Vierailija

Jos sinulla on monta pitkäaikaissairautta, joihin joudut ottamaan vaikkapa viisi tabua aamulla, nappaatko kaikki viisi kerralla vai jaksotatko mitenkään? Esim. kilpirauhas-, kaksi eri verenpaine-, verenohennus- ja kolesterolilääkettä.

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on monta pitkäaikaissairautta, joihin joudut ottamaan vaikkapa viisi tabua aamulla, nappaatko kaikki viisi kerralla vai jaksotatko mitenkään? Esim. kilpirauhas-, kaksi eri verenpaine-, verenohennus- ja kolesterolilääkettä.

Vie kysymyksesi terveysosioon. kait tumpelotkin saavat lääkäriltä ohjeet?

Jos ymmärrys ei pelaa on se tosi pimeetä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vie kysymyksesi terveysosioon. kait tumpelotkin saavat lääkäriltä ohjeet?

Jos ymmärrys ei pelaa on se tosi pimeetä.

Kiitos positiivisesta vastauksesta ja ohjeesta.

Vierailija

"kait tumpelotkin saavat lääkäriltä ohjeet?"

Varmaan saavatkin, mutta kun lääkkeitä tulee eri aikoihin eri alan lääkäreiltä, eivät tavallisetkaan ihmiset aina muista kysyä, miten lääkkeet pitäisi jaksottaa.

Kysyin ihan asiallisesti, miten täällä kirjoittelevat ihmiset tekevät eli yritin keskustella asiasta vähän niin kuin vertaiskokemuksena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin joudun ottamaan verenpainelääkkeen sekä aamulla että illalla,primaspanin otan myös aamulla. Kolesterolilääke on otettava illalla en vain muista miksi.Muistilääkkeitä ei ole vielä!

Vierailija

Minulla on kilpirauhaslääke, diabeteslääke, kolesterolilääke käytössä. Jaan viikon lääkkeet dosettiin, se on helppo käyttää. Kilpirauhaslääke Thyroxin otetaan aamuisin tyhjään mahaan, vartin päästä saa syödä aamupalaa, lääke ehtii ensin imeytyä.

Aamupalan kanssa otan diabeteslääkkeet, koska ne pitää ottaa syönnin yhteydessä, että mahavaivoja ei tule ja imeytyvät tehokkaammin.

Kolesterolilääkkeen otan iltapalan kanssa, koska kolesterolia muodostuu yön aikana, lääke otetaan yöksi.

Vierailija

Olin sydämen pallolaajennuksen jälkeen kuuntelemassa sydän infoa ja luennoimassa ollut lääkäri toi esille ongelman. Lääkkeiden yhteisvaikutus tulee tarkastetuksi jos ostat lääkkeet aina samasta apteekista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olin sydämen pallolaajennuksen jälkeen kuuntelemassa sydän infoa ja luennoimassa ollut lääkäri toi esille ongelman. Lääkkeiden yhteisvaikutus tulee tarkastetuksi jos ostat lääkkeet aina samasta apteekista.

Eiköhän reseptilääkkeet näy tietokannassa vaikka ostat joka kerta eri apteekista? Kun uusia lääkkeitä määrätään luulisi lääkärin tarkastavan entiset lääkkeet/sopivuus uusiin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat