Vierailu vanhainkodissa.

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Viikonloppuna sain tietää, että entinen naapuri on vanhainkodissa. Oma mies lomalla ja rouva
kahden viikon jakson vanhainkodissa.. Mies on omaishoitaja ja rouva halvaantunut.
Mentiinpä vierailulle. Niin oli mieluisa vierailu, että ihan rouvan piti vähäsen itkeä, onneksi
ilosta. Itsellekin tuli tosi hyvä olo, kun näin vähällä pystyi lähimmäistään ilahduttamaan.

Vierailulla oli pieni koira mukana, autossa. Poislähtiessä hieman ulkoilutin koiruutta. Kyllä
oli mummelit onnellisia, kun hieman saivat koiruudelta huomiota ja pääsivät silittelemään.

Pienillä asioilla voimme ilahduttaa kanssaihmisiä.

Kommentit (9)

Vierailija

Useimmat pienet asiat ilahduttavat mieltä.
Vanhainkodissa,lastenkodissa,omassa kodissa.
Sepä se,kun sitä osaisi antaa ja ottaa vastaan.
Tutkitusti eläin on vanhusten ilo ja hellinnän kohde.
Kissa tai koira.
Lastenkodissa työssä ollessani sai vielä pitää eläimiä,siitä on aikaa,ehkä sellainen aika tulee taas.
Olin yövalvojana ja kuinka ollakaan,erään pienen pojan häkissä olevaa kaksi pikkuhiirtä oli päässyt karkuteille,
olivat niin kesyjä ,että mussuttamalla mahallani maaten sain kummatkin takaisin häkkiin.
Tämä meni ohi asian,mutta olen sitä mieltä ,että halihauvat ja kehräävät kissat vanhuksille kivojen ihmisvieraitten lisäksi ovat hieno asia.
Sinä olit yksi ilostuttaja.Hienoa....La mer,löytyisipä enemmän samankaltaisia.Me kaikki vanhenemme.

Vierailija

Itse muutaman kuukauden vanhainkotiyksinäisyyden kokeneena osaan olla kiitollinen niille
muutamalle ystävälle ja sukulaiselle jotka vierailuillaan ilahduttivat.
Nyt tervehdyttyäni olen yrittänyt myös vierailla yksinäisiä asukkeja katsomassa.
Samaa suosittelen muillekin. Jos ei ole omia tuttavia niin soitto vanhainkotiin laittaa
asian alkuun. Palkaksi hyvä mieli.

Vierailija

Halua kyllä olis vierailulle,mutta taitoa puuttuu.Yrittänyt olen mutta mitä te toiset juttelette siellä.Joskus puhuminen vaikeaa kun huono kuulo tai muisti.
Itse olen joskus siellä laulanut kun sen osaan,ja silmiin nähden ilostuu myös muistinsa menettäneet.
Ihmettelen eikö koira tai kissa olis tosi ihana asukas myös vanhainkotiin.
Entä akvaario? Kovin heillä on siellä ykstoikkosta se päivän rutiinit.

kesäheinä4
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minä käyn myös vanhainkodissa tervehtimässä tuttavaani. Ja joka kerta sieltä tullessani on hyvä olo ja ilo siitä, kuinka vähällä voi ilahduttaa lähimmäistään.

Vierailija

Hei an. 18:08 !
Jos et oikein keksi puheenaiheita, voisitko lukea lehteä, näyttää kuvia esim. maisemista ja eläimistä tai viedä mukanasi joku lapsi tervehtimään vanhusta. He pitävät yleensä kovasti lasten vierailuista.
Tärkeintä on kuitenkin, että käyt siellä !!

Vierailija

Jos vanhus jaksaa lähteä vaikka oleskeluhuoneeseen katsomaan telkkaria, voisitte mennä sinne yhdessä katsomaan
jotain josta hän on kiinnostunut, ja jutella siitä. Näin ehkä pääsisi hyvään alkuun. Kirjastosta voisi viedä lukemista ja vanhoja kotimaisia elokuvia (jos on mahdollista katsella niitä siellä). Joka harrastaa käsitöitä, voisi ilahtua langoista ja puikoista/virkkuukoukusta. Harrastukset tietysti menevät henkilön mukaan.

La mer
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tuossa edellä oli jo hyviä seurusteluehdotuksia.
Etenkin näin kesällä voisi viedä vanhuksen ulos, joko kävellen tai pyörätuolissa, kunnon mukaan.
Kahvit termariin mukaan ja piknikille. Jos omistaa auton, voisi myös lähiseutukierros piristää.

Liian harvoin itsekkin tätä vierailua tulee tehtyä. Nyt itseä niskasta kiinni ja tositoimiin.

Vierailija

Kiitos sinulle La mer hienosta teosta ja kertomastasi näillä palstoilla.

Itse olen työskennellyt pitkään vanhainkodissa tai paremminkin hoivakodissa.

Kaikenlaiset vierailut on tervetulleita vanhusten yhteisöön.
Edellä on jo ehdotettukkin hyviä asioita mitkä virkistää vanhuksia.

Ulkoiluttaminen näin kesäaikaan on yksi hienoimmista ja tärkeimmistä asioista mitä vanhukselle voi tehdä.
Monissa hoitopaikoissa on mahdollista viedä vaikka sängyllä ulos tai parvekkeelle.
Kysykää rohkeasti neuvoa ja apua henkilökunnalta.

Lapset ja eläimet on myös ihania virkistäjiä, lukemisen ja laulamisen ohella.
Eläinten pitäminen pysyvästi hoitolaitoksissa on joskus ongelmallista asukkaiden tai henkilökunnan allergioiden vuoksi.

Tekee sitten mitä tahansa siellä niin, tärkeää on kun käy ja tervehtii vanhuksia ja muutaman sanan vaihtaa tai taputtaa olkapäälle.

Vierailija

Hei, entä voiko tulla vierailulle vaikka ei tuntisi ketään? Sanomaan vaan hei ja kuulemaan jotai tarinoita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat