juoppo65

80-luvulla olin komennuksella ulkomailla. Parakin suihkuhuone oli tosi kylmä aamuisin. Työni lopetettiin siellä juopottelun takia kesken sopimuksen. Häpeä ja murhe epäonnistumisesta tulee päälle painavana aina kun käyn suihkussa ja on vähän viileetä. Millä pääsen eroon siitä tuskasta ja häpeästä, aikaa on kulunut jo yli 30 vuotta ja yhä murhetun asiasta?

Kommentit (15)

Vierailija

Tuo on nyt turha taakka kantaa, kaatuu ne valtamerilaivatkin. Ota lämmin suihku ja paina asia villaisella.

Vierailija

Joku toinen on kännipäissään pieksinyt perhettään ja selvin päinkin katkonut ihmissuhteita, hävittänyt omaisuutensa ja niin poispäin kaikkea maailman pahuutta. Elämää se vain on ja sellaisena elettävä. Mikä on takana, on lopullisesti mennyttä. Kokemuksistaan ihminen kasvaa, ellei retkahda uudelleen ryyppäämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo on nyt turha taakka kantaa, kaatuu ne valtamerilaivatkin. Ota lämmin suihku ja paina asia villaisella.

Hyvin oivallettu huumorilla höystetty vastaus.

Meillä kaikilla on eletyssä elämässä hetkiä jotka eläisimme toisin jos voisimme,kaikki vain ei tunnusta tätä edes itselleen!

Vierailija

Kansakoulussa olin yllytyshullu. Koulun pihalle oli kiveyksen sisään istutettu tulppaaneja. Oltiinko 8 vai 9 vuotiaita, kun uhottiin, kuka käy välitunnilla kusemassa kukkaistutuksiin. Ei tullut mieleen, että opettajien huoneen ikkunasta yksi ope saattaisi valokuvata urotekoni. Niin siinä kuitenkin kävi ja silloin oli vielä suurta, että ope saattoi valokuvalla nolata koko koulun edessä oppilaan. Nythän ne on  itse säikkyjä kaikille kameroille. Ei se muuten minua hävetä, mutta kun kaverit jaksaakin muistaa muistuttaa.

Vierailija

Nyt opettajat munaavat itsensä koululaisten ottamilla videoilla ja ovat sitten järkyttyneitä. Valtasuhteet ovat tainneet kääntyä päälaelleen. Kansan kynttilät on sammutettu.

Vierailija

Kaikki on kääntynyt entiseen verrattuna päälaelleen, jos muistelemaan ruvetaan. Niin kouluissa kuin muutenkin.

Koululaiset temppuilevat koulumaailmassa, eikä opettajat voi mitään, kun eivät vanhemmatkaan osaa rajoja laittaa.

Opettajat ovat altavastaajina. Ajatuskin yläasteen opettajan työstä kauhistuttaa.....

Ja jos kenen ryyppääminen on moninkertaistunut niin eläkeläisten.

Isovanhemmat kantavat kaljaa enemmän kuin koskaan.

Mikä ennen oli todella harvinaista.

Reissussa näkee mummojen ja pappojen ryyppäämisen lisääntyneen huomattavasti.

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Mahtaako se nyt ihan noin olla?

Kaikki johtunee pääosin tiedon kulusta joka on huimasti lisääntynyt ja tavasta kertoa negatiiviset asiat äänitorven kera ja kissan kokoisin kirjaimin ja positiiviset...noh onko niitä? Jos on, halutaan ne peittää, kun täytyy olla niin menevä, kaunis, kovis ja aikaansaava vaikka pyörisi tyhmänä ympyrää, mutta kiire on ja kova!

Se on tämän ajan tyyli, korkeelta ja kovaa, kaikki näyttävästi esille pakaroista ylöspäin, kohta varmaan esitellään avonaista etupuoltakin.

Humalaisia ei näy sen enempää kuin muulloinkaan, vaan jos onkin niin, että heillä on runsaammin rahaa ja istuvat kapakoissa ryyppäämässä.

Tuolla kujilla vanhukset ontuvat mennessään ihan niin kuin aina ennekin, nyt ei vaan ole heinähankoa tai sinkkistä maitokannua muassaan.

On kepit tai rollaattori, niilläkin pääsee lujaa, bongaamaan kaverimummoja sosiaaliseen kontrolliin toisten mukana, kerhoissa  on vanhalle boveria.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"boveria"? Joku huume?

po. poweria.  Muilta osin olen samaa mieltä valonen kanssa. Hyvä uutinen ei ole uutinen, pitää olla jotakin ikävää kerrottavaa että se noteerattaisiin. Oletteko kukaan huomioineet esimerkiksi sitä pitkää listaa, jossa kerrottiin missä kaikessa  hyvässä Suomi on maailman kärkisijoilla?

Ei automaattisesti kaikki yhteiskunnassa ole nyt huonommin kuin ennen.

Vierailija

Suomi 100 vuotta ei ole vain raskas muisto. Ennen oli  Suomi, sauna ja Sibelius. Sitten 1960-luvulla tuli Soulset ja nyt  on  Ruisleipä ruokana ja särpimenä  boveria. Paljon pienelle maalle  hyviäkin muistoja.

Vierailija

Jokaisella vuosikymmenellä on kuin oma tyylinsä, mistä se sitten tulee, kuin nyt tämä populismi, joka lennätetään ilmoille politiikasta  keskustellessa.

Minun täytyi taas kerran asiaa ja mielikuvaa tarkenttaakseni avata sanakirja.

populismi= poliittisista virtauksista ja liikkeistä, joita leimaa laajan kansasuosion tavoittelu poliittista todellisuutta yksinkertaistaen ja kärjistäen ja siihen liittyvä kansankiihotus.

Siis  asiat yksinkertaistetaan, että kaikki ymmärtäisivät? Ja kiihottuisivat...julisteineen kaduille meluamaan asian puolesta!

Todellisuus ja ehkäpä totuuskin on sitten  hieman toinen.  Koska yksinkertaistaessa usein käy, että

käytäntöön tullessaan totuus on muuttunut! Ja juuri se saa kansan vihastumaan ja toimintaan, sekö on tarkoitus yksinkertaistetulla kansan politiikalla. Kiihotus!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomi 100 vuotta ei ole vain raskas muisto. Ennen oli  Suomi, sauna ja Sibelius. Sitten 1960-luvulla tuli Soulset ja nyt  on  Ruisleipä ruokana ja särpimenä  boveria. Paljon pienelle maalle  hyviäkin muistoja.

Minä en ole ruisleivän ystävä, kun on tollanen keskieurooppalainen ruuansulatus, olen  tullut  hyvin toimeen ilman ruikkuleipää:)

Mitäpä 70- luvulla oli, minä koin vain elämää!

Kun radiossa vasta kehuttiin kuinka kauheeta oli tuo seitkytluku!

Onko koskaan katsottu lähimenneisyyteen ja nähty mitään hyvää?

Mutta ´70-vuotta sitten antaa tilaa nähdä, ruisleipää ja makaroonilaatikkoa. Italialaista...nääs!

Kohta oli ketsuppiakin kahta lajia. Niin ja perässä tuli vehnäpullabatonki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"boveria"? Joku huume?

On se, antaa elämän nälkää ja pitää nuorena, mummot eivät koskaan menetä uskoaan, toivo joskus on juossut pois, pelkuruuttaan, mutta mummo jaksaa, jaksaa, jaksaa ainavaan jaksaa, vauhhh!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat