Pikku Sirun rukous

Vierailija

Voi rakas Herrani, joka näet kaiken ja pidät meistä huolen. Pidäthän?

Pienenä veisasimme virsiä joka päivä. Ristimme kätemme ruokarukoukseen. Saimme hyvät unet Sinun suojassasi. Kirkossa oli juhlavaa veisata ja rukoilla. Katsoin alttaritaulua ja pyysin pääsyä taivaaseen.
Nukkumaan mennessäni mietin, olinko tehnyt suuren synnin heittäessäni veljeäni lumipallolla.
Pyysin isotätiäni lukemaan minulle raamattua. Kuuntelin tekstiä ilta illan jälkeen. Mieleeni jäi pysyvästi kaksi lausetta:
"Rakastakaa lähimmäistänne niin kuin itseänne." " Tehkää te samoin heille, niin kuin toivoisitte heidän tekevän teille."
Rakkauden sanoma, siinä se on!

Eräs sukulaisemme, Herra, anna hänen levätä rauhassa, vei minut pikkuisena monesti seuroihin. Saarnat sattuivat korviin ja minua siellä aina pissatti. Tädit tukistelivat minua vähän väliä. Pelkäsin. Olin tuhma. Huusin, että halusin kotiin.Tikkari rauhoitti minut.
Illalla saarnaaja tuli tätilään. Yritin mennä virsikirjan kanssa kamariin. Täti käski kipakasti saunaan.
Sinne myöhemmin tuli myös tämä vieras. Tädit olivat jo pukeutuneet ja lähteneet tupaan. Herrani, näithän myös sen? Näithän! Kuulithan huutoni? Miten ihminen..?

Tänään olen vanha ja sairas, silti pikkuinen Siru. Rakas Herrani, ihmettelen vain sitä, onko ihmisen oikeus tulkita sinun sanojasi väärin? Onko jollain yhteisöllä oikeus edustaa ELÄVÄÄ USKOA? Annatko siunauksesi sille, että ihmisten muodostamat yhteisöt voivat muka Sinun nimissäsi tehdä pahaa näille pienimmille, jotka pyysit luoksesi.

Herrani, riittäähän rakkautesi? Anna armosi ministerillemme sekä kaikille professoreille, he oppineina toteuttavat omia kokemuksiaan ja vakaumustaan. Jaksa rakastaa myös meitä pieniä. Katso armahtavasti myös meitä, jotka emme enää jaksa tässä ihmeen arvottomassa maailmassa.

Auta pientä Sirua sekä muita

Kommentit (2)

Vierailija

...jaksamaan tässä kummallisessa yhteisössä, jossa vain raha ja valta puhuu!

Pikku Siru jaksaa vielä toivoa rakkauden sanomaa myös ministerille. Myös huippujohtajille, teille, jotka aikanaan himoitsitte vain mummon karjalanpiirakoita viikonloppuisin. Kas, ilman katkeruuden häivääkään, aika aikansa kutakin.

Vailla julistuksia kysyn, minä pikku Siru, toteutuuko oikeudenmukaisuus tässä maassa? Päivi Räsänen sanoo liian monta kertaa, että tämä on valitettavaa. Sehän on valitettavaa, että rakas lähimmäiseni kituu kolme kuukautta kivuissaan parantumattomasssa syövässään voimatta niellä mitään.

Itkettää Sirua. Hyvää yötä.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Rakas Taivaan Isä.
Näet edessäsi lapsesi, jolla on paljon kysymyksiä. Näet, että hänellä on paljon tuskaa. Näet, että häntä on kohdeltu julmasti. Ota Sinä hänet syliisi ja lohduta Taivaallisella lohdutuksella. Anna pikku Sirun tuntea Sinun Pyhän Henkesi kosketus. Anna Taivaalliset sotajoukot hänen ympärilleen niin, ettei mikää paha enää saa häntä satuttaa.Herra, pyyhi hänen kyyneleensa ja anna hänelle Sinun Rauhasi. Anna hänen löytää vastauksia kysymyksiinsä. Isä, ole lähellä pikku- Sirua.Jeesuksen Kristuksen nimessä tätä pyydän. Auta Sinä. Amen

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat