Vaatteiden hinnoista

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Katselin ET-lehden esittelyä syysvaatteista.
Vaatteet olivat tyylikkäitä ja kovin hintavia. Olenkohan liian säästäväinen, kun ei tule mieleenikään ostaa esim. 150€ jakkua, tai 200€ hipovia talvikenkiä. Katselen kyllä liikkeissä alle 100€ vaatteita ja onneksi niitä aina löytyykin poisto- tarjous- löytörekeistä ja esim. Aventura-malliston ihan uutuuksistakin.
Toivoisinkin ET-lehden sivuille vinkkejä tyylikkäistä ja kohtuullisenhintaisista vaatteista.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Lehtien sivuilla esitellään usein vaatteita, joiden hinnat hipovat tavallisen maija meikäläisen mielestä taivaita. Toki tiedän, että laatu ja hinta ovat usein verrannollisia, mutta silti en ole valmis minäkään ostamaan 200 euroa maksavia vaatteita tai kenkiä. Ehkä ET:nkin sivuilla voisi joskus esitellä himpun verran edullisempia asukokonaisuuksia, joihin keskituloisilla ja vähän piheilläkin on varaa.

Vierailija

Minä olen löytänyt(olosuhteiden pakosta)kirpputorit.En osta koskaan lähiseudun kirpputorilta,koska en halua leimautua,jos vaikka vaatteen aikaisempi omistaja kävelee vastaan,tosin enhän minä sitä tiedä,mutta kuitenkin.Teen kerran kuussa reissun naapurikaupunkiin,jossa teen kirpparikierroksen ja aina tarttuu mukaan jotain hyödyllistä ja edullista.Vaatteet ovat tosiaan niin kalliita,että ei niitä ihan tavallinen pienipalkainen voi ostaa.Tällä tavalla saa säästöä aikaan,niin kengät voi aina ostaa uutena,niitä en käytettynä osta.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Vaatteiden hinnoista: erehdyin ostamaan 350 eurolla viime syksynä jakkupuvun. En ymmärtänyt kysyä pesuohjeita. Jakkua ei voi vesipestä, vaan se on aina vietävä pesulaan ja hinta on n. 22 €. Edes kuiva lika ei irtoa siitä. Joten kyllä asulle tulee hintaa. Seuraavan kerran kun ostan vaatteita, muistan ainakin katsoa pesuohjeet. Mutta näin se on, että tyhmyydestä sakotetaan.
Terveisin
Aluisa Savosta

Vierailija

Olen joskus ostanut tosi kalliin, laadukkaan housuasun, siinä on liivi, jakku ja housut, jonka lahkeet ovat vähän liian lyhyet. Tästä syystä asua en juuri käytä, vaikka ostaessani kuvittelin sen tulevan ahkeraankin käyttöön. Tykkään myös vaihtelusta, tästä syystä ostan mieluummin edullista vaatetta. Paitapusero on mukava vaate, sitä voi asustaa huivilla, neuleliivillä tai -paidalla, koruilla, ja jakuilla. Asustaminen muutenkin tulee edullisemmaksi, kuin aina uuden ostaminen.

Vierailija

Harvoin käyn missään "ulkona", joten en paljon uutta tarvitse. Kaapit ovat täynnä lasten jättämiä vaatteita, jotka sopivat minulle (paremmin tai huonommin). Viime keväänä ostin hautajaisia varten alesta mustan takin, joka menee minulla pitkään, iloisin asustein. - En oikein voikaan uutta ostaa, kun kaapit pullistelevat niin ettei sinne mahdu enää (hamsteri kun olen, en heitä juuri mitään pois).

Vierailija

Kauniita ja tyylikkäitä ovat mutta todellakin arvokkaita joten täytynee tyytyä vain katselemaan niitä kuvista.

Vierailija

Useimmat ajankohtaiset vaate jutut ovat kyllä hinnoitelleet itsensä ulos, kalleudellaan. Toki niistä saa ehkä vinkkejä.
Itselläni on harvoin varaa ostaa normaalihintaista, siksi kierränkin jatkuvasti poisto tai ale pisteissä. Pienillä korjauksillakin sieltä voi tehdä löytöjä, esim. lyhennykset onnistuu ja muotolaskosten lisääminen ei ole mikään ongelma. Enkä yleensä osta uutta osastolta vaan odotan rauhassa alea. En koskaan ole ollut pintamuodin mukaan lähtevä, vaan pitänyt oman asiallisen tyylini ajattomana. Aina ostaessa mietin tarvitsenko tätä todella ja miten monen kanssa tämä sopii yhteen. Kannattaa pitää pää kylmänä vaate- ja kenkä ostoksilla 50€ on 300 mummon markkaa. Hyödynnä sitä mitä sinulla jo on ja hanki siihen vaihteluksi ja lisäksi jotakin edullista tai tee peräti itse! Lämmintä syksyä kaikille, jopa värit lämmittävät!

Vierailija

Pukeutuminen kiinnostaa aina naiseläjää ja onhan mukavaa katsella hyvin pukeutunutta mieselääjä. Tavallisista vaatekaupoista on vaikeaa etsiä kotuuhintaisia, itselleni sopivia vaatteita. Vaatteet ovat mallinettu nuorille ja muistuttavat lähes äitysvaatteita. Oma vaatekokoni on 38-40, joten koko ei ole vaatteiden osto estona, vaan vaate-mallit. Minulla on rohkeutta pukeutua tarjolla oleviin malleihin, mutta niiden käyttöikä jää lyhyeksi ja vaatekaappi pursuilee "lumppuja". Useat ystäväni painiskelevat samanlaisten pukeutumisongelmien kanssa. Mistä löytäsimme kohtuuhintaisia ja vähän pidempään käyttöön tarkoitettuja vaatteita. Emme ole enään sen ikäisä, joiden täytyy pynttäytyä sesonkimuodin mukaisiin vaatteisiin kolme - neljä kertaa vuodessa vaihtuvien mallien mukaan.

Maria

Vierailija

Niitä hienoja ja kalliita vaatteita on toki kiva katsella, muttei tule mieleenkään ostaa sen hintaisia. Vaatemenot on aika pienet eläkeläisellä, mitä nyt joskus farkkuja ja verkkareita tulee ostettua. Niitäkin saa hyvin kirppiksiltä. Eikö ET voisi tehdä juttua kirppis-, postimyynti- ja halpahallimuodista? Kiinostaisi varmasti useita ETn lukijoita.

Vierailija

Kommentti Anonyymille, joka ei halua ostaa lähikirppiksistä vaatteita. Itse olen ostanut ja myynyt paljon vaatteita yms kirppiksillä. En ole koskaan ollut huolissani siitä, että joku tuntisi omat vanhat vaatteensa päälläni. Lähden periaatteesta, että hullu ei huomaa ja viisas ei virka mitään.

Vierailija

Pidän vaatteiden hintoja nykyään kalliina. Arkipäivän yleisimpänä asusteena on farkut. Niistäkin saa nykyään maksaa maltaita jos haluaa edes jonkinlaiset merkkifarkut. Onneksi käyttämäni kauppaketju on ottanut valikoimiinsa halpoja farkkuja joiden hinta on vain 10 euroa. Niitä on tullut ostettua ainakin kymmenet. Pidän muutamia aina hylyllä odottamassa "parempaa" tilaisuutta ja toisia käytän päivittäin. Aivan saman asian ne ajaa kuin kalliit merkkifarkutkin. Ne jopa kestävät hyvin.

Kengissäkin yritän löytää aina edulliset. Siksi tulee paljon käytyä alennusmyynneissä ja katsottua aina kauppojen punaiset laput. Kengissä en kuitenkaan ala säästämään jalkojeni kustannuksella. Kenkien tulee heti tuntua omilta kun ne laittaa jalkaan. Jos ne vähääkään tuntuvat epämukavalta niin en osta niitä. Tämän vuoksi joskus niistä joutuu maksamaan "normaalia" enemmän.

Vierailija
allinlapsi

Niitä hienoja ja kalliita vaatteita on toki kiva katsella, muttei tule mieleenkään ostaa sen hintaisia. Vaatemenot on aika pienet eläkeläisellä, mitä nyt joskus farkkuja ja verkkareita tulee ostettua. Niitäkin saa hyvin kirppiksiltä. Eikö ET voisi tehdä juttua kirppis-, postimyynti- ja halpahallimuodista? Kiinostaisi varmasti useita ETn lukijoita.

Hyvä idea tämä edullisen muodin esittely! En ole vielä eläkkeellä, mutta ostan vaatteita silti kirppikseltä, joskus kun satun löytämään sopivaa. Eniten ostan postimyynnistä, mutta olisi kiva nähdä muidenkin postimyyntifirmojen, kuin Anttilan, tarjontaa. Elloksen sivuilla joskus käyn, siellä on mielestäni tosi paljon nuorisomuotia. Tällainen vaate-esittely ET:n sivuilla antaisi varmaan uusia ideoita.

Vierailija

Hienoa että otitte tämän vaateasian esille, sillä se on yksi lehden vaikeimpia aiheita. Pukeutumisaiheita on ET:ssä vain joka toisessa numerossa, ja noin sadasta sivusta vaatteet saavat vaatimattomat 2-4 sivua. Silti ne kiinnostavat ja välillä kiihdyttävätkin.
Meillä on yli 700 000 lukijaa, ja makuja on monia, samoin kiinnostus vaatteisiin vaihtelee kovasti. Toinen ostaa välttämättömimmät niin halvalla kuin löytää, jollekulle vaatteet ovat tärkeä juttu. Tyyli on yksi kysymys: toinen tykkää urheilullisesta, toinen naisellisesta. Hoikalle viisi-kuusikymppiselle sopivat samat vaatteet kuin nelikymppiselle, mutta tukevampi ja selvästi iäkkäämpi on varreltaan vaativampi. Kompromisseja siis joudutaan tekemään, eivätkä kaikki jutut voi palvella jokaista.
Lähtökohta on kuitenkin se, että kirjoitamme pukeutumisesta kiinnostuneille ihmisille. Ruokajututkaan eivät kosketa kaikkia, mutta meidän ruokajuttujemme pitää olla ruokaihmisten mielestä hyviä ja antoisia.
Hintapolitiikamme suosii keskihintaisia vaatteita ja vielä sellaisia, joita saa ympäri Suomea. Kotimaisuuskaan ei olisi pahitteeksi, mutta yleensä se tietää halpamaissa teetettyjä kertakäyttövaatteita kalliimpaa hintaa. Halpuus ei voi olla se ainut autuaaksi tekevä, mutta emme halua myöskään esitellä kalliita boutique-vaatteita, joita saa vain yhdestä kaupasta Helsingin keskustasta. Joskus sellainen saattaa eksyä mukaan jutun väripilkkuna; jos suuret tavaratalot tarjoavat vain mustia, harmaita ja tummanruskeita asuja juuri silloin, kun pitäisi kertoa keveistä kevätasuista, houkutus ottaa mukaan sievä mekko sieltä kalliista liikkestä on suuri. Mutta tämän pitäisi olla enemmän poikkeus kuin sääntö.
Koetamme tosissamme etsiä sellaisia laadukkaita ja laatuunsa nähden kohtuuhintaisia vaatteita, jotka sopivat muillekin kuin mallimittaisille. Se ei ole helppoa, ja ehdotammekin, että lukijat lähettäisivät meille ja toisilleen tänne nettiET:hen vinkkejä hyvistä valmistajista ja tuotemerkeistä. Ja siitä, mitkä muut asiat kuin vain hinta ovat aikuiselle lukijalle tärkeitä. Ovatko niitä istuvuus, helpot pesuohjeet, joustavat materiaalit, väljät leikkaukset, tyylikkäät, rennot mallit?
Kiitos kaikille keskustelijoille - uudet ideat ovat tervetulleita!

Vierailija

Toivon, että ET-lehti tekisi jutun näistä postimyyntifirmoista ja niiden tarjonnasta. Tämä olisi hyvä idea, muidenkin mielestä, kiitos! Siis mitä vaateliikkeitä löytyy netistä ja katalogin kautta myyviä? Ja minkälaisia tuotteita ne pääasiassa tarjoavat? Itse asun maalla ja kaupat on kaukana, joten vinkit olisi tervetulleita.
t. täti Monica

Vierailija

Hyvänen aika, eikö kukaan enää ompele?
Itse tekemällä saa omaan tyyliinsä sopivia vaatteita.
Taidot kasvavat tekemällä, eikä ratkominen saa olla vaikeaa.
Tekemällä itse vaatteet kasvaa myös laatutietoisuus. Onhan se nurinkurista, että kirpputorilta saa parempilaatuisia vaatteita, kuin kaupasta uutene ostaen. Maruna.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat