Onko turhuutta huolehtia lähimmäisestään?

Vierailija

Mitä tarkoittaa - tunkeutua toisten tarinoihin, netissä?
Jos Jumala ei pelasta minua elämättä jääneiden vuosien yksinäisyydeltä?
Onko vihapuhetta sano noin?
Jos maailmassa elämä ei ole laji?
Mitä tarkoittaa, että todelliset toiveet on iänkaikkisuudessa?
Mitä tarkoittaa - usko ei estä elämää?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Onko turhuutta huolehtia lähimmäisestään? Keskustelun otsikko.

Ei ole. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
..................................................................
En ymmärtänyt Anonyymin 30.05.2012 21:12 kysymyksiä,
enkä sitä kenelle ne oli tarkoitettu. Vastatkoon ken osaa.

Vierailija

-Ensiksi: tarinat joita netissä kerrotaan, jos ne ei ole suoraa viitettä, kenelle se on tarkoitettu. Mielestäni kaikki saavat osallistua, kenelläkään ei ole siihen arvosteluoikeutta.

-Toiseksi: mielestäni on vihapuhetta toivoa kenellekään yksinäisyyttä, jota asianomainen ei tahdo.

-Kolmanneksi: miten voi elämän lajitella? Täällä me kaikki elämme maailmassa, mutta uskovaisista sanotaan, mutta eivät ole maailmasta. Silloin hengen ja uskon maailma on vahvempi.
En allekirjoita tuota, jokainen voi ajatella asian niin kuin haluaa.
Elämä on elämää, tahtoi tai ei, siinä tilanteessa ja ympäristössä missä ihminen elää. Yrittäen tehdä siitä parhaan mahdollisen, ainakin minä.
Voi sitä tietty vaan ajelehtia ja odottaa mitä Jumala antaa. Tiedän, että ei anna mitään jos ei itse lähde liikkeelle. Niin on sanassakin ilmoitettu. Jumala on mukana kun lähdet liikkeelle eli voin ajatella edelleen, että minussa on Jumalani Pyhä Henki joka ohjaa minua, omatuntoni ja henkeni kautta.
-Neljänneksi: Jos ja kun ihminen laittaa toiveensa elämältä iänkaikkisuuteen - mitä on silloin elämä maan päällä. Onko millään mitään väliä, vai juuri silloin on väliä. Minä en ole tuota ratkaissut, enkä katso edes tarpeelliseksi.
Jos ja kun Jumalani ja Pyhä Henki on - pitävät he huolen omistaan, minustakin. Ilman, että se on päällimmäinen ajatus eläessäni.
Pelkoa en tunne minkäänlaista, en edes ahdistusta tuon edessä. Kun meillä on elämässämme armo - tarkoittaen että ei voi mennä metsään elämä, kun uskoo. Mieli, tai sydän kätkee viisauden,jota se silloin antaa käyttöön, kumpuaa kuin on tarvis. Siihen luotan.

-Viidenneksi: Vain Jumalaan uskomaton, tai ateisti voi noin sanoa. Täytyy tuntea Jumalan sanaa Raamattua, täytyy tuntea ihmisyyttä, psyykeä, mieltä, tunteita, sielua, sydäntä.
On täytynyt kuunnella lukemattomia saarnoja, opetuksia, rukoilla, kuulua seurakuntaan, olla ja tehdä vastuullisia vastuita, olla kokenut seurakuntalainen. Kantanut vastuuta muihin seurakuntalaisiin kohdistetusta työstä. Ajatella asioita perusteellisesti Raamatun sanan pohjalta, saaden kokemuksia, suhteita muihin toisin ajatteleviin uskoviin.
Olla silmät auki tilanteissa, jotka pakottavat Jumalan sanalla, vaativat, pelottelevat antamaan kaiken, seuraamaan sananmukaisesti.
Koko elämän täyttää silloin usko - vain uskon suorittamisella oli merkitystä, hyvien tekojen moninaisuudella, tiiviissä kanssakäymisessä, kaikenlaisessa toiminnassa, aina seurakunnan penkkiä kuluttamassa, useamman kerran viikossa, vuosia kestävä kolutus takana. Normaali elämä jää elämättä, asoiden muuttuminen maailmassa kohtaamatta, mikä "uskovaisten" mielestä on oikein. Minusta ei ollut väliäkään, vain se mikä kuuluu ns. uskovan elämään, sitä tuli suorittaa.Taivasta, iäisyyttä varten??
Tulin siihen tulokseen, että vähempikin riittää. Puin sen sanoiksi - elämä on jäänyt elämättä.
Olen jättänyt suorittamisen. Taistellut vapaaksi pakotteista, vaapaana elämään ja nauttimaan
uskon vapaudesta ja sen itselleni mieltäen oikein. valone

Vierailija

Lainaus:

Onko turhuutta huolehtia lähimmäisestään? Keskustelun otsikko.

Ei ole. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
..................................................................
En ymmärtänyt Anonyymin 30.05.2012 21:12 kysymyksiä,
enkä sitä kenelle ne oli tarkoitettu. Vastatkoon ken osaa.

Jokainen olkoo oman onnensa seppä!

Vierailija

valone kirjoitti:
-Viidenneksi: Vain Jumalaan uskomaton, tai ateisti voi noin sanoa. Täytyy tuntea Jumalan sanaa Raamattua, täytyy tuntea ihmisyyttä, psyykeä, mieltä, tunteita, sielua, sydäntä.

Mitä sanoa? Ettäkö on turhuutta huolehtia lähimmäisestä?
Nyt puhut läpiä päähäsi. Huolehtiminen, empatia, ihmisrakkaus ja muut siihen verrattavat hyveet eivät liity uskomiseen, ne kuuluvat ihmisyyteen yleensä ja sosiaalisuuteen erityisesti.

Uskonnoton tai ateisti voi olla suurempi altruisti kuin johonkin uskonnolliseen yhteisöön kuuluva. Fundamentalisti-yhteistöistä löytyvät suurimmat egoistit, hehän tekevät hyvää taivaspaikan menettämisen pelossa. Ateisti voi yhtä hyvin tuntea Raamattua, ihmisyyttä, psyykeä, mieltä, sielua, sydäntä, vaikka ei ota suoria toimintaohjeita Raamatusta.

Ehkä en ymmärtänyt sinua oikein.

Vierailija

Siis onko Anonyymi 30.05.2012 21:12 valonen kysymys?
Ja Anonyymi 31.05.2012 12:30 vastaus omaan kysymykseen?

Kun räjähtää helluntailaiseksi, paluu maailmaan on repivä.
Jos voisi muutakin kuin myötätuntoa, mutta sekin on vain ouhetta.

Vierailija

Lainaus:

valone kirjoitti:

Mitä sanoa? Ettäkö on turhuutta huolehtia lähimmäisestä?
Nyt puhut läpiä päähäsi. Huolehtiminen, empatia, ihmisrakkaus ja muut siihen verrattavat hyveet eivät liity uskomiseen, ne kuuluvat ihmisyyteen yleensä ja sosiaalisuuteen erityisesti.

Uskonnoton tai ateisti voi olla suurempi altruisti kuin johonkin uskonnolliseen yhteisöön kuuluva. Fundamentalisti-yhteistöistä löytyvät suurimmat egoistit, hehän tekevät hyvää taivaspaikan menettämisen pelossa. Ateisti voi yhtä hyvin tuntea Raamattua, ihmisyyttä, psyykeä, mieltä, sielua, sydäntä, vaikka ei ota suoria toimintaohjeita Raamatusta.

Ehkä en ymmärtänyt sinua oikein.

Kohta johon vastasin ja sinä kysyit oli eri asia. Oli kysymys tuossa kohtaa - elämättömästä elämästä uskon suorittajana.

Vierailija

Lainaus:

Jos voisi muutakin kuin myötätuntoa, mutta sekin on vain ouhetta.

Mutta ivailu ja ilkeily kyllä lähtee muuta kuin ohuesti, se on niin helppoa arvostella. Typerät sitä tekee , ei elämää ymmärtävät. Oli kysymys nummisuutarin esittämistä väitteistä.Valone vastasi.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 31.05.2012 13:06

Jos voisi muutakin kuin myötätuntoa, mutta sekin on vain puhetta.

>>>>valone 30.05.2012 21:43
Vastatkoon joka osaa! Tai ken tuntee omakseen? Keskustelun aloittaja....<<<<<<.

Siltähän tuo vaikuttaa, että valone on itse esittänyt noita outoja kysymyksiä
ja sitten vastaa niihin itse :-)
Sitä kyllä suuresti ihmettelen miten kysymykset liittyvät keskustelun otsikkoon:
"Onko turhuutta huolehtia lähimmäisestään?"
Luulisi asian olevan selvää ilman palstakyselyitä, varsinkin uskovaiselle ihmiselle....

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:
Anonyymi 31.05.2012 13:06

Jos voisi muutakin kuin myötätuntoa, mutta sekin on vain puhetta.

>>>>valone 30.05.2012 21:43
Vastatkoon joka osaa! Tai ken tuntee omakseen? Keskustelun aloittaja....<<<<<<.

Siltähän tuo vaikuttaa, että valone on itse esittänyt noita outoja kysymyksiä
ja sitten vastaa niihin itse :-)
Sitä kyllä suuresti ihmettelen miten kysymykset liittyvät keskustelun otsikkoon:
"Onko turhuutta huolehtia lähimmäisestään?"
Luulisi asian olevan selvää ilman palstakyselyitä, varsinkin uskovaiselle ihmiselle....

Kaikella sinä päätäsi ja uteliaisuuttasi vaivaat - voisitko ottaa asian ymmärtäväisesti asiana, etkä kääntää sen perspuolta tutkittavaksi.

Vierailija

Kiitos vastauksestasi minulle (klo 12:46), valone:
Kohta johon vastasin ja sinä kysyit oli eri asia. Oli kysymys tuossa kohtaa - elämättömästä elämästä uskon suorittajana.

Olen pudonnut kärryiltä. Luulin että kysymyksessä oli tämän ketjun otsikko-kysymyksen käsittely.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Kiitos vastauksestasi minulle (klo 12:46), valone:

Olen pudonnut kärryiltä. Luulin että kysymyksessä oli tämän ketjun otsikko-kysymyksen käsittely.

Kaikki elämässä liittyy kaikkeen!

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

-Välinpitämättömyys ihmisten kesken toisistaan - on suurin ihmiskunnalle annettu rangaistus. Väkivalta - henkinen -ruumiillinen väkivalta - ihmisyyden loukkaus pahimmillaan.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 31.05.2012 15:32
Kaikella sinä päätäsi ja uteliaisuuttasi vaivaat - voisitko ottaa asian ymmärtäväisesti asiana, etkä kääntää sen perspuolta tutkittavaksi.

Siinähän sitä taas tuli ymmärtäväistä ja selkeää vastausta.
Ihan itse valoneko lie ollut kirjoittajana?
En siitä huolimatta edelleenkään ymmärrä mitään tuosta oudosta
keskustelun aloituksesta. Miksi kyselet, kun itse kuitenkin vastaat?
Ja mikä se valonen perspuoli tässä asiassa sitten on?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat