-mitä juuri tänään Sinä ajattelet-

Vierailija

-eläkeläisenä olosta täällä Suomessa?

Oletko harkinnut muuttoa ulkomaille ?
Oletko yksinäinen?
Mitä tänään aiot tehdä ,kivaa?

Sivut

Kommentit (114)

ookoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Juuri nyt teen "kivaa", katsastelen mitä kaikkea tältä foorumilta löytyy. :)
Huvittelen (no joo) etsimällä hakutoiminnolla osumia.

En kaipaa ulkomaille, pakkasista en piittaa, lämpöäkin kotimaassa on toisinaan ylenpalttisesti.
Myöskään yksinäisyyttä en koe, täysrauha on monesti ylellisyyttä.

Mielenkiintoisia päiviä foorumilaisille!

juuli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minä sitävastoin olen Yksinäinen.
Hyvin, hyvin Yksinäinen.
Tänne Etfoorumiin hakeuduin kirjoittamaan jotta jonkunnäköstä viestiä muilta ihmisiltä saisin.
Etten erakoidu tykkänään. Aina täällä voi lukea muiden kirjoituksia,.
Mitä kukin mistäkin ja kustakin tykkää.
Tahi ei.

Vierailija

Tänään on tosi yksinäinen olo, kun ei tullut eilen kylään Nuorin lapsi vaikka puhe oli...

En kehtaa edes kysellä syytä miksei tullut,
suuttuu vaan ..
eikä hän taida ymmärtää, että minulla on niiiiin ikävää yksin..

Kyllähän minä facebookissa lueskelen toisten kuulumisia,
mutta ei se vastaa kasvokkain kahvipöydässä istumista :((

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Muuten menee kohtalaisen hyvin. Surettaa vain tämä epävakainen ja viileä kesä. Jo aletaan
olla heinäkuun puolessa välissä ja helteet antaa odottaa. Terveyskin on ok, luonnollisesti
on pieniä kolotuksia ja vaivoja, ne kait kuuluvat tähän ikään.

Suruakin riittää, hyvä ystävä ja kaveri lähti taivaisille kala-apajille. Näin, kunkin vuorollaan.
Maallisempaakin epäonnea, ensin hajosi jää-viiläkaappi, Korjaus 320:-, eilen sanoi sopimuksen irti
neljä vuotta vanha pesukone. Siitä soitin vakuutusyhtiöön ja siellä suhtauduttiin asiaan suopeasti.
Omavastuuosuudella, 150 €, kaupasta uusi pesukone. Vain vuorokausi ja nyt jo uusi ehompi
kone hoitelee hommiaan.
Mansikka-aika, ensiviikolla laatikko tai kaksi pakkaseen.
Sellaisia jatuksia, keskellä viikkoa keveästi.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

-eläkeläisenä olosta täällä Suomessa?

Oletko yksinäinen?
Mitä tänään aiot tehdä ,kivaa?

Piti oikein lainata nuo kysymykset tuohon, kun muisti ei ole enää niinkuin nuorena ;)

Eläkkeellä on ihan hyvä olla. Rahaa sais tietty olla enemmän, mutta kyllä näinkin pärjää, kun vähän laskee pennosia, eikä mieli suuria.
En haluaisi muuttaa Suomesta pois. Täällä pärjää hyvin tällä kielitaidolla, mikä minulla on.
En ole yksinäinen, mutta joskus iskee kumppanin kaipuu. Olisihan se mukava, jos mulla oma kaveri ois...
Tänään surffailin täällä netissä, kävin vähän siivoilemassa yhdistyksessä ja järjestelemässä papereita parin mukavan ihmisen kanssa. Katselin taloja tyttären kanssa.
Välillä elämä on kivaa ja nautinnollista

Vierailija

Kyllä vaan, aina kun sateet ja matalapaineet särkevät ja kolottavat kroppaani....

hellekesä Suomessa on harvinaista herkkua....
mutta, ihan aikuisten oikeesti:
saanko mukaan sinne "muualle" sitten rakkaat lähimmäiseni, lapsenlapseni ja ihanan Suomen luonnon...?

Kyllä täällä Suomessa on paras, on rakkaat ihmiset -aika- lähellä,
vaikka liian harvoin tapaankin...

Mitä siellä ulkomailla tekisin, yksin, huonosti kieltä osaavana,
vaikka olisi kuinka lämmintä ja kuivaa?

angervo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ajattelen nyt juuri etsiväni ystävää täältä ET- lehden kautta.
Enhalua ulkomaille. Minulla on hyvä olla täällä jos löydän vielä
kivan kaverin.

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

-Mitä ajattelet eläkeläisenä olosta täällä Suomessa?
Oletko yksinäinen?
Mitä tänään aiot tehdä ,kivaa

1. Meillä on eläkeläisillä asiat hyvin, joihinkin muihin maihin verraten !

2. En koskaan muuttaisi ulkomaille, en ole edes matkaillut missään etelän mailla.

3. En ole yksinäinen, on paljon hyviä ystäviä, eri elämänvaiheissa tulleita.
Rakkaat lapset, lastenlapset ja uusi elämänkumppanikin löytyi viiskymppisenä.

4. Aamusta nautimme aamiaista rauhallisesti, makselin laskuja netissä, kun on "rahojen ohimarssipäivä" !
Kävimme kaupassa ja ostin konjakkia, sydänlääkkeeksi ! Söimme lounasta ja nyt kumppani ottaa päikkärit ja minä kurkkaan netissä, mitä kamuille kuuluu, eri puolilla kotimaata. Ehkä käymme vähän mustikoitakin hakemassa uuteen piirakkaan, kun ei ole liian helteistä ilma. Iltasella voin kutoa sukkaa.... ja kuunnellaan luonto-ohjelmaa radiosta.

isomummo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä viihdyn täällä Suomessa oikein hyvin eläkeläisenäkin.Olen kyllä joskus haaveillut muutosta ulkomaille mutta en enää.
Olen yksin,mutta en yksinäinen.Näen vähän huonosti lukea niin olen saanut käyttööni äänikirjat ja niisssä riittää seuraa niin paljon kuin korvat kestää kuunnella.Tänään olen käynyt torilla ja kaksi kertaa apteekissa sekä kaupassa.
Odotan aurinkoa mutta vesisadekaan ei haittaa.
Hyvää ja antoisaa kesää kaikille.

Vierailija

En ole ajatellut muuttaa ulkomaille ,pidän Suomen vuodenajoista en jaksaisi olla aina lämmössä. Niin luulen. Ja monet asiat pitävät Suomessa.Oma mummoni muutti eläkeikäisenä ulkomaille ja eli siellä kolmasosan koko elämästään ,minä en uskaltaisi /haluaisi.Näin häntä vain muutaman kerran toinen mummoni oli sitten lapsuudessa aina läsnä.

Vierailija

Viime viikolla kuoli seinänaapuri,
eilen sain tiedon että lanko kuoli äkillisesti,
nyt olen ihan tyytyväinen siihen että ylipäätään olen hengissä ja pystyn toistaiseksi ainakin kotona asumaan,
vaikka sairauksia onkin ja liikkuminen rajoittunutta.

Silmät näkee ja korvat kuulee ja jääkapissa on ruokaa.
Saan seurata syksyn edistymistä nojatuolista katsellen, ei tartte matkoille lähteä, kotona on paras .

Huomenna tuo kaupassakävijä "herkkuja", kissalle sen mielijuttuja
ja mulle tummaa suklaata :)

isomummo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Juuri tänään ajattelin laittaa mielipiteeni palstalle,jossa keskustellaan terveydestä.Mutta huomasin että ei tarvitse kovinkaan monen kirjoittaa kun on niin kiivas mielipiteiden vaihto,että tulin tulokseen +-0.Joten sitten ota mitään kantaa asiaan kun se on joka tapauksessa väärä.Mutta kun olin kirjautunut niin ajattelin sitten kirjoittaa tänne.
Ei sitten sen kummenpia ajatuksia.Hauskaa ja antoisaa syksyä lukijoille!

Vierailija

No piti ihan vasiten kirjautua että saan laitettua tähän :D :D :D
Oli niin hauska vastaus Nuorellakollilla joka ajatteli vain naisia....... :D :D :D
Aivan ääneen kikatin..... voi sentään toista ;)

Omat ajatukseni askartelevat tulevaisuuteni miettimisessä.... juurihan heikennettiin taas eläkeläisten indeksiä, siis poistettiin se. Näin se kai oli. En kovin tarkasti seuraa noita asioita, mutta kyllä sen huomaa mihin suuntaan ollaan menossa.

Ulkomaille, etelään, en muuttaisi. Ai mutta olikos Espanjassa niin, että siellä ei eläkeläiset tarvitse maksaa veroja ollenkaan?? Sehän on EU-maa niinkuin Suomikin?? ....mutta täällä kyllä verotetaan eläkeläisiäKIN raskaimman jälkeen.....

Että täytyypä harkitakin muuttoa lämpimään... eläkeläisille tuloverottomaan maahan........ !!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat