Pidätkö sienistä.

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ensimmäiset kävelyt tutulla kanttarellipaikalla antoivat "saalista", sitä kultaista/keltaista herkkua.
Minun herkkuani, toisen inhokkia.
Miten voikin olla, että sienet jakaa niin vahvasti mielipiteitä. Etenkin nuorissa on vastustusta ja inhoa sieniä kohtaa.

Olisko sillä tekemistä, että itse on joutunut 40-luvulla syömään sieniä, kun lihaa ja muuta höystöä ei
ollut. Itse syön kaikkia sieniä, kaikissa muodoissa. Lapset syö ja keräilee itse metsästä, mutta jo
lastenlapsissa on niitä jotka inhoavat sieniä.

Lapsuudesta muistan, kun isän kanssa oltiin sienestämässä. Hyvät ja asiantuntevat neuvot sain. Silloinhan
sienien ainoa säilömismuoto oli suolaus. Maakellarissa oli ainakin yksi 50 litran puusaavi täynnä sekasieniä,
ehkä joskus enemmänkin.

Onko sienet Sinun herkkuasi vai antiherkkua?

Kommentit (3)

Vierailija

Pidän sienistä - ovat siis herkkua.

Sienien tunnistaminen alkoi jo lapsuudessa, kun äidin kanssa kävimme sienestämässä. Samoin tuli sieniruoat tutuksi.

Nyt varttuneella iällä olen opetellut tunnistamaan ja syömään sellaisia sieniä, joita emme lapsuudessa poimineet.

Olenkin kiitollinen äidilleni ja kummitädilleni, että opettivat meidät marjastamaan ja sienestämään. Aina metsään lähteminen itikoiden syötäväksi ei kiinnostanut, mutta nyt ajattelen, että me lapset saimme hyvät opit aikoinaan.

Nimim. Innokas marjastaja ja sienestäjä

Vierailija

Kuinka lähelle toisen taloa voi mennä sieniä keräämään, entä jättää autoa, kymmenen metriä rappusiltako. oikeesti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat