Kapulantti

Minua on vaivannut ajatusteni harhailu kesken kirjan tai sanomalehden lukemisen. On hyvin kiusallista "herätä" kesken lukemisen ja huomata, että en muista mitään edellisistä sivuista ja olen ajatellut niitä näitä.
Onko tämä jotain dementia oireilua vai jotain ikään kuuluvaa? Olen 72 vuotias paljon lukeva eläkeläinen.

Kommentit (5)

Vierailija

Aika yleistä tuo on, ainakin minulla. Jumppatunnin jälkeen kun rauhoitutaan ja pitäisi tressille antaa kyyti, huomaan vain ajattelevani seuraavan päivän tekemättömiä töitä. Samoin elokuvaa katsellessani tai lukiessani. Enkä vielä ole seitsemää kymmentäkään.  Huh Huh.

Vierailija

Minusta vaikuttaa normaalilta, koska jos henkilöllä on paljon huolia tai tressiä, tai kirja ei ole tarpeeksi mielenkiintoinen, ei silloin  keskittyminen ole täydellistä. En minä ainkaan ole tuollaista kokenut muistisairaudeksi. Kävin testeissä, eikä testien mukaan minulla ole vaaraa ikämuistisairauteen.

Emme 70-kymppisenä ole kuitenkaan samassa terässä kun opiskeluaikana jolloin keskittyminen lukemaansa oli hyvä. Ihminen muuttuu kaikenaikaa, niin ajatustoiminnoiltaan kuin fysiikaltaankin. Kummastakin tulee pitää huolta, kuin myös rentoutua ja levätä tarpeeksi, silloin taas keskittyminen tekemiseen ja muistamiseen on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

"Emme 70-kymppisenä ole kuitenkaan samassa terässä kun opiskeluaikana"

Emme todellakaan. 70-kymppinen on 700 vuotta vanha. Tarkoitit varmaan 7-kymppistä.

Vierailija

Jos 12-vanha, nuori älykäs, paljon lukeva nuorukainen on opetellut antamaan aivoille levon, eli olla ajattelematta hetkiin mitään. Niin eiköhän se onnistu vanhemmiltakin ihmisiltä. Miksi kiusata itseään arkisilla tekemättömillä töillä, nehän menee rutiinilla, ei niitä tarvitse edes tehdessään ajatella, ne vain hoituu oikein. Sillä aikaa voi ajatella jotakin kiehtovampaa, erilaisia asioita jotka virkistävät aivoja ja sitäkautta ihmistä itseään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Emme 70-kymppisenä ole kuitenkaan samassa terässä kun opiskeluaikana"

Emme todellakaan. 70-kymppinen on 700 vuotta vanha. Tarkoitit varmaan 7-kymppistä.

Anteeksi, kiitos kun korjasit! mutta eiköhän tuon kaikki muut ymmärtäneet.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat