat yhtä tyhjän kanssa!

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

No, olenpa kirjoittajan kanssa niin samaa mieltä. Ehdollinen tuomio on aika käsittämätön tuomio. Mikä siinä on se rangaistus. Mutta niin kyllä on elinkautinenkin, joka kestää 12 vuotta. Joku ristiriita siinä on.

Vierailija

Minua raivostuttaa suunnattomasti näissä raiskausuutisissa asian vähättely tyyliin, ei ole käytetty voimakasta väkivaltaa tai raiskaus on lievä tai erotellaan raiskaus ja seksuaalinen väkivalta . Mikä on lievä raiskaus, voi helev. . . lievä raiskaus. Ja mitä seksuaalinen väkivalta on muuta kuin raiskaus? Kysehän on aina raiskauksesta, jos henkilö makaa toisen tämän tahdon vastaisesti, tai jollain muulla tavoin tunkeutuu toisen ihmisen sukupuolielinten alueelle. AINA! Siis naurettavia nämä lievät ja lieventävät asiat jne. Kukahan korjaisi tuon lakitermistönkin?

Vierailija

Lainaus:

Minua raivostuttaa suunnattomasti näissä raiskausuutisissa asian vähättely tyyliin, ei ole käytetty voimakasta väkivaltaa tai raiskaus on lievä tai erotellaan raiskaus ja seksuaalinen väkivalta . Mikä on lievä raiskaus, voi helev. . . lievä raiskaus. Ja mitä seksuaalinen väkivalta on muuta kuin raiskaus? Kysehän on aina raiskauksesta, jos henkilö makaa toisen tämän tahdon vastaisesti, tai jollain muulla tavoin tunkeutuu toisen ihmisen sukupuolielinten alueelle. AINA! Siis naurettavia nämä lievät ja lieventävät asiat jne. Kukahan korjaisi tuon lakitermistönkin?

Olen samaa mieltä, raiskaus on aina raiskaus, ei sitä mikään voi "lieventää"...!

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Seksuaalinen väkivalta on muutakin kuin raiskaus. Se voi olla vaikka itsensä paljastelua.

Mutta olen samaa mieltä, ettei raiskauksessa ole lieväntävänä tekijänä esim. uhrin vaatetus. Tai se että raiskaaja on tuttu.
Onko murhassakaan lieventävänä tekijänä esim. nopeus tai terävä puukko, jolloin voisi ajatella, että kuolema on kivuttomampi ja tuomio voisi olla lievempi?

Vierailija

kirsikankukka55 kirjoitti:
Seksuaalinen väkivalta on muutakin kuin raiskaus. Se voi olla vaikka itsensä paljastelua.

Mutta olen samaa mieltä, ettei raiskauksessa ole lieväntävänä tekijänä esim. uhrin vaatetus. Tai se että raiskaaja on tuttu.
Onko murhassakaan lieventävänä tekijänä esim. nopeus tai terävä puukko, jolloin voisi ajatella, että kuolema on kivuttomampi ja tuomio voisi olla lievempi?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat