Yli 50 vuotta yhdessä: ”Pidän vaimoani niin hyvänä, ettei hän menisi koskaan rikki”

Sisko ja Leo ovat olleet yhdessä 70 vuotta. Jutun alkuperäiset tekstit kokonaisuudessaan ja kuvat löytyvät Hannamari Shakyan kirjasta Tavallaan voi rakastaa.

Miten samaa puolisoa voi sietää yli puolivuosisadan? Kuusi paria kertoo pitkän suhteensa salaisuudet.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Representaatio

Tähänkin kun olisi saatu myös yksi samaa sukupuolta oleva pariskunta. Heitäkin on, myös yli 50 vuotta yhdessä olleita. :)

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen ollut mieheni kanssa aviossa 48-vuotta. Päivääkään en vaihtaisi pois.

Jumala on antanut minulle hyvän miehen ja lapsille ihanan isän. Tietenkin lapsen lapsille myös lempeän ja osallistuvan ukin.

Vierailija

Hienoa upeeta, kunnioitan pitkään kestäneitä avioliittoja, mutta vaihtamalla voi parantua! Olin 20 vuotta naimisissa lapseni isän kanssa, sitä aikaa en vaihtaisi mihinkään! Nyt toinen kierros menossa uuden rakkauden kanssa, oltiin alle neljäkymppisiä,todettiin että ei tehdä uusia lapsia, vaan odotellaan lapsien lapsia! Näin kävikin tyttärelläni on kolme poikaa ja mieheni tyttärellä poika ja tyttö ja varmasti jos luoja suo saadaan lisää ihanuuksia! Elikkä, miete tuli siitä, kun yksi aamu sanoin miehelleni, miten voikaan olla ihanaa herätä sinun kainalostasi ja rakastaa<3 kaikkien vuosien jälkeen, ollaan oltu uutta kierrosta liki 20v! Voi kumpa saisimme lisä vuosia, niin meidänkin liitto voi olla pitkä!

Lottovoitto

Lottovoitto on se että sattuu kohdalle juuri oikeaan aikaan SE TÄYDELLINEN ja OIKEA puoliso. Näin kävi minulle ja se oli sekunneista kiinni että tapasimme:) 45 vuotta yhdessä taivallettu ja kivaa on ollut. 2 lasta  5 lapsenlasta , mitä ihminen voisi enempää toivoa?

Vierailija

Yötä
Olipa ihana lukea samettiruusun kirjoitus . Murteissa taannoin "tavattiin" ja joka sana voin myös allekirjoittaa. Voi kun kaikki ihniset etenkin nuoret ymmärtäisivät odottaa, etsiä ynnä rukoilla sitä oikeaa . ... Ja jos hyvän puolison on saanut , häntä kannattaa kohdella aina kauniisti. Ja nyt ettei joku ilkimys sano sitä, niin sanon että täytyy ja saa myös riidellä , ei koskaan kaksi ihmistä voi aina olla samaa mieltä, tai voi mutta silloin toinen alistaa toisen, eikä kummallakaannole hyvä olla .
Anteeksi pisteet ,pilkut ym kielioppivirheet . nyt on yö ...kai on mentävä nukkumaan ...
Aamulla puolukkametsään !!!!!!!

jtk

On oikein että sellaset parit mitä tästäkin olen lukenut että nauttivat keskenään olen itsekkin tätä lajia ja sanon sen nyt tässä ääneen että nuorimmaisille että hyvän liiton salaisuus se nyt tulee sokerin ohje niin on se että antaa toisen miettiä asioita omalla suunallaan niin kaikki mitä vanhemmat parit tekevät avioliitto vei aikaa ja onnellisuuteen ei pakottamalla vaan vaalimalla ja keskustelemalla siinä on avioliiton salaisuus ja kun tarpeeksi vanhaksi tulee niin ei kaikki ole kiiltävää mikä näkyy

Vierailija

Avioliitto ei koostu mistään salaisuuksista, eikä ainakaan sen pitkään kestoon sellaisia tarvita.

Itse olen taapertanut 53 vuotta saman äijän kanssa, tunnettu on 57 vuotta.

Ei olla mitään kyljikkäin kyhnääjiä vaan molemmat voimakkaita persoonia, joiden välillä saumaton yhteisymmärrys varsinkaan pienissä asioissa ei ole aina ollut, eikä ole tänäkään päivänä itsestäänselvyys. 

En varmasti olisi jaksanut katsella mitään vieressä hyristelijää ja kättä silittelevää miestä näin kauan. Elämässä pitää olla sykettä ja sitä saa aikaan, kun pariskunnalla on eriäviä mielipiteitä, joista keskustellaan vahvastikin. Isoissa asioissa tosin ollaan samaa mieltä ja se on välttämätöntä jo arjenkin kannalta. Ja omat menot ja harrastukset pitää molemmilla olla yhteisen tekemisen lisäksi.

Sanon senkin, että todella oikeasti koko pitkän avioliittoajan onnellisena pysynyttä pariskuntaa en ole vielä tavannut.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat