Ryhmätyöhaastattelu,APUVA!!

Vierailija

Hei!

Auttakaa te viisaammat. Olen menossa ryhmähaastatteluun,haen lastentarhanopettajan virkaa.
Kokemusta on ja ikääkin (noin 50v ) jo jonkin verran, mutta enpä ole ennen ollut ryhmähaastattelussa.
Kokemuksena voi olla melko jännittävä, nyt jo jännittää, mutta eihän siihen kuitenkaan kuole..
Millanen pitäis haastattelussa olla? Olisiko jollain kokemusta?

Kommentit (8)

Vierailija

Eipä täällä taida työikäisiä pyöriä, en ole koskaan ryhmähaastattelussa ollut mutta eiköhän samat kun kahdenkeskisessä haastattelussakin eli rento ja vapautunut olo, kysyä hyviä kysymyksiä, ei keskeytä muita, ei jaarittele, kyllä sä tiedät.
onnea matkaan.........

Vierailija

Lainaus:

Hei!

Auttakaa te viisaammat. Olen menossa ryhmähaastatteluun,haen lastentarhanopettajan virkaa.
Kokemusta on ja ikääkin (noin 50v ) jo jonkin verran, mutta enpä ole ennen ollut ryhmähaastattelussa.
Kokemuksena voi olla melko jännittävä, nyt jo jännittää, mutta eihän siihen kuitenkaan kuole..
Millanen pitäis haastattelussa olla? Olisiko jollain kokemusta?

Selvin päin, siitä se lähtee, mutta ikä taitaa olla sulla jo esteenä!

Vierailija

Ryhmähaastattelussa tärkeä asia on näyttää pysyvänsä juonessa, siis ryhmätilanteen hallinta. Jos haastattelu vapautuu keskusteluksi olisi osoitettava uhoamatta kokonaisuuden hallinta, uskaltauduttava pyytämättäkin asiallisiin kommentteihin. Kilteimmät tuppisuut häviävät pelin.

Vierailija

Lainaus:

Eli sinä olet sitä mieltä, että mulla jo ikä painaa? Eikö työkokemuksella voisi olla jotain merkitystä?
APUVA!!

Voi toki ollakkin, mutta itse huomasin kun ikää alkoi karttua työpaikan saanti vaikeutui.
Mitäpä sitä töihin ottaa jos heti jäädään eläkkeelle, joihikin pätkä hommiin voi päästäkin wessoja putsailemaan tahi kaupungille ruohoja leikkaamaan ja kukkaistutuksia kastelemaan!

Vierailija

Lainaus:

Eli sinä olet sitä mieltä, että mulla jo ikä painaa? Eikö työkokemuksella voisi olla jotain merkitystä?
APUVA!!

Minä en ollut sitä mieltä, että ikä painaa. Ei varmasti varsinkaan sinun alallasi nykyisin, jos ammattikokemusta riittää.

Otin kantaa ryhmähaastatteluun, joka korostaa sitä, että ollaan mielikuvien markkinoilla. Työn haussahan jokainen brändää itsensä: cv, työtodistukset, persoonallisuus, käytös, pukeutuminen, viestintä ja muu piiloviestintä. Ryhmähaastattelussa brändit, mielikuvat joutuvat testiin. Tasapainoinen itsevarmuus on usein iän tuoma etu.

eitietoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Joo, meni vastaus väärään kohtaan!
Se joka sanoi, että selvin päin ja jne..kommentoi että ikä painaa.
Voi se painaakin, jos haluavat nuoren, ottavat nuoren.
Katellaan!
Kiitos kuitenkin vastauksista, pisti miettimään!

Vierailija

Hei,

hakemaasi tehtävään kannattaa ryhmähaastattelussa ottaa ns. "pomon" rooli eli selkeästi olla se kokoava ja ohjaava voima tietysti muita kuunnellen , erityisesti jos näyttää siltä että keskustelu ei oikein lähde käyntiin. Tuppisuut häviävät aina, kuten tuolla edellä joku sanoi.jne. Eli hakevat kuitenkin sellaista joka pystyy ottamaan ryhmän ns. haltuunsa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat