Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen jo vuosia harkinnut viettää jouunajan Inglesissä ja nyt sen teen, onko muita näin aikoneita?

Kommentit (5)

Vierailija

Olen vähän katsellut Lomalinjojen Budapest-matkaa 23-27.12. Tuntuu mielenkiintoiselta, joskin vähän kalliilta. Mutta tietysti jouluna kaikki maksaa enemmän. Koska olen vielä työelämässä en saa pidempää lomaa juuri tuolloin. Inglesin matka saa jäädä ensi vuoteen. Ehkä me silloin tavataan "lahdenpojan" kanssa Kanarialla.

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Se on sellainen kivikylä ja turistirysä. Mahtaako sieltä  löytää enää espanialaista tunnelmaa lainkaan! Vieläköhän possujuhlat elää, niin kuin joskus kolkyt vuotta sitten!

No ei siellä ainakaan tarvitse yksin jouluaan vietää, jos ei halua! 

On lämmintä ja aurinkoistakin.

pitulo1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lapsuuden joulut Suomessa ovat lähtemättömästi jääneet mieleen. Sotien jälkeen oli köyhää eivätkä lapset saaneet paljon lahjoja mutta vähästäkin oltiin kiitollisia. Tärkeintä oli yhdessäolo ja sukulaisten tapaaminen, joulukirkossa käynti  sekä joulun sanoman ymmärtäminen. Vanhempieni poismenon jälkeen suvun yhteenkokoontuminen jouluina on jäänyt.

Olen "viettänyt joulua" monissa maissa. Inglesis ei ole koskaan tullut mieleeni yhtenä vaihtoehdoista. En käy silti valintaa moittimaan. Jokainen matkustaa, mihin haluaa omien mieltymystensä mukaan. Lähtökohta lienee se, mistä on kiinnostunut , haluaako kokonaan eroon nykyisestä kaupallisesta "jouluhössötyksestä", tunteeko itsensä yksinäiseksi Suomessa, jossa joulu on perhekeskeinen juhla jne.

Vietin useita vuosia sitten jouluviikon Maltalla. Melkein 100 % maltalaisista on roomalaiskatolilaisia. Menin aattoiltana kuvassa olevaan Pyhän Johanneksen katedraaliin. Tunnelma oli niin harras, että liikutuin kyyneliin ja lapsosten esittämä Jeesus kuvaelma sai kyynelkanavat tulvimaan.

Malta on muutenkin mitä suositeltavin matkustuskohde historiansa takia.

Viime vuodet olen joulut kuitenkin viettänyt Egyptissä kuten tulevan joulunkin. Matkustaminen sinne alkaa käydä terveyden päälle, joten tämä joulu saattaa olla viimeinen.

50+pohjoisesta

Olen kauan haaveillut lähteväni reissuun jouluna, se kun yksinasuvalle aika yksinäistä aikaa. Asun maalla, tykkään omista joulurutiineistani, mutta olen jo pitkään haaveillut kaupunkijoulusta, johon kuuluisi keskiyön kirkkoa ja joulutori aattoaamuna, ja mitä kaikkea kivaa jouluun kaupungissa nyt kuuluukaan!

Siksi sain tässä vastikään idean, että mitä jos matkustan tänä jouluna yksin Turkuun, Suomen joulukaupunkiin?! Minulla ei ole varaa eikä oikeastaan haluakaan lähteä ulkomaille, mutta Turku kiehtoo, haluan mennä torille kuuntelemaan kerrankin livenä joulurauhan julistuksen! :)

Olen katsellut Turun hotelleja, kalliitahan ne on, mutta ei oikeastaan väliä. Mitä kivempi hotelli, sen parempi. Saunaanhan jouluaattona on pakko päästä, ja saada hyvää ruokaa. Turkulaiset, olisko suositella? Olisiko tuo Seurahuone hyvä?

Vierailija

Olin viime jouluna Turussa kuuntelemassa  kolmatta kertaa livenä joulurauhan julistuksen. Väkeä oli runsaasti n. 10000. Myöhään aattoiltana olin yhteislaulu- ja musiikkitilaisuudessa Mikaelin kirkossa. Mahtava ja unohtumaton elämys, sielu lepäsi ja kyyneleet tulivat silmiin. Kerran olen ollut myös Turun tuomiokirkossa jouluaattona. Turku on joulukaupunki, kyllä kannattaa mennä. Hotelleista en niin tiedä koska yövyn sukulaisten luona vieraillessani Turussa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat