Ohje: Lähde meneen

Vierailija

Lukipa mitä tahansa keskustelufoorumia, melkein aina on ensimmäinen ohje parisuhdeongelmaiselle, että lähde meneen, jätä se tyyppi. Olipa kyseessä avio-, avopuoliso tai muu kumppani, niin aina sitä samaa painotetaan. Ei ihme, etteivät suhteet kestä, kun ohjetta toitotetaan joka paikassa.

Miten yleiseen asenteeseen voitaisiin vaikuttaa? Siinä voisi olla miettimistä jokaiselle. Minulla ei muuta neuvoa ole kuin oman käyttäytymisen arvioiminen.

Kommentit (9)

Vierailija

Ei kukaan pelkästään ulkopuolisen ihmisen pyynnöstä tee suuria ratkaisuja elämässään. Itse sitä ihminen tunteensa ja sietokykynsä tietää milloin haluaa lähteä lätkimään. Parisuhteet kestää tai ei, se on kahden kauppa ja molemmat osapuolet on vastuussa suhteen onnistumisessa.

Vierailija

Täysin järjetöntä on tuntemattomalla mitään ohjeita pyytääkkään, kun ei tiedä liitosta eikä ihmisistä yhtään mitään, jos ei sotkua voi puolison kanssa itse selvittää, silloin tosiaan lienee syytä lähtee menemänään.

Vierailija

Idioottimaista täällää on omia murheita valittaa, kertoo vaan kiroittajan saamattomuudesa, ja oma-aloitteellisuuden puuttesta, ei nämä ole mitään ihmissuhde parantoloita, pitäisi selostaa ongelmat aivan juurta jaksaen, ja edellyttäisi vielä, että neuojoja olisi ammattilainen, eikä esimerkiksi heppu joka käy puolisosi pöksyissä, heh,heh.

Vierailija

NettiET ei ole pahimmasta päästä neuvomassa, että "lähde meneen", mutta monet muut ovat sitäkin enemmän. Tietysti, jos ei käy muualla kuin täällä, ei asiasta voi tietääkään. Nuoremmat ihmiset ovat kyseessä ja se on ikävää.

Ap

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mikä tahansa foorumi on hyvä, kun tunteitansa tuulettaa. Ei kukaan sillä mielellä varmaan neuvoja kysykkään, että suin päin niitä toteuttaisi. Kun on vaikeassa elämäntilanteessa, on hyvä saada ulkopuolisen näkökulmia tilanteeseen. Ei siinä ammattilaisia välttämättä tarvita. Ihan tavallinen keskustelu voi avata itselle uusia tapoja ratkaista asioita. Kun on itse keskellä ongelmaa, ei useinkaan näe kaikkia mahdollisuuksia. Vaikka tarina täällä on vain yksi puoli kokonaisuutta, voi siihen silti ottaa kantaa ja heitellä omia mietteitään toiselle harkittavaksi.
Minun mielestäni ei ole idioottimaista jakaa asioitaan täällä ja kysyä toisten mielipidettä. Minusta se kertoo juuri aloitteellisuudesta ja halusta etsiä vastauksia eri paikoista. Voisi vaikka sanoa, että se on luovaa ongelman ratkaisua ;)

Vierailija

Näin se voi olla, että neuvotaan laittamaan välit poikki.
Mutta vastuuntuntoinen parisuhdeneuvoja sitä tuskin ensimmäiseksi ohjeeksi antaa, vaan hänen luonaan voidaan yhdessä miettiä vaihtoehtoja, jotka sopivat juuri kyseiseen suhteeseen. Siksi jokaisen, joka vähänkin epäröi, että suhdetta voisi vielä jatkaa, kannattaa toki kääntyä asiantuntijan puoleen. Häneltä saa "vaihtoehtoja" mitä pohtia, kun suhde on ajautunut jostakin syystä umpikujaan. Mutta ehtona on tietysti, että molemmat osapuolet todella haluavat vielä panostaa asioiden korjaamiseen.

Vierailija

Joo-o.
Anoppi vertas kerran avioliittoa taloon....
Että jokkainen sisustaa omalla tyylillään ja
tekee tunnelmasta kodikkaan...tai synkän?

Ja ..jos talosta alkaa katto vuotaa,
kannattako sitten lähteä lätkimään ja etsiä uusi katto pään päälle, niinkö?

Saattaa olla uuvessa talossa ehjä katto mutta ihan hometta rakenteet täynnä... :((

Eiköhän kannattas panostaa siihen alkuperäiseen omaan rakentamaan ja paikata katto
ja vaihella välillä tapettija ja muuta mukavaa sisustusta hommata jos
alkaa tuntua liian "tylsältä"....?

" yhdessä asuen"

Vierailija

Sanonpa vaan, että ei se vaihtamalla parane - joskus, mutta joskut todellakin paranee. Ihmiset tekevät vääriä valintoja ja silloin ei ole häpeä lähteä menemään. Vai pitääkö sitä oma elämänsä pilata, jos kotona on tyranni, juoppo tai väkivaltainen puoliso? Ei minun mielestäni. Kaikki ei ole ollut sellaisia vihkivaloja vannoessaan, vaan vuodet on sellaiseksi tehneet, on ollut murhetta, vääriä kavereita tai viinapäissään tehtyjä virheitä. Ei sitä tarvitse katsella kenenkään, jos parannusta ei ole luvassa.

Vierailija

Lainaus:

Sanonpa vaan, että ei se vaihtamalla parane - joskus, mutta joskut todellakin paranee. Ihmiset tekevät vääriä valintoja ja silloin ei ole häpeä lähteä menemään. Vai pitääkö sitä oma elämänsä pilata, jos kotona on tyranni, juoppo tai väkivaltainen puoliso? Ei minun mielestäni. Kaikki ei ole ollut sellaisia vihkivaloja vannoessaan, vaan vuodet on sellaiseksi tehneet, on ollut murhetta, vääriä kavereita tai viinapäissään tehtyjä virheitä. Ei sitä tarvitse katsella kenenkään, jos parannusta ei ole luvassa.

Eipä tietenkään näin selvässä tapauksessa kuin kuvasit, kannata enää pohtia ja miettiä tietenkään, vaan silloin tosiaankin on parempi lähteä eri teille, jo oman turvallisuudenkin takia!! Mutta kaikki tilanteet eivät ole näin "mustavalkoisia", voi olla muita, toisenlaisia syitä, joiden takia sukset ovat menneet ristiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat