Eläkeläinen, näin säästät! Katso tästä eläkekortin parhaat edut

Eläkekortilla saa monia alennuksia. Listasimme parhaat vinkit aktiiviselle eläkeläiselle. Puuttuuko listalta joku tietämäsi hyvä eläkekortilla saatava alennus? Kerro siitä kommenteissa!Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (18)

Visuelli

Monen museon pääsmaksusta saa eläkeläisalennuksen. Ja jos paljon käy, kannattaa ostaa yleinen Museolippu. Saa käydä niin paljon kuin lystää ja kelpaa koko maassa.

Vierailija

Eräs palvelukodin työntekijä kertoi, että eläkeläiskortin saannissa on tuloraja?

Että en saisi eläkeläisalennuskorttia 1077 e - eläketulolla?

Pitääkö paikkansa, kuka vastaisi, kiitos!

Outi

Turussa yli 65 vuotiaat pääsevät uimaan Impivaaran uimahalliin 40€ ja saa käydä pulivuotta sen rannekkeen kanssa vaikka joka päivä.

SSE

Helsingin Tullinpuomin nurkilla on iso ja avara kuntosali nimeltään Hot Gym Kino, joka on auki 24/7/364. Sieltä saa eläkeläisalennusta.

ripsa

En ymmärrä , saako pääkaupunki junissa alennuksen. Sekavaa tietoa. Entä kaukojunissa. VR sivuilla lukee , että pitää olla E-kortti ja kuvallinen kelakortti ja olin yksityisellä töissä , minulla on kuvaton eläkekortti . Siis mitä pitää olla mukana? Eikö ajokortti käy , jos ei ole kuvallista Kelakorttia.

Vierailija

ripsa kirjoitti:
En ymmärrä , saako pääkaupunki junissa alennuksen. Sekavaa tietoa. Entä kaukojunissa. VR sivuilla lukee , että pitää olla E-kortti ja kuvallinen kelakortti ja olin yksityisellä töissä , minulla on kuvaton eläkekortti . Siis mitä pitää olla mukana? Eikö ajokortti käy , jos ei ole kuvallista Kelakorttia.

HSL = Helsingin seudun liikenne myöntää eläkeläisalennuksen pääkaupunkiseudun junamatkoihin vain kansaneläkettä saaville. Lisätietoa löydät HSL:n sivustolta www.hsl.fi

HSL:n alueen ulkopuolisiin kohteisiin esim. Riihimäki, Hyvinkää ja kaukojuniin VR myöntää eläkeläisalennuksen. 

En tiedä, mikä on e-kortti. Minulla on pelkästään kuvaton työeläkekortti. Olen monta kertaa matkustanut väliä Helsinki - Hyvinkää, Hyvinkää -Helsinki eikä minulta ole koskaan kysytty eläkekortin perään. Lippua ostaessa sanon, että haluan ostaa eläkeläislipun ja se on myyty minulle ilman että pyytävät näyttämään eläkekortin. Myöskään junassa ei ole tarkastettu lippua tai kysyttyä eläkekortin perään. Kannan kyllä aina lompakossa mukana henkilöllisyystodistusta ja eläkekorttia, joten en osaa sanoa, miten kävisi jos en voisi todistaa henkilöllisyyttäni jos lippuni tarkastettaisiin. Luulen, että ajokortti käy henk.todistuksen sijaan.

Toivon, että viestistäni on sinulle apua.

Vierailija

Tampereella on joukkoliikeessä seniorialennus 65 vuotta täyttäneille. Aennus ei koske 63 -vuotiasta eläkeläistä, vaikka onkin virallisesti työeläkkeellä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat