Asiantuntija vastaa: Voiko keskivartaloa kiinteyttää vielä yli 50-vuotiaana?

ET-lehden 54-vuotias lukija haluaisi kiinteytyä – mutta onnistuuko se vielä, jos taustalla ei ole säännöllistä liikuntaharrastusta? Fysioterapeutti Marianne Kyrklund vastaa.Lue koko juttu

Asiantuntija vastaa: Voiko keskivartaloa kiinteyttää vielä yli 50-vuotiaana?

Kommentit (3)

Vierailija

Tehokkain tapa kaventaa uumaa on rajoittaa reippaasti hiilihydraattien määrää ruokavaliossa.
Pullat, leivät ja perunat pois ruokavaliosta. Tilalle muun muassa lihaa ja kanaa, kanamunaa, marjoja, vihanneksia sekä hyviä rasvanlähteitä pitämään kylläisenä (voi  tai neitsytoliiviöljy). Liikuntalajeista tulisi valita sellainen, joka tuottaa mielihyvää ja jota jaksaa harrastaa säännöllisesti. Stressi kasvattaa erityisesti keskikehoa. 

Liikunta_on_parasta

Hei

Kyllä voi syödä hiilareita, suklaata + muita herkkuja. On tietysti mietittävä paljonko.

Ystävistä löytyy noita kavereita jotka laskee kaiken ja namut on mustalla listalla.

Ei ne vain laihdu tai ole muuten paremmassa kunnossa. Ottakaa järki käteen ja marjat voi jättää pakastimeen ei ne ole sen kummoisempia ruokalähteitä kuin mitkään muutkaan. Liikkukaa niin ei ole aikaa syödä ja juokaa vettä tai vaikka kaljaa. Näin laihtuu ja elämä on mukavan leppoisaa, ei ihmisen tarvitse olla nyljetyn oravan näköinen. Hakekaa itsellenne sellainen liikkumismuoto että teillä on hauskaa, kaikki muu tulee siinä mukana. Suuri riski lihomiseen on myös työmaa-ruokailu, missä syödään koko rahan edestä vaikka paljon vähempi riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä voi! Oikeat voimistelu liikkeet tai/ja voimistelu välineitä käyttämällä se onnistuu. Tietysti ruokavalio jne tulee olla kohdallaan jos ihan Tarsaniksi tahtoo =)

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat