Sivut

Kommentit (86)

Lainaus:

Filippiläisill 4:7. "ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Jeesuksessa Kristuksessa."

Tuo on kyllä turhaa liioittelua. Täällä maalla on ihan uskomaton rauha ilman taruolentoja. Tietysti on keijuja ja metsänpeikkoja, mutta niitä ei kukaan tyrkytä eivätkä ne esitä vaatimuksia. Sateella ja ukkosella ollaan tultu sisätiloihin.

Entä jos sinä olet tietokoneellasi, kun salama iskee, kiidätkö metsään peikkojesi pariin?

Vaihtoehto 2.Jeremia 23:23

Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa?
Saattaisiko joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra.
Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.

Jumalalla on rakkauden ajatukset jokaista luomaansa ihmistä kohtaan.[/quote]
Et taida tietää, ette verkosta irroitettu läppäri taivaallisista suhdanteista paljon hetkahda.

Kakkoskohtaa kommentoin vain näin. VT:n profeetat ovat viihtyisää iltalukemista, kun sähköt toimivat. Tälle palstalle haettiin lohtua UT:n säkeistä. Todellinen kaipaukseni vastaus ei löydy vanhoista värssyistä, vaan aidosta luonnosta. Sieltä tulisi saada täyttymyksensä täysijärkisen uskovankin elämä.

Sinulle, joka kerrot, että "todellisen kaipauksesi vastaus löytyy aidosta luonnosta".

Olen kanssasi täysin samoilla linjoilla. Omistan Sinulle
yhden runoistani:

Havahdun aikaan uuteen,
armon aamuun antaudun.
Kiitosmieli avaa kannat kielen,
ylistykseen virittävi mielen.

Alusta päiväni alkaa saan
yhtä jalkaa kiireen kanssa
kilpasilla kevään ihanan
kunnahilla, oman pihapiirin
tanhuvilla kuulla peippoin
viserrystä,odottaa pikkusuiden
piipitystä.

Käki kuusikossa kukkumassa;
munansa toisen pesään tunkemassa;
laiska käki huoletonna kukuntaansa jatkaa.

Omenapuut, pensaat monenlaiset:
aroniat, koivuangervoiset,
tuomet, kukkiansa rakentaa,
mesisuille oottaville pörröturkkisille
mesiäistä valmistaa.

Pihapiirin tuoksu hurmaavaa.
Kaikesta tästä kiittää saan
kaiken hyvän Antajaa:
Luojaa, Jumalaa.

Ja ettei otsikko unohtuisi, U.T. Kolossalaisille 1:16. "Hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja maan päällä on,
näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen (Jeesus) kauttansa ja häneen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyvää yötä kaikille!

2.Tess.2:16-17
" Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa."

Viikko sitten oli TV7 ohjelma jossa mies kertoi taivaskäynnistään. Oli ihana katsella sitä.

Sopii hyvin siihen vitsiin joka on liikenteessä:
Rikas mies meni taivaaseen.
Portilla hän kysyi Pietarilta saisiko hän ottaa jotain tärkeää mukaansa.
Pietari lupasi ja mies haki kultaharkkoja.
Pietari kysyi: Miksi sinä noita katukiviä tänne tuot.

Se mies tv:ssä kertoi että kadut oli kuin kultaa ja puroissa oli jalokiviä joista tuli kaunista musiikkia puron solistessa.

Lainaus:

Viikko sitten oli TV7 ohjelma jossa mies kertoi taivaskäynnistään. Oli ihana katsella sitä.

Sopii hyvin siihen vitsiin joka on liikenteessä:
Rikas mies meni taivaaseen.
Portilla hän kysyi Pietarilta saisiko hän ottaa jotain tärkeää mukaansa.
Pietari lupasi ja mies haki kultaharkkoja.
Pietari kysyi: Miksi sinä noita katukiviä tänne tuot.

Se mies tv:ssä kertoi että kadut oli kuin kultaa ja puroissa oli jalokiviä joista tuli kaunista musiikkia puron solistessa.

Kyllähän Raamattu kertoo ilmestyskirjassa uudesta Jerusalemista, jossa kaikki on arvokasta, aivan muuta kuin maan kalleimpiin kuuluva metalli, kulta.
En usko sellaista, että joku olisi käynyt taivaassa, paitsi Paavali Hengessä, joka oli känyt kolmannessa taivaassa ja huom ( ! )
Paavalilla ei ollut lupa kertoa näkemästään. Kyllä minäkin siihen uskon, että taivas ei olisi taivas ellei siellä olisi aivan muuta kuin mitä ihmisjärjellä voidaan selittää. En usko myös sitä, että näillä maallisilla silmillä voitaisiin katsoa sitä kirkkautta, mitä siellä on.
Vaan kerran me saamme kasvoista kasvoihin nähdä Kristuksen ja hänen Valtakuntansa, jos jo täällä ajassa haluamme kulkea tietämme hänen kanssaan.

Psalmi 23

Herra on minun paimeneni,ei minulta mitään puutu.Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään,virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.Hän virvoittaa minun sieluni.Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,en minä pelkäisi mitään pahaa,sillä sinä olet minun kanssani;sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen.Sinä voitelet minun pääni öljyllä;minun maljani on ylitsevuotavainen.Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani;ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Hyvän Paimenemme, Jeesuksen sanat, Joh. 10:27-30
" Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
Minä ja Isä olemme yhtä."

alissa

Jeesus heräsi kuolleista eikä hänen ruumiinsa jäänyt maatumaan ja meikin saamme uuden ruumiin kun viimeisenä päivänä meidät herätetään kuolleista. esim.laitetaanhan siemenkin maahan ja siitä kasvaa kaunis kukka.

luovuttanut_

Rukouspyyntöni. Olen murheellinen ja huoli vaikeasti sairaasta lapsestani on hirveä. En näe toivoa vaikka yritän. Tilanne erittäin vakava kaikilta osin. Murheellisina olemme kumpainenkin. Olen odittanut Jumalan apua mutta olenko turhaan halunnut uskoa että saisimme avun.
Vaikeuksia vaan lisää kaiken aikaa.

Vierailija

luovuttanut_ kirjoitti:
Rukouspyyntöni. Olen murheellinen ja huoli vaikeasti sairaasta lapsestani on hirveä. En näe toivoa vaikka yritän. Tilanne erittäin vakava kaikilta osin. Murheellisina olemme kumpainenkin. Olen odittanut Jumalan apua mutta olenko turhaan halunnut uskoa että saisimme avun.

Jossain kohtaa pitää vain lopettaa murehtiminen ja alkaa luottaa Jumalaan.
Kaikesta huolimatta.

Vierailija

Hei Luovuttanut, ei ole oikein sanoja, mutta toivon sinulle ja lapsellesi Jumalan apua. Rukoilen puolestanne.

Vierailija

alissa kirjoitti:
Jeesus heräsi kuolleista eikä hänen ruumiinsa jäänyt maatumaan ja meikin saamme uuden ruumiin kun viimeisenä päivänä meidät herätetään kuolleista. esim.laitetaanhan siemenkin maahan ja siitä kasvaa kaunis kukka.

1.kor.15 lohdutus:

Joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?"
Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole! Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset."

Jeesus herätettiin kuoltuaan taivaaseen.

Maalisen ylösnousemuksen saaneille tapahtuu näin: "Jumala muodostaa maan alkuaineista, entisen persoonan mukaisen ihmisen, puhaltaa hänen sieraimiinsa elämän hengityksen ja niin ihmisestä tulee (jälleen) 'elävä sielu'. Tämä tapahtuu "viimeisenä päivänä".

Aikaisempi sielu on hajonnut maan tomuksi, sillä "maasta sinä olet, maaksi pitää sinun jälleen tuleman." Tätä kuvasi se, että kun jyvä tai peruna istutetaan, se kuolee. Koska kuolleet ovat Kaikkivaltiaan muistissa, hän voi luoda uudelleen kuolleen ihmiskunnan. Kukin uudelleen luotu eli ylösnoussut yksilö on silloin kuin "unesta herännyt."

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alissa kirjoitti:

1.kor.15 lohdutus:

Joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?"
Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole! Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset."

Jeesus herätettiin kuoltuaan taivaaseen.

Maalisen ylösnousemuksen saaneille tapahtuu näin: "Jumala muodostaa maan alkuaineista, entisen persoonan mukaisen ihmisen, puhaltaa hänen sieraimiinsa elämän hengityksen ja niin ihmisestä tulee (jälleen) 'elävä sielu'. Tämä tapahtuu "viimeisenä päivänä".

Aikaisempi sielu on hajonnut maan tomuksi, sillä "maasta sinä olet, maaksi pitää sinun jälleen tuleman." Tätä kuvasi se, että kun jyvä tai peruna istutetaan, se kuolee. Koska kuolleet ovat Kaikkivaltiaan muistissa, hän voi luoda uudelleen kuolleen ihmiskunnan. Kukin uudelleen luotu eli ylösnoussut yksilö on silloin kuin "unesta herännyt."

Kyllä se raamatun Jeesus nousi ylös elävänä eikä ruumiina vaan opetuslapsen tarkistamisen jälkeen kehonsa haavoineen. En tiedä ketä niistä raamatun jeesuksista tarkoitit mutta Hän joka Lain vahvisti uudenliiton Laiksi  on raamatun mukaan Isän Oikealla puolella mutta miten lienee sen tuomion jakamisen kanssa kun Hän Kaikkivaltiaana on jo laittomuuden syntiset tuominnut:

Matteuksen evankeliumi:
7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

Rakas fundamentalisti, miksi olet ottanut oikeudeksesi hyväksyä jotkin kielelliset ilmaisut kirjaimellisina, mutta valikoit abstraktisiksi ne, jotka ajavat agendaasi?

Otan esimerkin. Väität, että Jeesuksen viittaus Jerusalemin kaatopaikkaan, jossa paloi jatkuva tuli sinne lisätyn rikin ansiosta, on ikuisen tulen helvetti niille, jotka uskovat eri tavalla kuin sinä. Se, että teologit ovat käännättäneet Gehenna-sanan buddhalaisten tuliseksi "helvetiksi", ei tarkoita, että kuolleet joutuvat Helvettiin.

Perustelen esim. näin: "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?" Osaatko selittää, miksi Jeesus tuomitsi käärmeet ja viattomat kyykäärmeiden sikiöt kitumaan ikuisesti helvetin tulessa? Jos kerta helvetti on kirjaimellinen, logiikkasi mukaisesti Jeesus kohdisti sanansa kirjaimellisille käärmeille.Eikö logiikkasi mukaisesti myös nuo eläimet joudu kirjaimelliseen helvettiin? Kyllä, mutta jatkokysymys Sinulle: Mitä niin pahaa Jeesuksen ajan käärmeet olivat tehneet ansaitakseen noin julman ikuisuuden?

Vierailija

luovuttanut_ kirjoitti:

Toivon ja rukoilen kaikkea hyvää vaikeaan tilanteeseesi
Enkeleitä vierellenne 💕

Vierailija

Room. 10:8...

-Sana on lähellä sinua,  sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.

Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. Kirjoituksissa sanotaan: "Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään."

erittäin lohduttavaa

Ahdistus ennustettu, mutta samalla rohkaistaan:

Joh 17 "Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta."

Joh 16  "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

Kristityillä on yleisten ongelmien lisäksi se ahdistus, että ympäristö "vihaa heitä".

Valtava lohdutus on Ilm.21:ssä, koska siinä luvataan, että kaikki ongelmat ja ahdistukset tullaan poistamaan:

"Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

Moni uskovainen ajattelee että tuo ennustus täyttyy taivaassa. Mutta luettuaan uudelleen ja mietittyään havaitsee, että tietenkin maan päällä, koska taivaassa ei ole koskaan ollut "kuolemaa, murhetta, parkua eikä kipua."

On ihmeellistä ajatella, että Luoja lähetti Poikansa kuolemaan ihmiskunnan puolesta, että voimme nähdä ihmisinä rakkaat, kuolleet omaisemme ja elää heidän kanssaan ikuisesti olosuhteissa, joissa esivanhempamme Aadam ja Eeva saivat olla ennen kapinointiaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lainaus:

Jeesus sanoo: "Minä olen tie ja totuus ja elämä." Joh. 14:6.
Hän on tullut maailmaan rakkaudessaan lohduttamaan ja antamaan toivoa jokaisen elämään surun, ahdistuksen, jopa toivottomuuden keskellä, kun maallinen tuki ja toivo ovat menettäneet merkityksensä.
Millaisia jakeita Uuden Testamentin sivuilta löydämme aivan arkiseen elämään?

Nythän on kyse siitä, miten Raamatun sanat lohduttavat, ei minun, ei sinun tai meidän uskomuksemme. Pysytäänkö otsikossa?

Näin tämä pitäisi olla.

Luojan ja Poikansa esimerkki

Hb10:24,25 Paavali kannusti juutalaisvainon vuoksi salaa kokoontuvia Jerusalemin seurakuntalaisia kiinnittämään huomiota toisiinsa, antamaan lohdutusta ja rohkaisua, "sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän." Minkä päivän? Sen josta Jeesus varoitti, että "Jerusalem tullaan hävittämään." Tiedämme, että vain 9 vuotta kirjeen jälkeen noin tapahtui, mutta Jeesuksen neuvoa noudattanut seurakunta ehti paeta turvaan.

Paavali käytti samaa sanaa "lohduttaa", jolla Jobia kuvailtiin murheellisten lohduttajaksi Job.29:25. Samaa ei voida sanoa hänen "ystävistään". Sen jälkeen kun Job menetti omaisuutensa, lapsensa ja terveytensä, nuo 3 hurskastelijaa tulivat ja istuivat viikon sanomatta sanaakaan,. Ja sitten kun "lohdutus" alkoi, kävi ilmi, että he alentuvasti pitivät Jobia henkilönä, joka oli ihan omaa syytään aiheuttanut vastoinkäymisensä.

Eivät maininneet Jobia edes nimeltä kertaakaan. Ei pienintäkään myötätunnon pilkahdusta. Ennemminkin heittivät suolaa Jobin haavoihin kehuskelemalla, että hurskautensa vuoksi heillä menee hyvin, mutta Jumala rankaisee sinua salaisista synneistäsi'.

Ei ihme, että tuskastunut Job vastasi 16: "Kurjia lohduttajia olette. Voisinhan minä myös puhua niinkuin tekin, jos te olisitte minun sijassani; ilkkuen nyökytellä teille."

Mitä tästä opimme? Jos olemme tilanteessa, jossa voimme lohduttaa toisia, osoittakaamme empatiaa. Rohkaistaan, kuunnellaan, emme tuomitse.

2.te.2:16,17 mainitsee kaksi, jotka varmasti haluavat lohduttaa: "Herramme Jeesus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon, lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa."

Kun lohdutamme toisia, voimme viitata siihen, että Luoja rakastaa meitä ja auttaa meitä, kuten auttoi Poikaansakin ahdingon päivinä. Mutta Luoja odottaa myös, että myös me rakastamme toisia ja autamme lohdutuksen tarpeessa olevia.

Vierailija

Juomala loi ihmisen kaltaisekseen.

Oliko Jumala lammas?

Jeesus, joka uudenliiton Lait vahvisti, on ainoa Hyvä Paimen raamatun mukaan...

Johanneksen evankeliumi:
10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat