Kuvista kiinnostuneille

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ajattelin avata illalla tätä ketjua, mutta väsymys voitti.

Tiedän että aika moni tälläkin palstalla kuvaa ja puuhastelee omien kuviensa ja kuvasivujenkin juttujen kanssa. Voitaisiin yhdessä harjoitella. On mukava oppia uutta ja muistikin siitä virkistyy. On monessa muussakin asiassa apua kun oppii kopioinnin ja liittämisen ym.

[img]http://www.french-georgia.com/gif/bar/bar5.gif[/img]

Sivut

Kommentit (224)

juuli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

HUomenta.
Mitenkähän Ymi, tämä onnaa kun on tuo toinenkin linkki kuvakäsittelyyn nyt.
Se Sinun kakkosella kuvaa klikkaus siirtämiseen ei minulla ainakaan toimi. Minulla on firefox- selain.
Tätä hoettiin minulle alussa kun opettelin monen kasvon voimin, jotta seuraava vaihe on kakkos- klikkauksen jälkeen se lokerokohta-- kuvan ominaisuudet- . Voin taata ettei toimi. Minä kolmisen viikkoa sitä jankkasin eikä onnistunut.
Vaan siitä pitää minun klikata vasenhiiri- näytä kuvan tiedot- siitä lokerikosta joka tulee kakkosklikkauksen jälkeen. Sitten uuusi lokero jossa kuva näkyy median esikatselu ja siinä sinistä riviä klikataan kakkosella . Senjälkeen taas uusi lokero josta klikataan vasenhiiri kopio.
Sitten voi mennäkin kirjoitussivulle kotiin. Ei sammutella yhtään mitään.
Kotona laitetaan tagit, koska kuva ei ole URL alkuinen eikä loppuinen.
Ei ole vain yhtä tapaa olemassa kuvien kulkemiseen. Eikä voida sanoa jotta minun se ainoa oikea on.
Kukin selaimensa määrittelemällä tavalla.
Minulla onnistuu kumpikin. Lokerot sekä kakkoskilkkaustapaa käytän kun en oikein tiedä missä piileskelee muilla sivuilla kuin glittergrafisissa sen kuvan osoite. En aina osaa enkä viitsi hakea. Muuten, nuo glittergrafisin kuvat ei mene minulla suoraan omaan tiedostoon. Minun pitää avata se kuva ensin sivulla ja siitä tiedostoon.
Jotta oikein onnekasta kuvan kulkemista.
Niitä lokeroita käyttäessä täytyy sitten sivulla osa poistaa siitä osoitteesta. Se eka URL sulkuineen siihen keskellä olevaan img alkusulkuun saakka ja loppu URL sulkuineen. Samoin tehdään kun kuvassa on osoite jossa on liikaa tekstiä kuten on URL-alkuisissa.

[IMG]http://img838.imageshack.us/img838/5181/aaabbbcccjalkaet111222.gif[/IMG]

Kuvan saa sähköpostiinkin. Sinistät jonkun kuvan, avaat koneessasi -muokkaa- ja siitä- kopioi- vasenhiiri. Mene sähköpostiin , kursori vasenhiiri perään oikea hiiri.
Taas suuna ja päänä. Vaan näin onnistuu.
En ainakaa tietoa panttaa.

[IMG]http://img3.imageshack.us/img3/5181/aaabbbcccjalkaet111222.gif[/IMG]

ymi
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mukava asia. Kun tekee noita kuvia ja harjoittelee esim. koon muuttamista, kehystämistä, tekstin lisäämistä tarvitsee jonkunlaisen kuvankäsittelyohjelman. Itse käytän paljon ilmaista PhotosCape ohjelmaa jonka saa ladattua omalle koneelle suomenkielisenä. Se on erittäin monipuolinen, ei ehkä helppokäyttöisin mutta kun oppii niin sitten on suht`hyvä.

Kuten sanoin se neuvomisen vaikeus tulee siitä että on monenlaista käyttöjärjestelmää ja selaimiakin joka lähtöön. Voi olla samastakin selaimesta eri versioita. Jos neuvo pelaa minulla tai jollakin toisella niin se ei välttämättä toimi jonkun muun koneella ollenkaan. Kysykää niin yritetään neuvoskella kukin kykyjensä mukaan.

Niin en tiennyt tuosta toisesta sivusta, vaikka hakutoiminnolla yritin etsiä.
En nyt ota kantaa kenenkään selaimeen. Näyttää että Juulilla on eri versio Firefox.sista kuin minulla tai jokin asetuksissasi on eri tavalla. Kysyin pojalta äsken niin hän sanoi että voi johtua myös erilaisesta käyttöjärjestelmästä.

Vierailija

Unohtakaa se toinen, nostamani ketju kuvajuttuille. Oltiin ymin kans vain yhtäaikaa asialla.
Nyt vain tähän ketjuun kaikenlainen rönsyilevä kuviin liittyvä,- OK?

ymi
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Nyymi 8.16!

En aikonut varpaillesi tallata, en vain toista ketjua löytänyt vaikka hain.

Kerrankos sitä sattuu että jutut rönsyilee. Ei ole tarkoitus olla häiriöksi kenellekään. Pois se minusta. Helppo olisi tähänkin noista lataus-sivuista ja ohjelmasta linkkejä laittaa. Pitää vain kokeilla toimivatko linkit. En saanut ainakaan noita tagien hakasulkeisia tulemaan näkyviin, ne katosivat tallennusvaiheessa. Ohjetta ei ole helppo kirjoittaa jos merkit eivät näy oikein. Kuvan osoitteessa ei tarvitse olla kuin yksi merkki väärin niin se ei enää toimi.

juuli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
ymi
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

http://finnish.feedburner.es/tag/photoscape+suomenkielinen.htm

Photoscape on kuvaneditointiohjelma, jolla voit korjata ja parannella kuviasi. Se sisältää ohjelman kuvien katsomiseen kansioissa tai diaesityksenä. Voit muuta kuvien kokoa, rajata kuvia, säädellä niiden kirkkautta tai väriä, poistaa punaisia silmiä kuvista ja lisätä kehyksiä tai tekstiä. Voit myös muuntaa monta kuvaa kerallaan. Photoscape osaa myös yhdistää monta kuvaa yhdeksi kuvaksi, tehdä animaation monesta kuvasta, tai jakaa kuvan useaan osaan. Ohjelma osaa otta ja tallentaa kuvia tietokoneesi työpöydästä, vaihtaa kuvatiedostojen nimiä, ja tulostaa kuvia.

Tässäpä vähän vinkkiä tuosta ohjelmasta. Tässä voi tavallaan pitää kaikki koneellaan olevat kuvatiedostot järjestyksessä ja ne löytyvät tämän ohjelman kautta. Monella onkin varmaan koneella Picasa ja sekin on tyhjää parempi ja omalla tavallaan ihan hyvä.

http://finnish.ircfast.com/lv/software/download/kl669970.htm

Picasaakin tarjotaan ladattavaksi monella sivulla. Luulisin että tämä on suomenkielinen sivu.

Mustis2
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

luulin että sain siirrettyä yhden kuvan omaan tiedostoon, ei vaan näy se kuva, tietoja siitä kyllä, ja jos yritän uudestaa se sanoo että täällähän on jo se kuva.. että mitenkähän?

tuolla Photos Capessa kävin jo katsomassa, vielä kun uskaltaisi ladata, saako tämän vehkeen täysin sekaisin. niin, minulla ei ole pienintäkään koulutusta tähän. joku aina kylässä käydessään neuvoo uusia juttuja.

ymi
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mustikselle vinkiksi.

Kun olet tallentamassa jostain sivustolta omalle koneellesi kuvaa tai muokattua kuvaa niin kannattaa nimetä se uudella nimellä ja katsoa mihin se kuva tallentuu. Itse käytän paljon työpöytää tallennuskansiona. Siitä kuva on helppo ottaa minne tahansa. Omaa muokattua kuvaa tallennettaessa on tärkeää nimetä se toisella nimellä siten varmistaa ettei alkuperäinen kuva katoa minnekään vaan jää sellaisenaan omalle koneelle.

Ei varmaan kannata jokaista kävijää laskea koneelleen juttuja tekemään. Yritä pitää huolta että opit itse ne asiat. Muuten ei opetuksesta ole sinulle mitään hyötyä. Haittaa on kyllä koska pahimmassa tapauksessa et senjälkeen tiedä etkä löydä koneeltasi niitä asioita joita olet sieltä omalla systeemilläsi oppinut löytämään.

Jos et itse osaa ladata ja purkaa tiedostoja niin en rohkaise sinua niin tekemään. Kun saat kiinni jonkun joka osaa niin pyydä neuvomaan niin että itse opit sen asian myös. Olisi myös hyvä oppia tarpeettomien ohjelmien poistaminen koneelta.

Tsemppiä!

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiitos YMI kun avasit tämän ketjun .Olen aikaisemmin saanut täältä neuvoja kuvien ja musiikin liittämiseen viestii. Tämä kuva juttu kiinnostaa, mutta kun on omista mitään erillistä kopiointi laitetta niin kirjoitan kaikki ohjeet paperille ja yritän niitte reseptien mukaan tehdä.
Mulla on jo aika monta A4 eilisen koulutuksen jäljiltä. Niin ja syksyllähän alkavat kaikki opistojen kurssit kuvankäsittelystä, joten katsotaan. Itsekukin tekee kuten parhaaksi näkee.

Usvalintunen palaa heti takaisin murteisiin, pliis!

t.Brinna

Vierailija

Kiitos tämän ketjun avauksesta ;)
Kävin viime vuosituhannella sen verran tietokonekurssia
että opin koneen avaamaan ja ettei se pure ;D

Tällä vuosituhannella on koneet ihan erilaisia ja Suomalaisella Sisulla
olen -kantapään kautta- opetellut yksin kaikenlaista, kun vihdoinkin oman koneen ja nettiyhteyden sain.

Toista Mummoa pääsen ensi viikolla neuvomaan, että mitä Naamakirjassa voi tehdä ja mitä kannattaa varoa....
on se vaan oiva konsti nähdä Mummon mussukat kuvina omassa suljetussa piirissä ;)

On niin vanhanaikainen puhelin minulla ettei siinä ole kameraakaan,
mutta ajattelin syksyllä ostaa...jos ei tule yllättäviä menoja...
liikuntarajoitteisena olis kiva puuhastella kuvien kanssa.. ;)

Tais mennä Rönsyilyksi nyt....
siis tarkoitus kiittää palstasta.
Kun kipuilen, yritän keskittyä johonkin muuhun tiiviisti niin jää ikävät tuntemukset taka-alalle,
ja aina kun oppii jotain uutta,
sehän on Riemastuttava Kokemus :)

"Pyörätuoli-Mummo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat