Epäselvää osatyökyvyttömyyseläkkeen päivistä

Vierailija

Osaako kukaan neuvoa minua?

Olen vastikään jäänyt osatyökyvyttömyyseläkkeelle kunnan virasta. Teen työtä joka toinen päivä. Nyt työpaikan kokouksessa keskusteltiin yleisesti työajastamme, joka on kovin sekava. Työaika voi olla klo 8-21 välisenä aikana. Virkavapaus pitää anoa, jos poistuu johonkin vähän kauemmas tänä aikana, vaikka ei olisikaan määrätty työtehtäviä kyseiselle ajalle. Kysyin, koskeeko tämä myös minun "eläkepäiviäni". Kuulemma koskee. Eli siis en ole vapaa lähtemään oikeastaan minnekään arkipäivien aikana, vaikka olenkin osan ajasta eläkkeellä. Sitä kun ei voi ajallisesti sijoittaa tiettyihin päiviin.

Onko todella näin? Jos on, niin tämä on iso epäkohta, joka huonontaa osatyökyvyttömyyseläkkeellä olevan jaksamista työelämässä normaaliin eläkeikään asti.

Kommentit (1)

Vierailija

Olin itsekin ennen vanhuuseläkkeelle jäämistäni osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Tein joka päivä lyhennettyä työaikaa klo 9.00 - 13.00. Jokainen päiväni oli siis eläkepäivä! Minua koski samat oikeudet ja velvollisuudet kuin muitakin, paitsi, ettei minulla voitu teettää enää ylitöitä! Työaikahan on sovittu etukäteen työnantajan kanssa. Neuvoisin Sinua tiedustelemaan pulmaasi vastausta liitostasi!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat