Oletko onnellinen?

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Usein kysytään, oletko onnellinen? Mikä on onnellisen ja tyytyväisen ero? Se ei ole oikein koskaan minulle selvinnyt. Varmaan se on mielipide ero, kuinka sen haluaa käsittää. Jäyhänä hämäläisenä oli vaikea tolkuttaa vaimolle, rakastan sinua, miksi? Jotenkin kieli vaan jumittui ja paljon helpompi oli sanoa se jotenkin "kierrellen". Silti en koskaan unohtanut sanoa, hyvää yötä kultaseni tai huomenta rakas. Tämmöisiä me miehen köriläät vaan usein ollaan.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Sinähän sanoit sen mikä oli sinulle luontevinta. Nuo kauniit ja hellät toivotukset viestivät selvästi rakkauttasi vaimoasi kohtaan. Toivottavasti hän ymmärsi antaa arvon sanoillesi. Usein pitkässä avioliitossa alkaa kaikki tuntua itsestään selvältä ja tuollaiset rakkauden osoitukset jää huomiotta.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Tuota usein mietin minäkin, miten määritämme onnellisuuden / tyytyväisyyden. Joskus kaikki voi olla näennäisesti hyvin, mutta silti se jokin kipinä elämästä puuttuu. Menemme ja kuvittelemme, että kaikki on ihan OK, kunnes sitten se korttipakka romahtaakin ja kaikki on toisin. Nauttikaamme elämästä, niin kauan kunnes noutaja vie mukanaan.
Hyvää kesää kaikille!

Vierailija

Lainaus:

Sinähän sanoit sen mikä oli sinulle luontevinta. Nuo kauniit ja hellät toivotukset viestivät selvästi rakkauttasi vaimoasi kohtaan. Toivottavasti hän ymmärsi antaa arvon sanoillesi. Usein pitkässä avioliitossa alkaa kaikki tuntua itsestään selvältä ja tuollaiset rakkauden osoitukset jää huomiotta.

Kielelliset ilmaisut ovat niin moniselitteisiä ja ohuita, etten panisi paljon painoa puheille. Isovanhempana karvani nousevat pystyyn, kun kuulen lastenlapsilleni tai muille lapsille sanottavan esimerkiksi: "kuinkas sanotaan. Etkös muista miten kiitetään?

Me olemmw niin pullollaan näitä kliseelauseita, että jää huomaamtta tyhjyys, joka niihin pahimmillaan sisältyy. Hyvässä parisuhteessa muut viestit kertovat onnen ja muut tunteet luotettamammin kuin tyhjät sanat. On sekin nähty, että parin avioliittovuoden jälkeen nuorenparin sanastoon ilmestyi "Kiitos rakas", "Kyllä minä rakas", "Hei, hei, rakas", "*lä viivt kauan rakas" samalla kun pettäminen paljastui.

Vierailija

Onnellisuus määriytyy jokaisen henkisen hyvinvoinnin pohjalta.Mielestäni mikä ehkä minulle tuo sen onnellisuuden sydämeeni,ei ehkä toiselle ole kuin höpö,höpöjä.Eli jos on tasapainossa itsensä kanssa voi sanoa olevansa onnellinen.Näin olen tämän nähnyt.Ei se ole matka,ei rakkaus,ei tavara,vaan henkistä hyvää.Voin tosiaan sanoa olevani onnelinen aamuisin esim.kun takana hyvin nukuttu yö,aamu kahveet,auringon paiste ja suht tervekkin.Samoin ,jos peheeni voi hyvin,tuo se onnellisen olon minulle.
Jokaiselle se onni on eri asia.

Vierailija
lahdenpoika

Usein kysytään, oletko onnellinen? Mikä on onnellisen ja tyytyväisen ero? Se ei ole oikein koskaan minulle selvinnyt. Varmaan se on mielipide ero, kuinka sen haluaa käsittää. Jäyhänä hämäläisenä oli vaikea tolkuttaa vaimolle, rakastan sinua, miksi? Jotenkin kieli vaan jumittui ja paljon helpompi oli sanoa se jotenkin "kierrellen". Silti en koskaan unohtanut sanoa, hyvää yötä kultaseni tai huomenta rakas. Tämmöisiä me miehen köriläät vaan usein ollaan.

Niin kauan kun maltan olla kurkkaamatta tänne, palstan surkeus saa mielen matalaksi, ei muuta kuin pilkataan.

Vierailija

Tuoko raha sitten onnea? Useinhan kuulee sanottavan ettei raha tee onnelliseksi. Mielestäni raha ei sinänsä tee onnelliseksi mutta se saattaa avata portteja ja mahdolliskuuksia onnellisuuteen, jotka rahan puutteessa ovat olleet suljetut.
Jostain hiljattain luin naisesta joka ei 16 vuoteen ollut omistanut rahaa ja hänen mukaansa, ei koskaan ollut onnellisempi.

Vierailija

Raha ei tuo onnea sanovat vain ne joilta ei koskaan ole rahaa puuttunut. Minä ainakin väitän, että olisin onnellisempi, jos minun ei joka kuukausi tarvitsisi miettiä, miten selviän lainojen lyhennyksistä ja muista laskuista ja mitä voin siirtää ensi kuulle. Uskon että olisin onnellisempi jos edes joskus voisin mennä vaatekauppaan ja ostaa jotain pientä ihan turhaa höpsönpöpsöä ilman että sitä välttämättä tarvitsen . . . . . himoshoppailijaa minusta ei saa vaikka rahaa olisi miljoonia, koska inhoan vaatekauppoja, mutta joskus jotain muutakin kuin halpa-hallien alejäännöseräkoreja tai postimyyntikuvaston löytökoriostoksia.

Vierailija

Olen onnellinen kun saan asua pikkuruisessa kodissani.
Ainakin toistaiseksi.....
Olen onnellinen kun pääsen ylös sängystä, vaikka vaivalloisesti,
pääsen keittämään aamukahvini ja -puuroni itse..
..ainakin toistaiseksi...

Olen onnellinen kun lapset piipahtavat hetkeksi käymään,
ja vielä onnellisempi jos heillä on joku omista lapsistaan mukana..

Olen onnellinen kesäisistä aamuista, sateesta, auringosta,
kesäilloista, kesäöistä ,
vaikka ne yksin vietänkin...

olen onnellinen kun olen ylipäätään elossa..
hyvä Ystäväni tekee kuolemaa sairaalassa,
toivon että hän pian vapautuu syöpäkivuistaan ,lopullisesti...
"Onnelliset muistot"

Vierailija

lahdenpoika

Niin kauan kun maltan olla kurkkaamatta tänne, palstan surkeus saa mielen matalaksi, ei muuta kuin pilkataan.

Sanoit sen itse, malta olla kurkkamatta! Siinähän surkeutta rakennat, sinäkin.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Olen onnellinen kun saan asua pikkuruisessa kodissani.
Ainakin toistaiseksi.....
Olen onnellinen kun pääsen ylös sängystä, vaikka vaivalloisesti,
pääsen keittämään aamukahvini ja -puuroni itse..
..ainakin toistaiseksi...

Olen onnellinen kun lapset piipahtavat hetkeksi käymään,
ja vielä onnellisempi jos heillä on joku omista lapsistaan mukana..

Olen onnellinen kesäisistä aamuista, sateesta, auringosta,
kesäilloista, kesäöistä ,
vaikka ne yksin vietänkin...

olen onnellinen kun olen ylipäätään elossa..
hyvä Ystäväni tekee kuolemaa sairaalassa,
toivon että hän pian vapautuu syöpäkivuistaan ,lopullisesti...
"Onnelliset muistot"

Hieno kirjoitus. Siinä on elämän perusoivalliksia asioista, joista onni syntyy.
Voimia sinulle myös siksi, että Ystäväsi tekee kuolemaa. Luopuminen on edessä.
Kiitos, että jaoit mietteesi....

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kielelliset ilmaisut ovat niin moniselitteisiä ja ohuita, etten panisi paljon painoa puheille. Isovanhempana karvani nousevat pystyyn, kun kuulen lastenlapsilleni tai muille lapsille sanottavan esimerkiksi: "kuinkas sanotaan. Etkös muista miten kiitetään?

Me olemmw niin pullollaan näitä kliseelauseita, että jää huomaamtta tyhjyys, joka niihin pahimmillaan sisältyy. Hyvässä parisuhteessa muut viestit kertovat onnen ja muut tunteet luotettamammin kuin tyhjät sanat. On sekin nähty, että parin avioliittovuoden jälkeen nuorenparin sanastoon ilmestyi "Kiitos rakas", "Kyllä minä rakas", "Hei, hei, rakas", "*lä viivt kauan rakas" samalla kun pettäminen paljastui.

On sekin ikävää, jos ei koskaan sano toiselle mitään kauniita sanoja. Tietenkin rakkauden teot ratkaisee, ei pelkät sanat.

Vierailija

Hei anonyymi 9.6. klo 21:12!
Suunnilleen noin minäkin määrittelisin onnen. Olen onnellinen ja voin itse vaikuttaa siihen monin tavoin.
Tulin juuri pitkältä kävelylenkiltä ja tien vieressä kielot tuoksuivat ihanasti. Kotona join kahvit suklaaleivoksen kanssa. Huomenna menen ystäville kylään. Tätä kaikkea onni on !!!

Vierailija

En minäkään kaipaa onnellisuuteen mitään eityistä, pienet arkiset ilot ja toimivat ihmissuhteet riittävät, yleensä.
Nyt on vaan niin hankala/vaikea elämän tilanne työpaikalla ja perheessä on myös sairautta. Hetkeen ei vain ole ollut kovin "onnellinen olo". Toisaalta tällä ikää olen oppinut, että vaikeudet myös jotenkin kasvattaa ihmistä ja eihän elämä voi olla pelkästään tasaista pintaliitoa.
t. B

isomummo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minäkin olen mielestäni onnellinen.En omista mitään kiinteää omaisuutta,vain sen mitä tarvitsen.Joten ei myöskään ole lainoja eikä muita velkoja.Eläke on niin pieni etten mitään varmaan saisikaan. Vuokra-asunto on lähellä palveluita,kävelymatkan päässä.Ruokaa on joka päivä niin paljon kuin jaksan syödä.Harrastukseni on sauvakävely ja lukeminen.En omista telkkaria joten radion kuuntelu on sekin harrastus.
Aurinko paistaa tällä hetkellä joskin on aika kova tuuli niin ei ole liian kuuma.
Tarvitsenko muuta? En ainakaan suuremmin kaipaajoten taidan olla melko onnellinen.

Vierailija

Uskon että ihminen, joka on vähään tyytyväinen ja yleensäkin positiivinen, on ehkä onnellisin.
Onnenhetket tulevat ja menevät, sellaista vuoristorataa tämä elämä yleensä on.Ja mitä enemmän onnea tavoittelee sitä kauemmaksi se karkaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat