apua pyytävä

sairaus , lääkkeet ja laskut.Pieni eläke ei riitä.20€: lla ei joulua saa ,onko tämä eläkeläisen onnea, en polta eikä alkoholi rahojani rasita.Sosiaaliavustuksia ei saa,koska olen raja tapaus, tämä 20 € ylitse. eikö kenelläkään ole auttamisen halua väliinputoajan jouluun.567

Kommentit (15)

Vierailija

apua pyytävä kirjoitti:
sairaus , lääkkeet ja laskut.Pieni eläke ei riitä.20€: lla ei joulua saa ,onko tämä eläkeläisen onnea, en polta eikä alkoholi rahojani rasita.Sosiaaliavustuksia ei saa,koska olen raja tapaus, tämä 20 € ylitse. eikö kenelläkään ole auttamisen halua väliinputoajan jouluun.567

Et viitsis trolli edes näin joulunaikaan tuota alhaista trollaustasi ja mainostesi tyrkyttämistä tänne keskusteluihin.

Jätä meidät jo rauhaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
apua pyytävä kirjoitti:

Et viitsis trolli edes näin joulunaikaan tuota alhaista trollaustasi ja mainostesi tyrkyttämistä tänne keskusteluihin.

Jätä meidät jo rauhaan!

Otappas nyt kaikessa rauhassa hyvä asento istuen ja sen jälkeen pinseteillä herne pois nenästä.

Mikä tuossa edellä oli mainosta?

Itse en ainakaan nähnyt mitään mainontaa keskustelun avauksessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apua pyytävä kirjoitti:

Jätä meidät jo rauhaan!

Otappas nyt kaikessa rauhassa hyvä asento istuen ja sen jälkeen pinseteillä herne pois nenästä.

Mikä tuossa edellä oli mainosta?

Itse en ainakaan nähnyt mitään mainontaa keskustelun avauksessa.

Kyseessä on mainos tai mainosta enteilevä yritys, jos kohta ilmestyy pikavippifirman "avuntarjous". Näitähän tänne putkahtelee tuon tuosta, ikään kuin Suomessa jo ei olisi tarpeeksi ylivelkaantuneita.

Jos kyseessä on todellinen hätää kärsivä, suosittelen häntä ottamaan yhteyttä kirkon diakoniatoimistoon. Kirkot auttavat, vaikka avun pyytäjä ei olisi edes seurakunnan jäsen.

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Suomi on maa jossa on hyvä välittämisen ja avunanto kulttuuri. On lukemattomia paikkoja joista voi hakea apua ja tukea talouteensa. Mutta minäkään en usko, että tuo alotuksen sepustus on totta. 

Se raha mikä kuukaudessa tulee, sen jokainen tietää ja osaa ennakoida, laskea ja suunnitella mihin raha riittää, jos ei riitä on vikaa korvien välissä. Hyvin kun osaa laskea ei tarvitse pieneläkeläinenkään velkaa eikä minkäänlaista lainaa taloutensa tueksi. Tutkia sopii korviensa väliä, siellä se vika on jos rahat eivät riitä.

Vierailija

Diakoniakin laskee tulot ja menot ei suinkaan aina saa rahaa sieltäkään. Punaiselta ristiltä voisi kysyä Antaako sosiaalitoimi vielä ruokaseteleitä ? Ai niin et saakkaan kun menee 20 euroa plussalle Tietysti nillä on mahdollisuus antaa harkinnalla, mutta  kun kaikesta on vähennetty   Valone ystävä nyt ei ollut ihan sinun tapainen kirjoitus  Aina voi tulla  yllättäviä menoja, joutuu vaikka ostamaan apteekista  käsikauppalääkkeen  Tai ihan vaan ruokakauppaan, vaikka kuinka säästäen ostaisi.  Toki sitä  jouluna jokainen tahtosi muutakin kun  makkaraa, tonnikalaa , porkkanaa  ja kaurapuuroa 

Lehdestä luin, että Jouluaattona on  Vaajakosken Suvannossa on jouluruokaa ja kai ohjelmaakin ainakin joululauluja lauletaan  Varmaankin tämän tapaisi on paljon muuaallakin. Monet seurakunnat ja yhteisöt antavat ruoka lahjoituksia ja tuovat kotiinkin jos vaan aikaa, varmasti huonokuntoisten luokse ehtivätkin

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

On pakko pyytää anteeksi kovia sanojani, eli olet aivan oikeassa, yllätyksiähän on elämä täysi, itse kullakin!

Hyvää Joulunaikaa kuitenkin  ja rauha mieleesi, asiat aina järjestyy, ja ihan kelpoisella tavalla. Niin uskon!

Vierailija

Toivon jokaiselle joulun iloa ja valoa elämään ja että näin joulunalla muistaisimme niitäkin joilla on puutetta ja voi vaikka soittaa jos joku läheinen on aivan yksinäinen  Kiitos Valone kauniita runoja kirjoitat  ja myös  hyvistä kirjoituksistasi  Saisipa myös avun tuo keskustelun aloittajakin  Mennään kuitenkin  kiitollisin mielin jouluun. Aina elämästä löytyy hyvääkin, vaikkapa arjen  pienissä asioissa.  Pidetään huolta toisistamme  Itselle tärkeä on myös  joulun sanoma Jeesus on meille syntynyt

Vierailija

Joulun sanoma on ja kestää vuosisadat- tuhannet. Radiosta kuuntelen sanomaa joulusta, sieltä tulee vaikka millaiseen musiikkiin ympättynä paimenet, joulukellot, sydänpellot, sanomat ja enkelit valkosiipiset, varpuslinnut, hankinietokset. Näissä tunnelmissa...H-hetkeä odotellessa.

Toivon jokaiselle hyviä pitkiä ja kauniita yöunia.v.

Vierailija

22.12   klo 0.02    Miten  apua pyytävän joulu on mennyt ? Me ollaan vietetty joulua rauhassa kotona. Mukavaa on ollut nähty lapsia ja lapsenlapsiakin   On niin ikävää kun jossain kodeissa on taas  viina kuulunut  jouluun, eikä tietty muulloinkaan suotavaa, varsinkin jos on lapsia. Mutta  joulu on minusta  eniten lasten juhlaa ja varmaan muittenkin mielestä  Annan tässä monelle vuodeksi miettimisaikaa, jos ensi joulun viettäisikin  erilailla  Tekisi raittiin joulun josta jäisi lapsille kauniit muistot 

apua pyytävä

Hyvin on mennyt mut menköön!

Kauppase on joka kannattaa, pimee varsinki!

Barbapapaata ja vippei kui muutaki meni kui siimaa et repikää köyhät siitä!

T. Raumalaine.

Vierailija

Jaahas vai tuommoinen onkin nyt keskustelun  aloittelian kommentti  Oli kauaskatseinen  Valone  heti oikeassa kirjoittajan  suhteen  Itse olen edelleenkin  niin sinisilmäisen luotavainen kaikkia kohtaan

Vierailija

On vieläkin kunnollisa vähävaraisia ihmisiä, joten ei samaisteta kaikkia kakaramaisen Raumalaisen luonteeseen

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Vierailija kirjoitti:
On vieläkin kunnollisa vähävaraisia ihmisiä, joten ei samaisteta kaikkia kakaramaisen Raumalaisen luonteeseen

Johtuu varmasti siitä, että tunsin joskus läheisesti tuollaisen huithapelin.

Vierailija

Lisää rahaa suoraan pyytävä on oikeastaan aina narsistinen ja aivan omasta syystään parantumaton ja toivoton tapaus. Eniten käy sääliksi näitä jotka uskovat voivansa auttaa, vaikka heitä tarkoituksella hyväksikäytetään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lisää rahaa suoraan pyytävä on oikeastaan aina narsistinen ja aivan omasta syystään parantumaton ja toivoton tapaus. Eniten käy sääliksi näitä jotka uskovat voivansa auttaa, vaikka heitä tarkoituksella hyväksikäytetään.

Niinpä, mutta kyllä viranomaiset viimekädessä hoitavat tuonkin patologisen rikollisen huijarin, josta veroviranomainenkin kiinnostui, muista viranomaisista puhumattakaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat