Sivut

Kommentit (86)

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Jeesus sanoo: "Minä olen tie ja totuus ja elämä." Joh. 14:6.
Hän on tullut maailmaan rakkaudessaan lohduttamaan ja antamaan toivoa jokaisen elämään surun, ahdistuksen, jopa toivottomuuden keskellä, kun maallinen tuki ja toivo ovat menettäneet merkityksensä.
Millaisia jakeita Uuden Testamentin sivuilta löydämme aivan arkiseen elämään?

Mitenselität 2.tess.3:2 ?
"että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen."

Room. 10:16. "Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" Yritin vastata kysymyksesi jälkiosaan.

Mutta miten saada ymmärrystä ymmärtää Raamatun jakeita? Sitten vielä uskoa niihin.

Yksi tapa on rukoilla ja pyytää viisautta ymmärtää. Pyhä Henki kirkastaa Jumalan sanaa.

Virsi 551.2.

Taas saamme käydä levolle.
Huojenna, Herra, mielemme,
kirkasta meille armosi
ja anna synnit anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siitä kasvaa levollinen luottamus,turvallisuus,joka kestää iäti.Minun kansani saa asua rauhan niityillä,turvallisissa asuinpaikoissa,huolettomilla leposijoilla.JES:32:17-18

-Herra on minun valoni ja apuni,ketä minä pelkäisin?Herra on minun elämäni turva,ketä siis säikkyisin?Ps.27:1

-Herra itse kulkee sinun edelläsi.Hän on sinun kanssasi,hän ei jätä sinua yksin eikä hylkää sinua.Älä lannistu,älä pelkää.
5.Moos.31:8

-Herra,Jumalasi,on sinun kanssasi,hän on voimallinen,hän auttaa.Sinä olet hänen ilonsa,rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi,hän iloitsee,hän riemuitsee sinusta.Sef.3:17

Apostoli Paavali:

Älkää olko mistään huolissanne,antakaa anomustenne tulla Jumalalle tunnetuiksi niin Jumalan rauha,joka ylittää kaiken ajatuksen varjelee teidän sydämenne ja mielenne.
Voit kasvattaa sisäistä voimaa niin että kykenet kohtaamaan minkä tahansa elämäntilanteen.Kaikkeen minulla on voimaa hänen välityksellään.

Filippiläisille 4:4-6: Iloitkaa, vieläkin minä sanon, iloitkaa.
Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi.

Lainaus:

Hän joka surun antaa,antaa myös lohdutuksen.

Tuohon sopinee jatkoksi:
En minä anna niinkuin maailma antaa, sanoo Jeesus ja jatkaa, että hän antaa rauhansa, hänen rauhansa ja kehottaa meitä olemaan murehtimatta.

Hän myös toivoo, ettemme murehtisi huomisen ongelmia, koska tämä päivä pitää sisällään omat murheensa.
Eikä meillä ole kuin tämä päivä, eikä sitäkään kokonaan, iltaan saakka tiedossa. On vain meneillään oleva hetki ja ainakin henkilökohtaisesti toivon, että Herra auttaisi, että eläisin oikein tätä meneillään olevaa hetkeä.

Jeesus kehoittaa meitä ottamaan opiksi hänestä. Hän sanoo olevansa hiljainen ja nöyrä eikä hänen ääntänsä kaduilla kuulu.

Serkkupoika kuoli sähköiskuun kurottaessaan rikkinäiseen pesukoneeseen pudonnutta avainnippua. Serkun vaimo suri menetettyä tulonlähdettään ja suututti ahneudellaan koko suvun. Enoni avasi Raamatun varmaan ensi kertaa muistosanoja varten ja kohdisti ne miniälleen:

"Se, joka opettaa toisin eikä seuraa Herramme Jeesuksen Kristuksen terveellisiä sanoja ja uskomme mukaista oppia, on pöyhkeä eikä ymmärrä mitään. Hänellä vain on kiihkeä halu väitellä ja kiistellä. Sellaisesta syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, ilkeitä epäluuloja ja alituista kinastelua sellaisten ihmisten kesken, jotka ovat menettäneet järkensä ja kadottaneet totuuden ja pitävät uskontoa vain tulolähteenä. Suuri rikkauden lähde usko kyllä onkin, kun tyydymme siihen mitä meillä on. Emme me ole tuoneet mitään mukanamme maailmaan emmekä voi viedä mitään täältä pois."

Raamattu tai maallinen laki, ovat niin kuin ne luetaan. Miniää lohdutti Raamatun sana, ettei mitään voi viedä täältä pois.

Talvitakkiin ja kukkahattuun pukeutunut naisvanhus astui merimieskapakka Salveen Helsingin Hietalahdessa kuumana kesäpäivänä. Keskellä salia hän vuodatti lohdutuksen sanat uhkaavaan sävyyn:

"Aurinko pimenee, kuu värjäytyy vereen,
ennen kuin koittaa Herran päivä,
suuri ja häikäisevä.
Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu."

Nimekäs kanta-asiakas, kuvataiteilija äkkäsi Raamatunkohdan ja puolustautui:
"Eivät nämä miehet ole juovuksissa, niin kuin te luulette -- nythän on vasta aamu, päivän kolmas tunti*".

Vanhus poistui lohdutettuna vaikka janoisena.

Opimme: Joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Hän on ainakin minun apuni, tulipa sitten, mitä elämä mukanaan tuonee. Kiitetty olkoon Herran nimi.

Lainaus:

8.7.2012. klo 14.59. Mitä opimme tästä?

Ravintola-alalla on oma kummallinen rasismin tapainen syrjintäkulttuuri. Epäsovinnaista ihmistä ei ohjata setelisormi ojossa pöytään ja kysytä kuin muilta, mitä saisi olla juotavaksi, ja tuodaanko ruokalista? Löytyisikö siihen lohtua UT:sta?

Lainaus:

Lainaus:

8.7.2012. klo 14.59. Mitä opimme tästä?

Ravintola-alalla on oma kummallinen rasismin tapainen syrjintäkulttuuri. Epäsovinnaista ihmistä ei ohjata setelisormi ojossa pöytään ja kysytä kuin muilta, mitä saisi olla juotavaksi, ja tuodaanko ruokalista? Löytyisikö siihen lohtua UT:sta?

En henkilökohtaisesti osaa sanoa uskovaisena mitään ravintola-alaan.
Ravintoloita on niin monenlaisia.

Esim. jokaisella ymmärtääkseni on oikeus mennä ravintolaan ruokailemaan. Ketään asiallisesti käyttäytyvää ei mielestäni ole kenelläkään oikeutta syrjiä, jos laskunsa maksaa.

Sakarja 7:9. Vanha Testamentti.
Näin sanoo Herra Sebaot: Tuomitkaa oikea tuomio, tehkää laupeus ja olkaa armahtavat kukin veljellenne,
leskeä, orpoa, muukalaista ja kurjaa älkää sortako, älkää miettikö mielessänne pahaa, kukin veljeänsä vastaan.

Jos kyse on juopumisesta.
Sananlaskut 23:25, 29
Kenellä voivotus, kenellä vaikerrus?
Kenellä torat, kenellä valitus?
Kenellä haavat ilman syytä?
Kenellä sameat silmät?
Niillä, jotka viinin ääressä viipyvät,
jotka tulevat makujuomaa maistelemaan.
Älä katsele viiniä, kuinka se punoittaa,
kuinka se maljassa hohtaa ja helposti valahtaa alas.
Lopulta se puree kuin käärme
ja pistää kuin myrkkylisko.
Silmäsi outoja näkevät,
ja sydämesi haastaa sekavia.
Sinusta on kuin makaisit keskellä merta,
on kuin maston huipussa makaisit.
Löivät minua, mutta ei koskenut minuun;
pieksivät minua, mutta en tiennyt mitään.
Milloinkahan herännen?
Tahdonpa taas hakea tätä samaa.

Ef. 5:18 Uusi T. Älkää juopuko viinistä, siitä tulee irstas meno,
vaan täyttykää Hengellä,...

Nuo ovat yleisesti ottaen tuossa ja viestistäsi päättelin, että nämä e.m. eivät koske sinua.

U.T. "Kaikki ovat pois poikenneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, ja vain armosta pelastuvat."

Jumala antaa meille itse kullekin omantunnon ymmärtää, miten lähimmäistä tulee kohdella. Maallisissa piireissä usein Jumalan säädökset unohtuvat.

Ymmärsin, että todella halusit lohtua siihen, miten voisit kokea olevasi tasa-arvoinen kaikkien kanssa. Jumalan edessä kaikki olemme samalla viivalla.

Voisiko

1.Piet.1:3-9
" Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen."

Lainaus:

" Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,

Voiko ihmistä kauniimmin lohduttaa? Pannaan vielä yksi kierros.

Se on ihanasti sanottu.

Room.8:14-17

"Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme."

Filippiläisill 4:7. "ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Jeesuksessa Kristuksessa."

Lainaus:

Filippiläisill 4:7. "ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Jeesuksessa Kristuksessa."

Tuo on kyllä turhaa liioittelua. Täällä maalla on ihan uskomaton rauha ilman taruolentoja. Tietysti on keijuja ja metsänpeikkoja, mutta niitä ei kukaan tyrkytä eivätkä ne esitä vaatimuksia. Sateella ja ukkosella ollaan tultu sisätiloihin.

Lainaus:

Lainaus:

Tuo on kyllä turhaa liioittelua. Täällä maalla on ihan uskomaton rauha ilman taruolentoja. Tietysti on keijuja ja metsänpeikkoja, mutta niitä ei kukaan tyrkytä eivätkä ne esitä vaatimuksia. Sateella ja ukkosella ollaan tultu sisätiloihin.

Entä jos sinä olet tietokoneellasi, kun salama iskee, kiidätkö metsään peikkojesi pariin?

Vaihtoehto 2.Jeremia 23:23

Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?
Saattaisiko joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra.
Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.

Jumalalla on rakkauden ajatukset jokaista luomaansa ihmistä kohtaan.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat