Tekstin koko

Vierailija

Viime ET-lehden tehtävien ratkaisujen teksti oli niin pientä, että sen lukemiseen piti käyttää suurennuslasia. Normaalin näkökyvyn omaava tyttäreni ihmetteli asiaa kanssani ja itse pystyn lukemaan ns. normaalia tekstiä.

Et-lehti lienee suunnattu iäkkäämmille ihmisille, joten olisikohan asiaan harkittava parannusta eli luettavaa tekstiä, kiitos tähän aivoja aktivoivaan osioon. Nyt hypin koko sivun yli, kun rupesi ärsyttämään.

Kommentit (9)

Vierailija

Käynti optikolla saattaisi auttaa. Silmälasisi on auttamattomasti vanhentuneet - siis tarvitset vahvemmat lukulasit. Ikä tekee tehtävänsä.

Vierailija

En ole aloittaja, mutta pistän kuitenkin lusikkani tähän soppaan ja sanon mielipiteeni.
Minulle tuottaa vaikeuksia lukea monien paperilehtien tekstiä, kun nykyään "pieni on kaunista"
ja kirjaimet ovat pientä pränttiä, myös sanojen ja rivien välit ovat pienet. Ei ole niin väljää kuin
ennen. - Mikä etu tällä mahdetaan saavuttaa? Säästetäänkö painomustetta, onko valmis lehti
pienikokoisempana kätevämpi jossakin? Heikkonäköisen lukijan käsissä tuskin.
Tiedostan toki, että ongelma osittain johtuu huonontuneesta näkökyvystäni - mutta vain osittain. Käynti optikolla
ei ole patenttiratkaisu, koska minulla ei nyt ole rahaa uusiin laseihin. - Älkääkä, please!, vastatko: "Käynti sossussa
saattaisi auttaa."

Vierailija

Lainaus:

Käynti optikolla saattaisi auttaa. Silmälasisi on auttamattomasti vanhentuneet - siis tarvitset vahvemmat lukulasit. Ikä tekee tehtävänsä.

Tuohon ei juuri kannattaisi vastata, mutta teen sen kuitenkin. Käynti silmälääkärillä oli pari kuukautta sitten. Lähinäkö +2,5 ja muuten terveet silmät.
Aloittaja

Vierailija

Lainaus:

Viime ET-lehden tehtävien ratkaisujen teksti oli niin pientä, että sen lukemiseen piti käyttää suurennuslasia. Normaalin näkökyvyn omaava tyttäreni ihmetteli asiaa kanssani ja itse pystyn lukemaan ns. normaalia tekstiä.

Et-lehti lienee suunnattu iäkkäämmille ihmisille, joten olisikohan asiaan harkittava parannusta eli luettavaa tekstiä, kiitos tähän aivoja aktivoivaan osioon. Nyt hypin koko sivun yli, kun rupesi ärsyttämään.

Jossain vaiheessa se raja tulee vastaan jos lehden tekstin kokoa suurennetaan on koko lehden kokoa suudennettava silloin puhutaan jo kustannustekijöistä.
Valitettavasti näkökyky heikkenee useimmilla vanhemmiten.

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

Jossain vaiheessa se raja tulee vastaan jos lehden tekstin kokoa suurennetaan on koko lehden kokoa suudennettava silloin puhutaan jo kustannustekijöistä.

Ei tekstikokoa tarvitsisi suurentaa, jos ei olisi alettu pienentää. :)

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

Lainaus:

Ei tekstikokoa tarvitsisi suurentaa, jos ei olisi alettu pienentää. :)

- Juuri näin - hyvä pointti!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat