Lohdutuksen ja toivon jakeita Uudessa Testamentissa

Vierailija

Jeesus sanoo: "Minä olen tie ja totuus ja elämä." Joh. 14:6.
Hän on tullut maailmaan rakkaudessaan lohduttamaan ja antamaan toivoa jokaisen elämään surun, ahdistuksen, jopa toivottomuuden keskellä, kun maallinen tuki ja toivo ovat menettäneet merkityksensä.
Millaisia jakeita Uuden Testamentin sivuilta löydämme aivan arkiseen elämään?

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

No kerroppa Sinä mistä kohtaa Raamattua löydän lohdutusta suruuni-puoliso kuollut.Aloin eräänä iltana lukea Raamattua,mutta on niin vaikeaselkoista tekstiä.Ei taida olla minua varten.

Vierailija

Lainaus:

No kerroppa Sinä mistä kohtaa Raamattua löydän lohdutusta suruuni-puoliso kuollut.Aloin eräänä iltana lukea Raamattua,mutta on niin vaikeaselkoista tekstiä.Ei taida olla minua varten.

Joh.11:25,26. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minun, se elää, vaikka olisi kuollut.
Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.Uskotko sen?"

Joh. 14. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos niin ei olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä, minäkin olen.
Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
Tuomas sanoi: "Herra, me emme tiedä, minne sinä menet; kuinka sitten tiedämme tien?"
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö kuin minun kauttani."

Vierailija

Lainaus:

Hän on tullut maailmaan rakkaudessaan lohduttamaan ja antamaan toivoa jokaisen elämään surun, ahdistuksen, jopa toivottomuuden keskellä, kun maallinen tuki ja toivo ovat menettäneet merkityksensä.

Minulla on rahahuolia ja tunne, etten kestä niiden keskellä. Mikä auttaa? Löytyykö vastausta Raamatusta?

Vierailija

Minulle lohdutuksen tuoja:

"Minä luotan sinun armoosi, saan iloita sinun avustasi.
Minä laulan kiitosta Herralle, hän pitää minusta huolen."

Ps. 13:6

(Kai tähän psalmien lohdutustakin sai laittaa?)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Minulla on rahahuolia ja tunne, etten kestä niiden keskellä. Mikä auttaa? Löytyykö vastausta Raamatusta?

...mainitset, minulla on rahahuolia: Mieleeni nousi virren sanat, sopinee tähänkin: "Jumalan haltuun anna nyt tiesi, tarpeesi ja Herran huomaan kanna surusi, murheesi..." On upea virsi ja niin lohduttava Jumalan armoon luottavalle.
Virsi numero on 389.
Sallinette V.T. puolelta: Jeremia 31:9. "Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen.
Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu."

Vierailija

Minua lohduttaa Ylösnousemustoivo.

Että Kuoleman Unta nukkuvat herätetään vielä.....
odotan kaivaten näkeväni vielä Rakkaat....

Siitähän kerrotaan Uudessa Testamentissakin...
Apostolien teot 24 luku.

15. ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.24.html

kaunis laulu ylösnousemustoivosta:
http://youtu.be/wtj4oPAKBC4

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

...mainitset, minulla on rahahuolia: Mieleeni nousi virren sanat, sopinee tähänkin: "Jumalan haltuun anna nyt tiesi, tarpeesi ja Herran huomaan kanna surusi, murheesi..." On upea virsi ja niin lohduttava Jumalan armoon luottavalle.
Virsi numero on 389.
Sallinette V.T. puolelta: Jeremia 31:9. "Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen.

Et antanut vatausta - miten rahahuolia voi Jumalan avulla selvitellä?

Eiköhän rahahuolten kanssa kamppailevan ole syytä käyttää järkeään - lähteä - liikkeelle - niitä korjatakseen.

Laittaa tulot ja menot palanssiin. Jos ei hallitse rahan käyttöä, on vaarallista elää velaksi.
Siis järki käyttöön hyvän elämän välineeksi!

Elämä ja kaikenlaiset asiat jotka siihen liittyvät, kuten -raha-asiat- ei korjaannu, että odotetaan Jumalan jotakin tekevän. Se on väärää uskottelua.
Hädässä olevaa ihmistä tytyy ja tulee kongreettisesti auttaa, ei latelemalla raamatun lauseita- eihän raha tipu taivaasta.
Mutta lohdutuksekseen voi aina rukoilla, siitä saa paremman mielen, kun keskittyy asiaan joka hiertää. Voi tulla vaikka ahaa elämys asian korjaamiseksi.
Vapaa tahto on annettu meille jokaiselle, joskus tuntuu, että kaikille se ei sovi, ei ymmärretä tai ei haluta ymmärtää sitä vastuuta jonka se antaa. Kun saa ihan itte ratkasta asiansa, kantaa vastuunsa myös.

Vierailija
Maria07

Minulle lohdutuksen tuoja:

"Minä luotan sinun armoosi, saan iloita sinun avustasi.
Minä laulan kiitosta Herralle, hän pitää minusta huolen."

Ps. 13:6

(Kai tähän psalmien lohdutustakin sai laittaa?)

Voisitko sinä Maria07...kertoa miten sinun luottamuksesi Jumalan armoon ilmenee..millä lailla hänen apunsa ja huolenpitonsa on ilmennyt elämässäsi?

Vierailija

Lainaus:

Nythän on kyse siitä, miten Raamatun sanat lohduttavat, ei minun, ei sinun tai meidän uskomuksemme. Pysytäänkö otsikossa?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Virsi numero on 389.

Eiköhän rahahuolten kanssa kamppailevan ole syytä käyttää järkeään - lähteä - liikkeelle - niitä korjatakseen.

Laittaa tulot ja menot palanssiin. Jos ei hallitse rahan käyttöä, on vaarallista elää velaksi.

Elämä ja kaikenlaiset asiat jotka siihen liittyvät, kuten -raha-asiat- ei korjaannu, että odotetaan Jumalan jotakin tekevän. Se on väärää uskottelua.
Hädässä olevaa ihmistä tytyy ja tulee kongreettisesti auttaa, ei latelemalla raamatun lauseita- eihän raha tipu taivaasta.
Mutta lohdutuksekseen voi aina rukoilla, siitä saa paremman mielen, kun keskittyy asiaan joka hiertää. Voi tulla vaikka ahaa elämys asian korjaamiseksi.
Vapaa tahto on annettu meille jokaiselle, joskus tuntuu, että kaikille se ei sovi, ei ymmärretä tai ei haluta ymmärtää sitä vastuuta jonka se antaa. Kun saa ihan itte ratkasta asiansa, kantaa vastuunsa myös.

Ei kai ollut MINUN tarkoitus antaa vastausta, mutta ehkä lyhyesti: Peruselämänarvojen muutoksella Jumalan sanan avulla. Suomessa rahaa syydetään arvottomuuksiin ja sitä kautta heikkojen sortoon, myös yksittäiset ihmiset tekevät vääriä valintoja harmikseen eli ihmisellä on oikeus ja saa valita järkevän tai vähemmän tärkeän.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Virsi numero on 389.

Psalmi 37:25. "Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää."

Vierailija

Minä en usko että ainakaan tänään kuolen nälkään....

25. Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte,
älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?

26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin,
ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

27. Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28. Ja mitä te murehditte vaatteista?
Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään,
eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset? :D
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.6.html

Vierailija

...kiitos D ihanasta Raamatun kohdasta. Kuinka arvokkaita me olemmekaan. Alkoipa soida virsi 6oo sielussani.

"Hyvyyden voimaan, ihmeelliseen suojaan olemme kaikki hiljaa kätketyt. Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan, yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käsiin elämämme.
Hän itse meille rauhan valmistaa.

Valaiset pimeän, voit pelot poistaa....kun pahan valta kasvaa ympärillä, vahvista ääni toisen maailman...
Illasta aamuun kanssamme on Luoja. Häneltä saamme huomispäivänkin."

Vierailija

Eletäänkö me sitten jossakin henkimaailmassa siellä Jeesuksen luona minne hän on tehnyt sijaa niille jotka häneen uskoo. Millainen henkiolento Jeesus on tällä hetkellä. Ei ainakaan voi lihallinen olento olla, koska ruumis maatuu. Maasta sinä olet tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Herra Jumala on sinut viimeisenä päivänä herättävä. Milloin on se viimeinen päivä kun kuolleista herätetään. Synnymmekö kenties uudelleen maasta...? Kuka ymmärtäisi antaa vastauksen. Minun ymmärrys ei riitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat