ET ruokaklassikko: Ritvan sienikeitto

Sienikeitto mustatorvisienistä tai suppilovahveroista sopii aloittamaan vaikka juhlapäivälliset. Vastaleivottujen sämpylöiden kanssa soppa on myös mainiota arkiruokaa.Lue koko juttu

ET ruokaklassikko: Ritvan sienikeitto

Kommentit (5)

elma 74 v.

Minä teen sienikeiton kuivatuista herkkutateista ja laitan siihen rikottuja tattariryynejä ja koskenlaskija juustoa, mutta jätän ranskankerman ja vehnäjauhot pois. On hyvää.

Punikkitatit käyvät myös, niistä tehty keitto on hieman ruman väristä, mutta eihän se haittaa.

Vierailija

Rasvaa voi tosiaan aina vähentää, kuten Elma edellä kirjoittaa.

Minä en koskaan käytä sipulia, koska inhoan sen makua. On uskomatonta, ettei missään netin palstoilla esitellä  reseptiä, jossa 1. ei olisi sipulia, 2. ei käytettäisi vehnäjauhoja (epäterveellisiä) ja 3. ei kuullotettaisi aineiksia rasvassa (hyi olkoon).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

On sinulla kauhua muutamiin ruoka-aineisiin.  Kerma kruunaa ruuan. Tuo tattari oli ihan uutta, pitääköhän sitä pitkään keittää ennen sienten lisäämistä. Sunulle yökkääjälle, ei se mitään jätä ne aineet pois , joista et pidä. Kerro millaisen yhdistelmän sinä laitat?  Ehkä vehnä ei ole niin epäterveellistä kuin itse koet. Laita reseptejä tänne, jotta kermam, voin ja jauhojen käyttäjä oppii uutta.

No tomaatteja ei saa syödä enempää kuin 80 g päivässä, muuten menee myrkylliselle puolelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On sinulla kauhua muutamiin ruoka-aineisiin.  Kerma kruunaa ruuan. Tuo tattari oli ihan uutta, pitääköhän sitä pitkään keittää ennen sienten lisäämistä. Sunulle yökkääjälle, ei se mitään jätä ne aineet pois , joista et pidä. Kerro millaisen yhdistelmän sinä laitat?  Ehkä vehnä ei ole niin epäterveellistä kuin itse koet. Laita reseptejä tänne, jotta kermam, voin ja jauhojen käyttäjä oppii uutta.

No tomaatteja ei saa syödä enempää kuin 80 g päivässä, muuten menee myrkylliselle puolelle.

Nyt en ymmärrä, siis tomaatit myrkyllisiä! En käytä ketsuppia ja muutenkin tomaattiruuat vastennmielisiä, että oikeestaan ihan sama, mutta voitko selittää? Voissa haudutettu sipuli vaikka maksapihvin päällä on täydellistä mutta makunsa kullakin, tykkää tai ei!

Vierailija

Minuakin kiinnostaa väite tomaattien myrkyllisyydestä. Kasvatan tomaatteja kasvihuoneessa ja syön niitä tosi paljon kesäisin. Teen tomaattimurskaa ja ketsuppia pakastimeen. Käytän kaupan tomaattisäilykkeitä kun omat loppuvat. Missään yhteydessä ei ole tullut esille ohjetta tomaatin käytön rajoittamisesta. Päin vastoin, tomaatin sisältämä lykopeeni on erittäin terveellistä. Tomaattien kuten muidenkin kasvisten syöntiä pitäisi monenkin ihmisen lisätä.

Entisaikaan vihreistä tomaateista tehtiin säilykettä. Enää sitä ei suositella tomaatin vihreiden osien sisältämän myrkyn eli tomatiinin vuoksi. Kukaan ei varmaan syö varsia, lehtiä tai raakoja tomaatteja. Olisiko uskomus peräisin tästä tiedosta?

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat