Voi on terveellistä. Vai onko?

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

On vuosia tullut syötyö kaikenlaisia kevytlevitteitä.
Viime syksynä nuori naistutkija, tohtori, oli aamu-TV:ssä ja kertoi voin olevan hyvinkin
terveellistä. Sotahan siitä syttyi. Puolesta ja vastaan.
Silloin siirryin voihin, leivälle ja osin paistamiseenkin.
Ahven/kuhafileet pannulle, runsaasti voita, sopivasti mausteita. Taivaallisen
hyvää, osiltaan voin ansiosta
Sama tuoreelle ruisleivälle, runsaasti voita päälle.
Kohta vuoden voin käytön jälkeen, en ole huomannut mitään muutoksia kunnossa.

Kuinka muilla? Uskallatteko käyttää voita? Vai kuunteletteko Pekka Puskan oppeja ja
käytätte margariinia.
Samanlainen kiistelty elintarvike on kananmuna. Joskus terveellistä, joskus
kolestrolipommi.

Kyllä voi on aina voita...

Kommentit (9)

Vierailija

Voi on aina voita kuka sitä pystyy käyttämään sairastumatta. Onhan se totta että kaikki leivonnaiset ja ruoka johon on käytetty voita maistuu paremmalle kuin "korvikerasvoilla" valmistettu. Mutta kun on sukurasitteena tuo korkea kolesteroli niin täytyi luopua voin käytöstä ja siirtyä rypsioliiviöljyyn. Ihme kyllä korkeat kolesteroliarvot laskivat. Nauttikaa voista ja kananmunista ketkä niitä voi käyttää onhan ne ilman kaikenlaisia lisä-ja säilöntäaineita.

Vierailija

Voi on terveellistä kun sitä nauttii kohtuudella. Teollisesti valmistetut kasvirasvat on yök, niitä en käytä. Sensijaan oliiviöljyä käytän päivittäin.

Vierailija

Voi on ihan ok vähäisessä määrin. Mieluiten rypsi-, auringonkukka- tai oliiviöljy kuitenkin. Teollisesti valmistetut margariinit ovat mitä ovat. On vain muistettava kovien eläinrasvojen vaikutus kolesteroliin. Tuolla edellä joku totesi ettei ole huomannut kunnossaan mitään muutosta voita käytettyään. Oletkohan käynyt laboratoriokokeissa? Miten on kolesteroliarvosi muuttunut? Kalojen pasitamisessa tietysti voi on ehdoton.

Vierailija

Tuntuu hyvältä, että ihmiset järkiintyy syömänsä rasvan suhteen.
Vuosikymmenen meidät saatiin itseämme saastuttamaan teollisilla rasvoilla.
Inhottaa pelkkä ajatuskin---onneksi olen päässyt riippuvuudesta eroon.
Olen toistavuotta vasta käyttänyt puhdasta voi-rypsiöljyseosta.
Kuukausi sitten kolestroliarvot todella hyvät-vuoden päästä uusi mittaus.
Voi-rypsiöljyseos maistuu todella hyvältä voilta ja on kalan paistamisessa parasta.

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Tuntuu hyvältä, että ihmiset järkiintyy syömänsä rasvan suhteen.
Vuosikymmenen meidät saatiin itseämme saastuttamaan teollisilla rasvoilla.
Inhottaa pelkkä ajatuskin---onneksi olen päässyt riippuvuudesta eroon.
Olen toistavuotta vasta käyttänyt puhdasta voi-rypsiöljyseosta.
Kuukausi sitten kolestroliarvot todella hyvät-vuoden päästä uusi mittaus.
Voi-rypsiöljyseos maistuu todella hyvältä voilta ja on kalan paistamisessa parasta.

Tuotapa pitää kokeilla voi-rypsöljyseos.
Minulla ei ole mitään lääkitystä. Viime vuonna kävin labrakokeissa ja kolestrolikin
mitattiin. Kaikki muuten hyvin, vain tuo huono kolestroli oli siinä rajoilla.
Pitääpä käydä mittauttamassa, kun tuota voitakin kuluu.

ookoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Meillä syödään vitaminoitua 'kevyt'merkkistä, "sitä mitä ennenkin oli" (eikös ollutkin selkeä ilmaisu?) leivällä.
Paistamiseen voita. Sen koostumus jääkaappisäilytyksessä, levittyvyys/sen puute, haittaa muussa käytössä.
Nuo yrttiseokset voisivat auttaa asiaa.

Suositukset näyttävät vaihtuvan aikojen mukaan.

Vierailija

Olen jo vuosia paistanut kalat sekä lihat rypsiöljy-voiseoksessa.
Kolesteroliarvomme ovat reilusti alle vitosen, ns. hyvää kolesterolia on sopiva määrä.
Maitoallergiani myötä em.arvot ovat laskeneet puolen viimeisen vuoden aikana, kun juustot, kananmuna sekä suklaakin ovat taakse jäänyttä elämää. Painoni on pudonnut kuusi kiloa. En usko, että vähäisellä ja kohtuullisellakaan voin käytöllä on mittavaa merkitystä kolesteroliarvoihin.

"EX-juustohullu"

Vierailija

Hei olen käyttänyt koko elämäni voita ja leivälle välillä oivariinia ,mutta käytän taas voita puhdas luonnon tuote, eihän lehmät syö muuta ku" kasviksia" ei tarvitse pelätä lisäaineita eikä väriaineita josta äidille tuli ihottumaa. olen yli 60vuotias ei ole kolesteroolia liikaa eikä liioin verenpainetta , että voi on aina voit myös leivonnassa. ja maku parempi.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Margariinit ne myrkkyjä on, katsokaa mitä kaikkea lisäaineit ne sisältää. Puhdas luonnontuote voi rypsiöljyseos, ilman lisäaineita on leivällä parasta. Rypsi ja oliiviöljyt paitamiseen, paitsi kalan paisto tarvitsee hieman voita.
Hyviä rasvoja saa manteleistä, siemenistä ja pähkinöistä, niitä joka päivä tasoittamaan voin syöntiä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat