Siivojalle maksettava palkka

Vierailija

Olen palkkaamassa siivoojaa, mutten tiedä, mikä olisi kohtuullinen korvaus työstä. Olisiko 20 euroa tunnilta liikaa vai liian vähän? Mitä te maksatte?
Nim. tuleva työnantaja

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Lainaus:

Olen palkkaamassa siivoojaa, mutten tiedä, mikä olisi kohtuullinen korvaus työstä. Olisiko 20 euroa tunnilta liikaa vai liian vähän? Mitä te maksatte?
Nim. tuleva työnantaja

Kyllä noilla tiedoilla ei kannata työnantajaksi ryhtyä! hohhoijaa?

Vierailija

Vastaan silti unohda siivoojan palkkaaminen, kohdalle voi sattua joku huijari joka erehdyttää sinua maksamaan liikaa.

Työnantajan on maksettava palkkaa sovitun perusteen mukaan. Palkka tulee maksaa sovitun palkanmaksukauden lopussa vähintään kerran kuukaudessa. Työnantajan tulee maksaa kaikki palkkasaatavat työntekijälle heti työsuhteen päätyttyä. Mikäli palkanmaksu tällöin viivästyy, on työntekijällä oikeus ns. odotusajan palkkaan.

Työnantajan on lisäksi järjestettävä työolosuhteet turvallisiksi. Työsuojeluvelvollisuus koskee kaikkia työpaikalla työskenteleviä. Työturvallisuudesta voivat olla osaltaan vastuussa myös työyhteisön ulkopuoliset toimijat, kuten työssä käytettävien koneiden, laitteiden, kemikaalien valmistajat ja toimittajat sekä työympäristön rakenteiden ja työvälineiden suunnittelijat.

Työnantajan on myös puututtava käytössä olevin keinoin työpaikalla esiintyvään työpaikkakiusaamiseen. Työpaikkakiusaaminen ja muu häirintä ei ole koskaan hyväksyttävää ja siihen tulisi puuttua mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti.

Lisäksi työnantajan on kohdeltava työntekijöitään tasapuolisesti. Ks. tarkemmin syrjintäkielto

Muita käsitteitä:

Irtisanomisaika
Kilpailukieltosopimus
Koeaika
Määräaikainen työsopimus
Lainvastainen työsopimuksen päättäminen
Liikkeen luovutus
Lomauttaminen
Syrjintäkielto
Työehtosopimus
Työnantajan takaisinottovelvollisuus
Työsopimus
Työsopimuksen irtisanominen
Työsopimuksen purkaminen
Työntekijän velvollisuudet
Työnantajan velvollisuudet
Työtodistus
Vuokratyö
Vuosiloma

Näistä lienet jo perillä ?

Vierailija

Pikkusen oli epätarkka tuo kysymykseni, olen siis palkkaamassa siivoojaa ihan kotisiivoukseen pieneen kämppääni. Eiköhän lie niin, että siivojat yrityksineen hoitaa tuon kaiken, josta kirjoitit. Haluaisin tietää mikä on kohtuullinen palkkio, olisi helpompi sitten neuvotella......

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En kyllä osaa vastata kysymykseesi palkkatasosta, mutta sinun kannattaisi ottaa yhteyttä alueesi siivousyrittäjiin ja pyytää tarjousta. Silloin näkisit, mikä hintataso on ja kannattaa myös selvittää kotitalousvähennyksen saantiehdot.
Myös esim. työttömille , jos ovat yhdistys, voi olla tarjolla kotisiivousta kohtuuhintaan. Kannattaa kysellä oman paikkakunnan tarjontaa ja sitten vertailla hintoja.

Vierailija

Parivuotta sitten palkkasin siivousfirman kautta siivoojan keittiönkaappien siivoukseen. Itse olin mukana auttamassa häntä. Korkean verenpaineen takia en voi "kiipeillä".
Maksoin tästä kolmentunnin työstä 75€, firmalle, siivoojan palkkaa en tiedä.

Kannattaa kysellä myös esim, partiolaisilta tai joltain työttömien yhdistykseltä.

Vierailija
kirsikankukka55

En kyllä osaa vastata kysymykseesi palkkatasosta, mutta sinun kannattaisi ottaa yhteyttä alueesi siivousyrittäjiin ja pyytää tarjousta. Silloin näkisit, mikä hintataso on ja kannattaa myös selvittää kotitalousvähennyksen saantiehdot.
Myös esim. työttömille , jos ovat yhdistys, voi olla tarjolla kotisiivousta kohtuuhintaan. Kannattaa kysellä oman paikkakunnan tarjontaa ja sitten vertailla hintoja.

Hänestähän tulee oikein työnantaja, joten ei liene kyseessä mikään yksittäinen kodin siivous, ks. aloitus viesti.

Vierailija

ammattitaitoisen siivoojan palkan saat selville esimerkisi pam sivustoilta, käy kysymässä työkkäristä nekin voi kertoa mitä kuluja sun tulee tietää .on siivous rinkejä,joistakin taitaa saada kotitalous vähennys.ite kun jäin eläkkeelle siivoojan työstä tuntipalkka oli n12e mutta työnantaja maksoi muut kulut.jotkut firmat maksaa erityövuosilisiä sitten ilta ,yö .sunnuntai aattokorvaus suurjuhlapyhät ym,onnea vaan .pidä siivoojaa ihmisenä jos saat kunnollisen ,mulla oli ilo työskennellä maahanmuuttajan kanssa ,meitä ei kielimuuri ´vaivannut oli thaimaasta voi että ne oli ahkeria ja kohtelijaita.mulle sanottiin muutaman kerran että älä sano vain siivooja sillä tää sairaala ei pyöris jos teitä ei olis,siksi olen ylpeä entisestä ammatista eläkelinen kohta 1.7 alkaen

Vierailija

Siivoojan kohtuutuntipalkka on 10,50e puhtaana käteen.niin ainakin meilläpäin.jos tarvitsee tilapäisapua siivoukseen.

Vierailija

Meillä paikallinen siivous yrittäjä veloittaa 22€ /tunnilta.
Mutta hän onkin yrittäjä, ja tulee kotiin, ei siis minkään Firman tuntipalkkainen siivooja!

Vierailija

Lainaus:

Nim. tuleva työnantaja

Jos et tiedä alkeellisiakaan työnantajan velvoitteita ja mikä on palkkalinja siivousalalla unohda koko palkkaaminen, tarvis olla hyviä siivouskeikkoja jos mainitsemiasi palkkoja pystyy maksamaan. Taas joku tuulesta temmattu juttu.pyh.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat