Miksi suomalaisia palvellaan huonosti?

Vierailija

Asiakaspalvelua Vancouver vs Karhula!

Tässä meidän tarina!

Ystävämme kävivät Vancouverissa hampurilaisbaarissa syömässä (4henkilöä), tarjoilijalta tipahti vahingossa yksi hampurilainen, jonka vuoksi tarjoilija vei kaikki 4 hampurilaista takaisin keittiöön. Pöytäseurue sai ilmaiset oluet ja uudet hampurilaiset. Kun tuli laskun aika, tarjoilija ilmoitti, että ateria oli ilmainen, suurten pahoittelujen kera ja toivotti seurueen tervetulleksi uudelleen, vielä pahoitteli tapahtunutta.
Me olimme paikallisessa (Kotka-Karhula) hotelli-ravintola Kesti-Karhussa viettämässä hääyötä. 2 kertaa ennen h-hetkeä ja vielä mennessämme hotelliin varmistimme, että hotellihuoneen luovutus tapahtuu klo 14:00. Kolmen varmistuksen jälkeen, olimme siinä uskossa, että näin tapahtuu. Seuraavana päivänä klo 11:35 kerrossiivoja tulee huoneeseemme, huomaa meidät ja laittaa oven kiinni. Sen jälkeen hän soittaa huoneeseemme ja ilmoittaa, että meidän pitää luovuttaa huone klo 12:00 mennessä, vastattuamme hänelle ettei niin ole sovittu, vaan meillä on huone varaus klo 14:00 asti. Hän ilmoittaa, että hotellin johtaja on käskenyt meidän poistumaan hotellista, koska venäläisiä tulee hotelliin. Joten suomalainen hääpari poistettiin hotellihuoneesta venäläisten matkailijoiden takia. Me emme saaneet ilmaisia oluita, hampurilaisia emmekä myöskään anteeksipyyntöä!
Olisiko mahdollista ottaa oppia asiakaspalvelusta muualta, täällä se ei toimi!

Kommentit (15)

Vierailija

Perheeni kanssa jo 80 luvulta paljon matkustaneena huomasimme yleisesti raja-asemilla huväksyvä asenteen meihin suomalaisiin matkaajiin.
Olemme luotettavia rehellisiä ja hyvämaineisia, kansana, ainakin olimme silloin.
Mutta emme osaa vaatia palvelua, vaikka siitä maksamme. Olemme liian vähään tyytyväisiä, noin yleensä. Meidän kulttuuriimme ei ole kuulunut, muuta kuin jäyhä myhäilevä virallisuus.
Tunnen kyllä tyyppiä jotka osaavat vaatia, nuoremmassa polvessa! Palauttaa ravintolassa pihvinsä niin monta kertaa, että se on sellainen täysin, kuin minkä hän on tilannut. Se on oikein, ruuasta maksetaan huippuhintaa, sen täytyy olla ei vähempää kuin täydellistä.
Suomalaiset vaan nieleskelevät ja puivat nyrkkiä taskussa, enintään protestoivat yleisönosastolla, ainakin vanhempi polvi. Toivottavasti nuorista kasvaa oikeudenmukaisempia.Ei turha vaatimattomuus kaunista, mielestäni, ketään.

Siinä hetkenä kun on jotunut huonon kohtelun kohteeksi, täytyy nostaa vastalause, tai kun on sovittu niin kuin edellä kerroit, täytyy sen pitää paikkansa, antaa napakka vastalause.
Täytyy osata vaatia, kohteliaan päättäväisesti pitää puolensa.Ihmiset käyttävät kyllä röyhkeäsi hyväkseen, jos emme pidä puoliamme. Ei tarvitse rähjätä, tai korottaa ääntään, vaan sivistyneen napakasti ilmaista tyytymättömyytensä, kyllä se vähitellen menee perille. Jos ei tavat auta, sitten nostetaan meteli. Että näin minun mielestäni.valone

Vierailija

Lainaus:

Asiakaspalvelua Vancouver vs Karhula!

Tässä meidän tarina!

Ystävämme kävivät Vancouverissa hampurilaisbaarissa syömässä (4henkilöä), tarjoilijalta tipahti vahingossa yksi hampurilainen, jonka vuoksi tarjoilija vei kaikki 4 hampurilaista takaisin keittiöön. Pöytäseurue sai ilmaiset oluet ja uudet hampurilaiset. Kun tuli laskun aika, tarjoilija ilmoitti, että ateria oli ilmainen, suurten pahoittelujen kera ja toivotti seurueen tervetulleksi uudelleen, vielä pahoitteli tapahtunutta.
Me olimme paikallisessa (Kotka-Karhula) hotelli-ravintola Kesti-Karhussa viettämässä hääyötä. 2 kertaa ennen h-hetkeä ja vielä mennessämme hotelliin varmistimme, että hotellihuoneen luovutus tapahtuu klo 14:00. Kolmen varmistuksen jälkeen, olimme siinä uskossa, että näin tapahtuu. Seuraavana päivänä klo 11:35 kerrossiivoja tulee huoneeseemme, huomaa meidät ja laittaa oven kiinni. Sen jälkeen hän soittaa huoneeseemme ja ilmoittaa, että meidän pitää luovuttaa huone klo 12:00 mennessä, vastattuamme hänelle ettei niin ole sovittu, vaan meillä on huone varaus klo 14:00 asti. Hän ilmoittaa, että hotellin johtaja on käskenyt meidän poistumaan hotellista, koska venäläisiä tulee hotelliin. Joten suomalainen hääpari poistettiin hotellihuoneesta venäläisten matkailijoiden takia. Me emme saaneet ilmaisia oluita, hampurilaisia emmekä myöskään anteeksipyyntöä!
Olisiko mahdollista ottaa oppia asiakaspalvelusta muualta, täällä se ei toimi!

Tuo saattaa olla siivojan oma keksimä juttu, koska hänellä kenties jokin tärkeä meno, eikä ollut mahdollista odottaa klo 14 asti päästäkseen siivoamaan. Olisitte vain pitäneet puolenne ja ottaneet esimieheen yhteyttä, jos teille oli luvattu huone klo 14 asti. Turha yleistää tuollaista yksittäistä tapausta, että suomalaisia kohdeltaisiin huonosti.

Vierailija

Toivon todella, että ette jättäneet asiaa vain komunikointiin siivoojan kanssa, vaan teitte valituksen johtajalle. Vaikka jälkikäteen!

Vierailija

Itä-suomalaisethan myy pala palalta Suomea veli ja sisko venäläisille - ehkä tämäkin on jo tosiasiassa venäläisten omistama hotelli? ehkä siinä syy suomalaisten kohteluun.

Vierailija

Paljon olen reissannut, mutta missään en ole saanut toistuvasti niin huonoa ja ylimielistä kohtelua ,kuin Virossa.

Vierailija

Olen käynyt paljon Viron kylpylöissä ja siellä iäkkäämpi henkilökunta voi olla ylimielisiä ja vähän määrääviä, mutta yleisesti kaupoissa ja ravintoloissa palvelu on ollut ystävällistä.

Vierailija

Matkalehden ja Seuran testimatkalla verrattiin viiden ja kahden tähden lomamatkan eroja. Aikaisemmin tehtyjen vertailujen johtopäätös vahvistui. Suomalainen ja ennen kaikkea yksinmatkustava saavat hotellin huonoimmat huoneet.

– Jos sattuu vielä olemaan yksin matkustava mies, joutuu kaikkein huonoimpaan kastiin. Näin kävi tälläkin matkalla sekä kahden että viiden tähden hotellissa. Kahden tähden hotellihuoneen parvekkeelle aurinko paistoi iltapäivällä reilun tunnin ja viiden tähden hotellissa suomalaiset sijoitettiin alimpaan kerrokseen, jossa näkymänä olivat palmun rungot ja nurmikko, todetaan Matkalehden ja Seuran yhteisessä tiedotteessa.

– Ylimmistä kerroksista kuului saksaa ja ruotsia, tiivistää päätoimittaja Jorma Aula.

Vierailija

Riittävästi matkustaneena minäkin sanon suoraan, että edellä itketyt itkut ovat surkimusten suruja. Se saa, jolla on fyrkat ja tietää, mitä haluaa. Jos hääparilla tai muilla on toivomuksia, kaiken voi listata. Laskuhan yleensä maksetaan huvien päättyessä. Maksaja käyttää silloin puhevaltaa. Jos hääsviitti on appiukon häälahja, ei kannata surkeilla vaan ilmoittaa suoraan palaute: "Kiitti vitusti!". Kyllä hyvitystä on luvassa.

Vierailija

Pääsen harvoin itse kaupoille, mutta aina on lähikaupan kassahenkilö hymyillyt ystävällisesti ja
jopa vaihtanut muutaman sanan jos ei ole kassalla jonoa ollut :)

"harvoin liikkeellä"

Vierailija

Pääsen harvoin itse kaupoille, mutta aina on lähikaupan kassahenkilö hymyillyt ystävällisesti ja
jopa vaihtanut muutaman sanan jos ei ole kassalla jonoa ollut :)

"harvoin liikkeellä"

Vierailija

Kyllä Suomessakin palvellaan myös suomalaisia hyvin. Esim. tämän viikon tiistaina saimme lapsenlapseni kanssa Tampereella VR:n lipunmyynnissä todella ystävällistä palvelua. Kiitos siitä. Myös hotellissa, jossa majoituimme oltiin todella huomaavaisia.

Vierailija

Onneksi meillä nuorempi ikäluokka osaa jo vaatia palvelua.Valitettavasti moni ikäihminen ei kehtaa palauttaa kauppaan esim. saamaansa huonolaatuista tavaraa, vaan kärsii sen omana tappionaan. Samoin ravintoloissa ei kehdata antaa palautetta jos ruoka ei ollut hyvää.... eihän se ole asiakkaan häpeä vaan ravintolan. Mielestäni palautetta pitää antaa, koska näinhän ne asiat korjaantuu, myös positiivista joka yleensä unohtuu.

Vierailija

Tilanne lienee sietämätön jos palvelu ei toimi odotetulla tavalla, onnekseni ei moista ole kohdalleni osunut.

Vierailija

Kyllä yritimme kommunikoida. Respa oli autio, ravintola oli autiona ei ristinsielua missään paitsi kerrossiivooja!
Laitoimme 2 sähköpostia ei vastausta!
Nyt kun asiasta puhuttu, niin moni sanonut tuo on ravintolan tapa toimia! Emme ole ensimmäisiä emmekä varmasti viimeisiä tuolla tuommoista kohtelua saava.
Menimme tuosta viereiseen ravintolaan siellä omistaja kuuli, että olimme menneet naimisiin!
Hän toimi oma-aloitteisesti, tarjosi juotavat! Toiset osaa toiset ei

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat