Laihdutatko turhaan, yli 65-vuotias?

Laihdutatko turhaan, yli 65-vuotias?

Lihavuuden haitat terveydelle vähevät iän myötä. Ylipainon raja onkin yli 65-vuotiailla korkeampi kuin nuoremmilla.Lue koko juttu

Kommentit (6)

haluOllaNormaaliSeniorinakin

Vanhempana aineenvaihdunta heikkenee ja lisäkiloja tulee toki helpommin, mutta kyllä mielestäni ylipaino on ylipainoa vanhanakin. Itse ainakin pyrin katsomaan peiliin kriittisesti ja pyrin siihen, että painoindeksilaskuri antaisi saman painoindeksin mitä se nytkin antaa. Eli normaalin painon normaalin mittauksen perusteella.

Vierailija

Tuon mukaan saisin painaa vaikka 10 kiloa enemmän ja olisin melkoinen läski.  Nyt olen sopiva, kun painoindeksi on 24.2, enkä todellakaan halua lihoa tästä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Huuhaa

Muistathan syödä riittävästi d-vitamiinia ja Gambridgen alienyhdistyksen suosittelemia muita lisäravinteita purkista?

Vierailija

D-vitamiini ei liene huuhaata, mutta melkein kaikki muut "lisäaineet" normaaliterveelle ihmiselle, vanhallekin.

Vierailija

Ainakin nuoremmilla ikäryhmillä on pallo ihan hukassa laihdutuksen kanssa. Halutaan vain menettää massaa, ollaan hyvin puutteellisella dieetillä, menetetään lihasmassaa, repsahdetaan ja lihotaan takaisin korkojen kera. Suurin osa ei tiedä, että pienillä arjen valinnoilla voi vaikuttaa painoon ja hyvinvointiin. Eli ei rankkaa kuuria, vaan yksittäisten liikunta- ja ravintotottumusten muuttamista vähitellen. Iäkkäälle "nuorisolaihdutus" on taatusti tuhoisaa.

Itse olen vasta varhemmassa keski-iässä, ja hyvin hento. Menetän helposti lihaksia, enkä voisi kuvitella ryhtyväni laihdutusdieetille. Katson kauhulla lihaksiaan laihduttavia nuoria. Lihakset ovat eräänlainen vanhuuden sairausvakuutus. Eli mieluummin vaikka vähän liikaa rasvaa, jos alla on hyvät lihakset, kuin "normipainoinen", mutta heikko.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat