10 harhaluuloa terveellisestä ruuasta

Moni kevyenä tai terveellisenä pidetty ruoka ei todellisuudessa ole niin terveellistä kuin luullaan. Lue koko juttu

Kommentit (5)

lue tuoteseloste.

Entä levitteissä yleisesti käytettävä palmuöljy,sanotaan et on rypsiöljyä mut kun lukee tuoteselpsteen on suurin osa palmuöljyä.Ei ole terveellistä.Keiju,Floora ,Benegool ym.sisältävät palmuöljyä.

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

lue tuoteseloste. kirjoitti:
Entä levitteissä yleisesti käytettävä palmuöljy,sanotaan et on rypsiöljyä mut kun lukee tuoteselpsteen on suurin osa palmuöljyä.Ei ole terveellistä.Keiju,Floora ,Benegool ym.sisältävät palmuöljyä.

Olen tykönäni miettinyt, että miksi viimeisen kymmenen vuoden aikana on yleistynyt kookosöljy ja palmuöljy. Sitä ympätään kaikkiin valmiisiin elintarvikkeisiin joissa käytetään rasvaa. Väitetään vain hyvää niiden terveellisyydestä, joka ainkaan kookosöljyn kohdalla ei pidä paikkaansa.

Käytetään myös yleiseti ihonhoitoaineissa. Olen huomannut, että öljy kerääntyy ihon alle ryynimäiseksi, kuin mannaryyniä olisi nahan alla. Kookosöljyhän sinne kovettuu.

Uskon tuon rasvajutun olevan rahasta kiinni, kookosöljy ja palmuöljy ovat varmasti halvinta..niitähän tuotetaan maissa joissa köyhyys on suuri. Joten kookos kuin palmuöljy nostaa kansaa köyhyydetä . Mutta pitääkö meidän syödä epäterveellistä rasvaa? EI ....Olen jo pitkään jättänyt kauppojen hyllyyn  kaiken mikä sisältää palmu ja kookosöljyä, melkein kaiken eläinperäisenkin  rasvan.

Vierailija

Taas tätä samaa. Kovan rasvan haitat ovat kiistattomia, sanoo hän. Monissa tutkimuksissa on osoitettu, etteivät nuo rasvat ole syypäitä kolesterolin kohoamiseen, vaan esim. sokeri. Margariini- ja sokeriteollisuuden puolestapuhuja tämä tyyppi. Ja lohi ja kana edullisia?! Missä?

Luulee

-valone-Käyttäjä698 kirjoitti:
lue tuoteseloste. kirjoitti:

Olen tykönäni miettinyt, että miksi viimeisen kymmenen vuoden aikana on yleistynyt kookosöljy ja palmuöljy. Sitä ympätään kaikkiin valmiisiin elintarvikkeisiin joissa käytetään rasvaa. Väitetään vain hyvää niiden terveellisyydestä, joka ainkaan kookosöljyn kohdalla ei pidä paikkaansa.

Käytetään myös yleiseti ihonhoitoaineissa. Olen huomannut, että öljy kerääntyy ihon alle ryynimäiseksi, kuin mannaryyniä olisi nahan alla. Kookosöljyhän sinne kovettuu.

Uskon tuon rasvajutun olevan rahasta kiinni, kookosöljy ja palmuöljy ovat varmasti halvinta..niitähän tuotetaan maissa joissa köyhyys on suuri. Joten kookos kuin palmuöljy nostaa kansaa köyhyydetä . Mutta pitääkö meidän syödä epäterveellistä rasvaa? EI ....Olen jo pitkään jättänyt kauppojen hyllyyn  kaiken mikä sisältää palmu ja kookosöljyä, melkein kaiken eläinperäisenkin  rasvan.

Kookosöljyä ja palmuöljyä käytetään niiden koostumuksen tähden. Siemenistä valmistettavat öljyt ovat koostumuksensa takia niin juoksevia, että ne eivät sovellu elintarvikkeisiin ilman keinotekoista kovettamista. Aikaisemmin ne hydrattiin vetykäsittelyllä, mutta siinä prosessissa syntyi transrasvoja. Nykyään siitä on pitkälti luovuttu ja tilalle on otettu vaihtoesteröinti. Tämäkin on keinotekoista kovettamista ja sen seurauksena syntyvät uusrasvat ovat rasvoja, jotka ovat ihmiselle täysin uusia ja tuntemattomia rasvoja. Tällä tavalla valmistetut rasvat tarvitsevat mukaansa luonnollisia tyydyttyneitä rasvoja. Monet valmistajat perustelevat palmuöljyn käyttöä sen vakauden, siis hapettumissietokyvyn, lämmönkeston, hyvän suutuntuman ja transrasvavapaan koostumuksen perusteella. Sitä paitsi palmuöljyn tuottaminen on luonnon kannalta paras ratkaisu valmistaa elintarvikerasvaa.

Luulee

”Kovan rasvan haitat taas ovat kiistattomat.”

Varmaan en ole ainoa, joka kaipaa tämän väitteen tueksi viitauksia tieteellisiin tutkimuksiin. Tässä hauska video, joka valaisee tätä asiaan. Siinä esiintyvät Al Saars, M.D., Michael R. Eades, M.D., Mary Ening, PhD, biokemisti, Mary Dan Eades, M.D. ja Sally Fallon, MA

https://www.youtube.com/watch?v=Pue5qVW5k8A&t

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat