Huumehörhöt

Vierailija

Meillä on paljon nuoria ihmisiä jotka ovat huumeiden käyttäjiä. Mikä olisi vaihtoehto, että nämä nuoret eivät sortuisi näihin aineisiin? Onko niiden käyttö sairauteen luokiteltava, ja onko oikein hoitaa yhteiskunnan varoilla riippuvuutta? Mitä ajattelevat vanhemmat, silloin kun oma lapsi alkaa käyttämään huumeita. Miltä tuntuu menettää oma lapsi, näiden huumeiden takia. Mitä kipeitä tunteita ne aiheuttavat läheisissä, onko se surua, pelkoa vai vihaa.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Minä ainakin pelkään näitä huumeiden käyttäjiä. Olen kerran joutunut yhden nuoren tytön hyökkäyksen kohteeeksi kävellessäni kaupungilla. Onneksi tyttö oli sen verran hentoa tekoa, että sain tönäistyä hänet itsestäni irti, hän yritti kynsiä kasvojani kaksin käsin. Hänen silmänsä olivat kuin kuolleen kalan, täysin ilmeettömät, ja katse ettei ole tässä maailmassa. Noustuaan ylös, hän meni seuraavaksi potkimaan ohi ajavia autoja, eikä edes vilkas liikenne näyttänyt häntä pelottavan.

Vierailija

Tunnen surua ja vihaa..

Surua koska lapseni on sekakäyttäjä,
vihaa niitä kohtaan jotka hänelle huumeita antoivat,
vihaa "yhteiskuntaa" kohtaan joka ajoi hänet niin onnettomaksi ,
että turvautui päihteisiin, eikä auta nyt kun hoitoa tarvitsisi.....

Pelottavia huumeitten käyttäjät ovat myös
jos käyttävät semmoisia aineita jotka saavat heidät tappamaan vaikka omat vanhempansa...

Enemmän on tappaneet kuitenkin alkoholin vaikutuksen alaisena olevat,
huumausaine se on alkoholikin...

"Huimausaineille/alkoholille jyrkkä EI"

Vierailija

Kyllä nuo "alkoholihörhöt" pelottaa enemmän.
Niitä on riesaksi asti joka paikassa.

Jotkut rupeavat ammuskelemaan, toiset hilluu puukon kanssa,
eräät yrjöö rappukäytävään ja
kuseksii portinpieliin...

Humalainen vanha nainen
on aika aggressiivinen naapurina....ihan pelottava suorastaan.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä nuo "alkoholihörhöt" pelottaa enemmän.
Niitä on riesaksi asti joka paikassa.

Jotkut rupeavat ammuskelemaan, toiset hilluu puukon kanssa,
eräät yrjöö rappukäytävään ja
kuseksii portinpieliin...

Humalainen vanha nainen
on aika aggressiivinen naapurina....ihan pelottava suorastaan.

Kyllä huumeiden käyttö on ihan eri asia, mitä tulee käyttäytymiseen. Humalaisen kanssa selviät monesti jopa puhumalla, silloin kun humalainen on pahalla päällä. Mutta huumeessa oleva ihminen on ihan tunnoton, elää ihan eri maailmassa "pilvessä" Ja heihin ei edes kovakourainen ote tunnu, ja voimia löytyy yllättävän paljon. Sairaalassa tarvitaan monta henkilöä pitämään huumeissa olevia kiinni, juoppojen kohdalla tilanne huomattavasti helpompi.
Juopot jopa sammuu, hörhöt saattavat valvoa useamman vuorokauden putkeen, kun ovat kovissa aineisssa.

Vierailija

Naapurin alkkis ei ainakaan nuku kun juopottelee, valvoo vrk-tolkulla...
vaan kyllä ne valvottaa naapureita muutkin :(

Luulin saavani joskus eläkkeellä levätä, kissanviikset..
Aluksi valvotti työikäisenä omat jälkeläiset, nyt sitten toisten...

Olispa varaa muuttaa omakotitaloon...

Vierailija

Molemmat tekijät, vuonna 1993 syntynyt kuopiolainen ja
vuonna 1990 syntynyt jyväskyläläismies olivat kiinnioton aikaan juovuksissa.

Tapahtumapaikalle he olivat tulleet autolla,
ja sitä kuljettanut jyväskyläläinen puhalsi alkometriin 1,3 promillen lukemat.
Poliisin tietojen mukaan pahoinpitelijät eivät tunteneet uhriaan entuudestaan.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288478111695.html

Viinan villitseminä.

Vierailija

Alkoholi liiallisena päihteenä voi viedä deliriumiin,juoppohulluuteen,saa näkemään harhoja,pelkäämään,tappamaan ,voi tehdä vaurion ko.loppuiäksi,kykenemättömäksi ihmiskontakteihin,viedä psykiatriselle loppuiäksi.
Huumeita on moneen lähtöön lievästä vahvaan,harhoihin, skitsofreniaan ja sairaalaan loppuiäksi,vankimielisairaalaan.
Poika tappoi äitinsä puukolla,huumehoureissaan ja ainetta vailla,sairastunut skitsofreniaan.
Äiti oli nuoruusystäväni.
Apua ei saatu,vaikka oli monesti pyydetty pojan pääsyä sairaalahoitoon,ei päässyt koska ei ollut mitään isompaa näyttöä kuin pikkuvarkauksia aiemmin.Pakkohoitoon ei saada.
Nyt poika saa apua ja äiti kuollut,hänet siunattiin runsas viikko sitten.
Poika,lapsena ollessaan oli kiltti,pieni,herkkä poika,kuten niin monet muut.
Eronneen perheen lapsi,isällä samoja ongelmia.
Myös kolmen muun ystäväni poika on kuollut yliannostukseen tai lääkekomplikaatioon.
En aiemmin ole koskaan pelännyt kaupungilla kulkiessani.
En minkäänlaisia humalaisia.Dokuparat ovat reppanoita ja uhoajat olen jotenkin osannut sanoilla taltuttaa,mutta huumetta pelkään ja sen käyttäjiä,he eivät ole tässä hetkessä vaan hallusinaatioittensa näyissä.Siihen ei puhe auta.
Tuntuu kamalalta ajatella,mutta koen,että huume on tullut ja jäädäkseen.
Lopuksi tähän kuitenkin lohtu ja toivo.Tässä kaupungissa on Huumepalvelussa,todella koukussa ollut nuorehko kaveri,joka on päässyt irti aineesta ja on" Huumeet pois"-toiminnan johtaja.
Diilerit,moraalittomat aikuiset ,he joutaisivat joka ikinen pakkohoitoon.

Vierailija

Erikoista näissä huumeiden käyttäjissä on, käyttäjät tietävät riskit, sillä niin paljon asiasta kuitenkin on saatavana informaatiota. Sitten kuitenkin huudetaan yhteiskuntaa apuun, ja se taas maksaa enemmän kuin tavallisen potilaan sairaan hoito. Itse en pidä ko. huumeiden riippuvutta sairautena, koska se on itse aiheutettu. Sama pätee alkoholisteihin, kukaan ei pakota juomaan, jokainen juo itse, ja toiset ei ymmärrä mitä on kohtuukäyttö.

Vierailija

Tupakkasairauksia ei pidä myöskään sairauksiksi sanoa,
itse hommattujahan ne ovat.

Niin paljon on informaatiota tullut viime vuosina, että ihan on riskit tiedossa.

Sitten kuitenkin huudetaan yhteiskuntaa apuun, ja se taas maksaa enemmän kuin tavallisen potilaan sairaan hoito.
Itse en pidä ko. nikotiini- riippuvutta sairautena, koska se on itse aiheutettu.

Kukaan ei pakota polttamaan, jokainen polttaa itse,
ihan hävytöntä maksattaa ne kaikki (sepelvaltimosairaudet,
aivoinfarkti ja syövät jotka tupakoinnista johtuu) yhteiskunnalla elikä veronmaksajilla.

Vierailija

Tiesittekö,että narkomaani äidin lapsi, huutaa synnyttyään ensimmäiset vuorokaudet vieroitusoireita. Ajatelkaa millainen elämä odottaa pientä vauvaa, kun äiti sekoilee "pöllyissä" eikä muista aina edes syöttää lasta, puhumattakaan muusta hoidosta. Pahimmissa tapauksissa molemmat vanhemmat voi käyttää huumeita, ja elämä pyörii ainoastaan sen ympärillä, mistä saada päivän annos.

Vierailija

Niin monet sairaudet ja kivut ja tuskat on itseaiheutettuja.
Syöminenkin voi tulla sairaudeksi.Ja syömättömyys.Kaikissa meissä asuu se kohtuuttomuuden peikko.Jotkut ovat vain heikompia vastustamaan sitä.Jos kohtuuden kultainen tie olisikin turvana meissä,vaan kun ei ole.
Samoin on niistä parantumisen laita.Itse on haluttava parantua,kukaan ei voi väkisin toista auttaa.
Me olemme kuitenkin niin" pieniä",joka ikinen,ne vahvimmatkin,että ilman apua kaatuu uudestaan ja uudestaan helpommin.
Miksi kysymyksiä on niin paljon,että niihin ei voi vastata ja kuitenkaan ei voi heittää hanskoja tiskiin.
Maailma nykyisin, ja elämä aina, on useille pelon ja ahdistuksen paikka.
Pelottelu ja tiedote aineitten ja minkä tahansa vaaralliseksi todetun asian esille tuominen ei silloin auta,jos pelkää enemmän elämää kuin kuolemaa,joka on esim.aineitten käyttäjille "tästä päivästä pois".
Surullista.Mutta toivoa ja lohtua varmasti meistä jokainen kaipaa,se kaikkein heikoin eniten.

Vierailija

Itselläni oli päihdeongelma vuosikymmenet.
Nyt olen ollut raittiina kohta 10v,
ja saanut sivusta seurata omien sukulaisten taistelua alkoholin/sekakäytön/huumeitten kanssa... :((

Arvostan asiallista informaatiota ja olen huomannut että selviytymiseen on hyvinkin monenlaisia /erilaisia keinoja.
Mikä sopii toiselle ei tehoa toiseen lainkaan.

Ne "huumehörhöt" tai "juoppolallit" ovat kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä, hekin on olleet suloisia vauvoja....
Sinunkin Rakkaastasi voi tulla juoppo/huumehörhö/lääkkeitten väärinkäyttäjä.. ?
Tai ehkäpä omasta peilistäsi katseleekin "sellainen",
ja silti sähiset ilkeästi "tuokin narkkari" kun joku Onneton ohitsesi kulkee..?

Asiatietoa ja vertaistukea:

http://www.paihdelinkki.fi/
http://www.paihdelinkki.fi/viittomakielinen

Vierailija

Päihdelinkissä tarinakesä!
19.06.12
Kesän 2012 ajan Päihdelinkin keskustelualueella on käynnissä Nuoruuteni tarina -kampanja.
Tarinan voi kirjoittaa kaikki, joilla on takanaan päihteisiin tai muihin riippuvuuksiin liittyvää kokemushistoriaa.
Tarina kirjoitetaan omasta nuoruudesta
ja ne menevät luettavaksi nykypäivän nuorille.
Kaikkien kirjoittajien kesken arvotaan Päihdelinkin t-paitoja!
Kerro tarinasi täältä.
Lue lisää...
http://www.paihdelinkki.fi/

Yöulkoiluttaja

Menin kesken yön viemään koiraa ulos kun tultiin synttäribileistä. Pihalla oli neljä nuorta piikittämässä. Ilmeisesti kävelin liian lähellä. Nuori tyttö suuttui kun vastasin hänen huutoihinsa että olen ulkoiluttamassa koiraa. Ja siis että tämä on meidän piha. Tyttö suuttui ja hyökkäsi kimppuun. Perästä poikaystävä myös. Lopulta änkivät rappukäytävään kun yritin paeta koiran kanssa kotiin. Nyrkkejä ja huutoja meni sinne sun tänne. Tyttö silmät soikeana lupasi tulla kostamaan ja tappamaan. Lauseesta näki että ei ollut ehkä tässä maailmassa. Pitääkö pelätä? En saa mitenkään unta...

vieras

Vierailija kirjoitti:
Meillä on paljon nuoria ihmisiä jotka ovat huumeiden käyttäjiä. Mikä olisi vaihtoehto, että nämä nuoret eivät sortuisi näihin aineisiin? Onko niiden käyttö sairauteen luokiteltava, ja onko oikein hoitaa yhteiskunnan varoilla riippuvuutta? Mitä ajattelevat vanhemmat, silloin kun oma lapsi alkaa käyttämään huumeita. Miltä tuntuu menettää oma lapsi, näiden huumeiden takia. Mitä kipeitä tunteita ne aiheuttavat läheisissä, onko se surua, pelkoa vai vihaa.

En voi luottaa siihen, että Lain voimalla maailma pääsis eroon kasvavasta huumeiden käytöstä ja siihen liittyvästä rikollisuudesta. Valitettavasti poliisienkin joukossa on suurta rahaa tienaavia huumemarkkinoilla maailmassa ja siten tukemassa huumeiden markkina taloutta joka lisää asiakkaiden määrää ja yteiskunnallisia kustannuksia.

Mutta, kuten tavallista niin edelleen ilmeisesti on lasten / nuorten kasvatuksessa tapahduttava muutos sillä koulujen joukko opetuksissa ei ole samaa tehoa kuin asialliset keskustelut järkevien vanhempien kanssa.

Tietysti toivoisin ratkaisuja joissa ongelmat korjaantuisivat ilman suurempia rasituksia jo pitkää työ päivää tekeville lasten ja nuorten vanhemille....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat