Miksi Eero tappoi?

IMG

http://i3.aijaa.com/b/00224/10266735.jpg[/IMG]
Eero Hiltunen on kuulusteluissa kertonut katuvansa tekoaan. Motiivia hän ei ole osannut teolleen antaa.

- Heillä oli kodissa hirvenmetsästyshommia. Jäi sellainen kuva, että aseet kiinnostavat, Hiltusen pikkupoikana hyvin tuntenut kuvailee.

- Olen nähnyt aseet. Ne olivat lukitussa kaapissa. Jos vanhemmat eivät olleet himassa, ei niitä päässyt noin vaan hakemaan, eräs toinen entinen kaveri toteaa.

Mika Ihaksinen keskusrikospoliisista vahvisti, että Hiltunen poimi surmissa käytetyt aseet vanhempiensa asekaapista. STT.n mukaan aseet olivat kaapissa asianmukaisesti lukkojen takana. Hiltusella ei ollut lupia aseisiin.

Hiltusen Facebook-sivuilta käy ilmi, että hän ihaili erästä tosimaailman aseidenkäsittelijää yli kaiken.

Vanhat kaverit vahvistavat asian: Hiltunen fanitti suomalaista tarkka-ampujaa Simo Häyhää, joka tappoi suuren määrän puna-armeijan sotilaita talvisodassa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012052815630049_uu.shtml

Sivut

Kommentit (50)

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Aseet kiinnostavat myös minua. Käsiaseet ja puukot erityisesti. Ammunta harrastuksena ( vaikka en sitä harrastakkaan nykyisin) on rauhoittavaa ja lisää keskittymiskykyä.

En ole aikonut ampua ketään ihmistä tai puukottaa, vaikka minulla onkin muutama kaunis puukko.

Vierailija

Tämä nuori ampuja on mitä ilmeisimmin jollakin tapaa ja jostakin syystä ainakin osittain syrjäytynyt, kenties myös masentunut ja epätoivoinen ihminen.
Hänen kerrotaan lopettaneen kesken sekä ammattikoulu-opiskelunsa että myöhemmin myös armeijan. Jotakin sellaista on täytynyt tapahtua tämän pojan elämässä, että hän on menettänyt kiinnostuksensa normaaliin elämään ja/tai on alkanut kokea sen tarkoituksettomaksi. Todella surullista, pahoitteluni kaikille uhreille ja heidän omaisilleen.

Vierailija

Ajattelen hyvin myötätuntoisesti tämä tappajan vanhempia, äitiä, isää, sisaruksia, kuin myös uhria ja heidä oimaisiaan.
Aina, varsinkin nuoren ihmisen väkivaltainen käytös, pysäyttää ajattelemaan lähtökohtia elämässään. Yleensäkin, tämänhetkistä nopeaa, vääristyneen yltäkylläisen elämän tyhjyyttä.

Tapahtumia nuoren ajatusmaailmassa, kuin tuskaa, jota hänen väärät tekonsa saavat aikaan muissa ihmisissä ja varmasti jossain vaiheessa hänessä itsessään, tekijänä.

Minua kauhistuttaa, surettaa. Miten usein ihmiset valitsevat elämässään väärin, väkivaltaisesti, rakkaudettomasti, sortaen, valehdellen.
Omalletunnolle olisi käyttöä. Toivoisin jokaisen sen itsestään, sisipäänsä kuunnellen löytävän, oppivan myös kuuntelemaan, rakkaudellista itseään.valone

Vierailija
kirsikankukka55

Aseet kiinnostavat myös minua. Käsiaseet ja puukot erityisesti. Ammunta harrastuksena ( vaikka en sitä harrastakkaan nykyisin) on rauhoittavaa ja lisää keskittymiskykyä.

En ole aikonut ampua ketään ihmistä tai puukottaa, vaikka minulla onkin muutama kaunis puukko.

Mikähän mahtoi puukossakin kiinnostaa, sekö että sillä voi vuolla.

Vierailija

Lainaus:

Hieno kirjoitus Valone

Kirsikankukka55

Kiitos sinulle siskoseni :)
Kovin tekee surulliseksi, kun ajattelen nuorten elämän tuhoa ja aiheutettua tuskaa niin monille ihmisille. Aina kun näitä vastaavia kuulee ja lukee, sitä toivoisi ja uskoo, että ihminen ottaa opiksi.
Se vaan ei mene niin.valone

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Hieno kirjoitus Valone

Kirsikankukka55

Kiitos sinulle siskoseni :)
Kovin tekee surulliseksi, kun ajattelen nuorten elämän tuhoa ja aiheutettua tuskaa niin monille ihmisille. Aina kun näitä vastaavia kuulee ja lukee, sitä toivoisi ja uskoo, että ihminen ottaa opiksi.
Se vaan ei mene niin.valone

Kiitos vaan sinulle siskokseni.

Vierailija

Lainaus:

Hieno kirjoitus Anonyymi.

Aivan niin - kyllä me "anemonet" osataan!
Vaikka tämä aihe on niin järkyttävä ja vakava, ettei oikeastaan
tässä olisi vitsailun paikka.
En minäkään voi olla ehdottoman varma siitä, etten joskus tulevaisuudessa
saisi viranomaisilta järkyttävää puhelua, jossa ilmoitetaan että yksi lapsistani
on tehnyt kauheita. Ei voi varmuudella ennustaa, mihin suuntaan ihminen kehittyy
jos koettelemuksia ja paineita tulee liikaa. Siitäkin huolimatta, että jokainen vanhempi
varmaankin tekee parhaansa, kykyjensä ja voimiensa mukaan.
Voin vain toivoa ja rukoilla, että kaikki menisi hyvin.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

No eipä kestä kiittää siskoni.

Sinä ja anonyymi 17.03. Toivottavasti, ette minun nimissäni kiittele .Olen huomaavinani tiettyä ivaa? Huomaanko oikein??

Mitä tulee puukkoihin, minusta ne ovat kauniita esineitä. En nyt ehkä tarkoita halpakaupan "Moraa" Minulla on tälläinen. Minua kiinnostaa myös vuoleminen ja vanhat käsityötaidot.

Vierailija

Puukkohan on ollut varsin tehokas työväline iät ja ajat. Siksipä ne myös minua ne kiinnostavat ja nimenomaan hienot käsintehdyt. Itselleni ainakin jäi ainakin kipinä tehdä puukkoja, kun aikoinaan sellaiset itse koulussa tehtiin. Josta muuten tulikin ihan hieno. :)

Vierailija

Aika rajua tekstiä anonyymi 13:11........ tuskinpa kukaan vanhempi tietentahtoen kasvattaa lapsestaan tappajaa. Rikollisia on kautta aikojen tullut myös näistä "paremmistakin perheistä" jotakin on mennyt pieleen... teko oli todella raukkamainen ja tuomittava.

Vierailija

Lainaus:

Puukkohan on ollut varsin tehokas työväline iät ja ajat. Siksipä ne myös minua ne kiinnostavat ja nimenomaan hienot käsintehdyt. Itselleni ainakin jäi ainakin kipinä tehdä puukkoja, kun aikoinaan sellaiset itse koulussa tehtiin. Josta muuten tulikin ihan hieno. :)

Ei tehty ennen vanhaan koulussa puukkoja eikä kirveitä, en muista että puukkoa olisi ollut edes puutyö luokassa, opettajan pöydällä oli puukko jolla opettajja teroitti oppilaan kynän, taisi ylemmillä luokilla jo itesekkin teroittaa, kotona ei saatu koskea puukkoon ollenkaan, emme myös kirveeseen, kai ne oli niin arvokkaita, ettei niitä onnettu lasten leikkeihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat