Testissä 12 käsivoidetta: Tuoksuvaa luksusta ja arjen pelastajia

klo 15:01 | 12.3.2017
Toimitus testasi 12 erilaista ja eri tyyppistä käsivoidetta. Miten tehosi superedullinen käsirasva? Entä hintava manteliproteiineja sisältävä voide? Lue koko juttu
Biothermin voide sisältää allergisoivan ainesosan joten en suosittele sitä. LV:n 55 on hyvä voide, rutikuivissa käsissäni ei tunnu liian paksulta vaan imeytyi suhteellisen nopeasti.
Tuo LV kyllä auttoi iho-ongelmiin taipeissa jotka johtuivat lääkkeistä. Apteekista ostin ensin kortisoonivoidetta joka ei auttanut, sitten jotain anti-exseem joka ei auttanut. Sitten kokeilin tuota LV-käsivoidetta ja oli kyllä yllätys että rupesi iho paranemaan. Erittäin hyvä tuote, viisi kertaa halvempi kuin nuo apteekin hulivilituotteet.
Olen sairastanut hankalan käsiekseeman, ja olen varovainen etenkin käsivoiteiden suhteen. Parempi olla allergiaystävällisiä. LV:tä kokeillut.
Hieman ihmettelen, että käsivoiteissa on airinkosuojakertoimia. Käsinekausi on Suomessa pitkä, ja kämmenselkiin voi laittaa tehokkaampaa (SK50) aurinkovoidetta säteilevinä päivinä ulkoillessa.
Tällä hetkellä (joka tosin ei ole jutun tekohetki) suositellaan pesemään kädet 20 x/pv (mikä mielestäni tarkoittaa lähes puolen tunnin välein aktiivisena hereilläoloaikana). Eli menee kallista ihovoidetta viemäriin ihan kunnolla. Rankkaa aikaa iho-ongelmaiselle. Käsien kunnossapitäminen käy työstä.
Käytän voidetta vain yöksi. Voitelen huolellisesti kynsinauhat ja käsien selkäpuolet. Kämmenet tarvitsevat rasvaa vähemmän. Olen toki kokeillut muitakin voiteita, mutta tämä on jäänyt vakikäyttöön.
Valmistajan antamat tiedot:
Tyrnikäsivoide on hoitava voide, joka sisältää luonnon aitoa tyrninsiemenöljyä.
Marjan siemenestä saatava öljy uudistaa ja kosteuttaa. Voide kosteuttaa tehokkaasti ihoa ja tekee ihon pehmeäksi.
Tyrnikäsivoide sisältää glyseriiniä, pehmittävää avokadoöljyä sekä mm. auringonkukansiemenöljyä ja rosmariininlehtiuutetta, joista jälkimmäinen virkistää ihoa. E-vitamiini on antioksidantti, joka suojaa ihoa, ehkäisee ihon ikääntymistä ja auttaa ihoa säilyttämään kosteutensa.
Tyrnikäsivoiteessa on raikas tuoksu. Riittoisa 200 ml:n tuubipakkaus, jossa on flippikorkki.
Lisäys: Hinta verkkokaupassa 5,80 €.