Ajattelin alkaa järjestellä asioita siihen malliin, kuin olisin täällä vielä joitakin vuosia.

Vierailija

Vaikka viisi vuotta. Plus miinus. Olen 42-vuotias nainen.

Olen pettynyt ihmisiin ja niinsanottuihin läheisiin, nykyisiin ja varsinkiin entisiin sellaisiin. Ihmisluonto on sellainen, että ihmiselle on armeliasta päästä täältä jonain päivänä pois.

Luonto on kaunis. On kaunista musiikkia, taidetta, kirjallisuutta, kaikkea hyvää ja koskettavaa.

Minun osalleni on kuitenkin tullut pienestä lapsesta asti liikaa painolastia, sellaista pahuutta, jonka vaikutusta ei voi ymmärtää, jos ei ole sitä itse kokenut tai muuten syvällisesti asiaan perehtynyt. Lähi-ihmisten pahuus ja alhaisuus ja ahneus ympäröi niin, että vaikka ei koskaan enää näkisi näitä ihmisiä, heidän mätä muistonsa säilyy ikuisesti mielessä ja vaikuttaa sitä kautta ihmisen koko elinajan.

Jos kerran lähimmät ovat valmiita tällaiseen, miten sitten muut ihmiset eivät olisi? Olen tavannut paljon mukavia ihmisiä ja ihmisiä jotka ovat vaikuttaneet hyviltä, mutta monien kohdalla on mahdollista, että en vain ole tutustunut heihin riittävän hyvin, jotta ikävät piirteet tulisivat esiin. Kaukaa on helppo ihailla.

Kommentit (2)

Vierailija

Näet elämässä paljon hyvääkin. Kannattaisiko vastaisuudessa yrittää kurottaa näitä asioita kohti.

Vierailija

Vertaistukea on vaikea antaa kun ei tiedä, millaisista traumoista pahaolo on lähtöisin ja mikä sen on oikeasti aiheuttanut.

Silti. Aikuisen, omillaan toimeen tulevan on aina mahdollista katkaista välit läheisiin, jotka kokee pahoiksi, alhaisiksi ja ahneiksi. Kun ei ole jatkuvasti yhteydessä tällaisiin ihmisiin, voi alkaa elää omaa elämäänsä ja suunnata katseensa tulevaisuuteen, hyvään sellaiseen.  Ainakin minulle lääkäri on suositellut, etten ole enää yhteydessä pahaa mieltä aiheuttaviin sukulaisiin, oman mielenterveyteni vuoksi. Olen jättänyt yhteydenpidon minimiin, pakollisiin virallisiin asiohin ja totta maar, olen onnellisempi, levollisempi ja nukun yöni paremmin.

Luonnossa ja varsinkin metsissä liikkuminen , rauhoittaa ja antaa levollisen olon. Suosittelen.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat