Kirkollisen pappeuden epäselvät syntyjuuret

Vierailija

Kirkollisen pappeuden syntyjuuret eivät perustu Raamattuun vaan ihmisten sepityksiin sekä vääristymiin; http://koti.phnet.fi/petripaavola/pappeusjavirka.html

Kommentit (7)

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En ihan ymmärrä näiden linkkien tarkoitusta. Tuossakin linkissä oli kauhea määrä monimutkaista tekstiä. En jaksanut alkua pidemmälle. Eikä linkin laittaja itse kommentoinut mitenkään aloitustaan. Onko ajatuksena " heittää luu rakkilaumaan" ja katsoa, kun se kalutaan??En näe itse mitään ongelmaa siinä, että joku eroitetaan papin työhön. Mistä sanan juuret juontuvat, ei mielestäni ole oleellista

Vierailija
kirsikankukka55

En ihan ymmärrä näiden linkkien tarkoitusta. Tuossakin linkissä oli kauhea määrä monimutkaista tekstiä. En jaksanut alkua pidemmälle. Eikä linkin laittaja itse kommentoinut mitenkään aloitustaan. Onko ajatuksena " heittää luu rakkilaumaan" ja katsoa, kun se kalutaan??En näe itse mitään ongelmaa siinä, että joku eroitetaan papin työhön. Mistä sanan juuret juontuvat, ei mielestäni ole oleellista

Lue koko kirjoitus niin näet mikä on oleellist ja mikä ei. Teksti valasiee aivan vallan mainiosti ja syvällisesti kirkon hämäräpuuhat ja raamatun kirjoitusten vinoon vääristämisen.

Vierailija

Aloittaja, kerro Paavolasta, koska hakukoneella ei löydy miehen taustoja, pelkästään tämän löysin

"Käyttäjän esittely

Naimisissa onnellisesti vaimoni kanssa ja kolmen lapsen isä. Kirjoittelen tällä sivulla vielä enemmän asioista, jotka kiinnostavat minua: http://koti.phnet.fi/petripaavola/"

Lisäksi sivuilla on runsaasti tekstejä ja kannanottoja. Mikä on miehen koulutus ja uskonnollinen viiteryhmä?
Pelkkä onnellinen naiminen naisen kanssa ei riitä meriitiksi silloin, kun henkilökohtaiset pohdinnat nostetaan esimerkeiksi ja totuudeksi. Paavola on jotakin mieltä, mutta moni uskonnollisia kysymyksiä pohtinut on täysin toista mieltä.

Sananvapauden nimissä jokainen kirjoittelee ajatuksiaan, mutta voiko niitä sen enempää arvostaa ja levitellä. Näyttää olevan tuottelias "kirjailija" kuten usein siteerattu Iivanainenkin.

Vierailija

Lainaus:

Uskottavuuden todistaa, tai sitten ei, Raamattu!

Raamatun totuus on saanut monet tulkinnat. Ajatellaanpa vaikka Raamattuun pohjautuvia kristillisiä kirkkoja ja suuntauksia.

Kristinuskon pääsuunnat

Idän assyrialainen kirkko
Katolinen kirkko Idän katoliset kirkot (mukaan lukien ns. unioidut kirkot)
Lännen katolinen eli latinalainen tai roomalaiskatolinen kirkko

Orientaaliortodoksinen kirkko
Ortodoksinen kirkko
Protestantismi Adventistit
Anabaptistit (hutteriitit, mennoniitat ja amishit)
Anglikaanit
Baptistit
Helluntailaiset
Luterilaiset
Metodistit
presbyteerismi
Reformoidut (kalvinismi)
(Wikipedia)

Jokaisella pääsuunnalla on kymmeniä alasuuntauksia ja -herätyksiä, niin että maailmassa on useita tuhansia "ainoan oikean opin" omaavia kristillisiä suuntauksia.
Kukaan kristityksi itseään kutsuva ei voi sanoa, että vain hänen tulkintansa on raamatullinen ja julistuksensa uskottavin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat