Tämän painonhallinnan myötä olen alkanut juomaan vihreää teetä koska olen kuullut sen terveellisistä vaikutuksista ja sen kyvystä kiihdyttää aineenvaihduntaa. Mutta se maku! Aivankuin hörppisi lehmän aluspahnoista haudutettua vettä, en osaa tuota kauniimmin kuvata.Sen olen huomannut että jos sitä illalla juon niin koko yön saan ravata pihan perällä.

Miten te teenjuojat saatte teestänne miellyttävämmän makuista, mitä siihen pitäisi lisätä jotta se tulisi juotavaksi? Sokeria kun ei kilojaan vahtiva voi siihen lusikkatolkulla lapata. En ole koskaan ollut teen enkä kahvin ystävä eikä minusta näillä näkymin sellaista koskaan tulekkaan.

Sivut

Kommentit (22)

Muistaakseni olen joskus ostanut, juonut mintulla maustettua vihreää teetä. Mutta tavallista vihreää teetä juon joka päivä. Kuin myös hauduttanut tuoreista mintun lehdistä juoman, ja on sekin hyvää, ehkä vähän ohuen makuista kun en halunnut koko yrttinippua tuhota kerralla. On tee hyvää, hiukka hunajaa tai hermesetasta makeudeksi. Tottuu kyllä, usko vaan!

Sanovat että vihreä tee piristää ja sulattaa rasvaa, tiedä häntä! 

Kun menet alan kauppaan varmasti löydät mieluisesi.

Vierailija

En ole ikinä kuullut, että teellä on laihduttavaa vaikutusta. Vihreän teen mausta olen samaa mieltä kuin ketjun aloittaja. Juon harvoin teetä mutta kun juon niin se on tavallista, tummaa teetä, annan valua kahvinkeittimen suodattimen läpi ja laitan vain vähän teetä, että juoma ei ole liian voimakasta. Juon teen ilman sokeria, hunajaa tai mitään makeutusainetta. Mielestäni parasta silleen.

Hyvä painonpudotuskeino on juoda pieni lasillinen vedellä laimenettua omenaviinetikkaa ennen jokaista ateriaa. Laihdutin tällä tavalla noin 20 kiloa monia vuosia sitten. Kaupan päälle pääsin eroon uimalasta varpaan kynsiini tarttuneesta kynsisienestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Luepa goolettamalla..vihreän teen terveysvaikutukset.

Tuo omenaviinietikka on niitä vanhanaikaisia hyvä keinoja joita muistan isoäitini jo käyttäneen. 

Minä myös kokeilin joskus suunympärysihottumaan, saattoin antibiotin kanssa auttaa:)

Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut, että teellä on laihduttavaa vaikutusta. Vihreän teen mausta olen samaa mieltä kuin ketjun aloittaja. Juon harvoin teetä mutta kun juon niin se on tavallista, tummaa teetä, annan valua kahvinkeittimen suodattimen läpi ja laitan vain vähän teetä, että juoma ei ole liian voimakasta. Juon teen ilman sokeria, hunajaa tai mitään makeutusainetta. Mielestäni parasta silleen.

Hyvä painonpudotuskeino on juoda pieni lasillinen vedellä laimenettua omenaviinetikkaa ennen jokaista ateriaa. Laihdutin tällä tavalla noin 20 kiloa monia vuosia sitten. Kaupan päälle pääsin eroon uimalasta varpaan kynsiini tarttuneesta kynsisienestä.

Hei! Voitko kertoa paljonko laitoit sitä omenaviinietikkaa siihen lasilliseen vettä? Ja onko se hyvä tai parempi hapottomaan mahaan vai hapolliseen vai ihan normaaliin ruuansulatukseen?

Mantelin pitäisi sulattaa vatsarasvoja,teen en ole kuullut sitä tekevän. Olen joskus terveysinnossani maistanut vihreää ja valkeaa teetä, mutta kumpikin oli makuuni liian mietoja tai muuten epämiellyttävän makuisia. Nyt juon pelkästään maustettua mustaa teetä.Hieman sokeria sen kanssa menee.Ja yleensä juon pussiteetä kun sen valmistaminen on niin helppoa. Tosin viimeviikolla ostin Tokmannilta jonkun halvan ison teepakkauksen.Avasin sen kotona ja kas siellä olikin iso pussi,luulin sitä irtoteeksi ja tälläviikolla ostin "irtoteenhaudutuslaitteen"! Ja eikun maistamaan uutta teetä,kun avasin sen ison pussin siellä olikin pikkupusseja.Nyt pitää varmaan sille haudutusjutulle ostaa irtoteetä!

Jopas hauskasti kävi. Minullakin on sellainen pienehkö ketainen haudutuskannu, jostain saanut vissiin kylkiäisenä ja siinä haudutan teetä, milloin mitäkin.

Kyllä vihreä tee tekee niin, vaikka et ole sitä kuullut, mutta jos luet mitä vihreästä teestä kirjoitetaan, niin ehkäpä uskoisit! Eipä kai se rasvojen sulaminen hetkessä päällepäin näy, mutta voi labrakokeissa näkyä. Haluisin aina asioista löytää joitakin hyviäkin puolia! Ymmärrän kyllä monet asiat ovat normaalisti ihmisille kokemattomia. Olen kokeilunhaluinen ja otan vastaan mielelläni uutta tutustuakseni, vaikka en vanhaa välttämättä hylkäisikään. Ehkäpä juuri tuon tähden olen vielä elävien kirjoissa!

Olisi raskasta elää aina kielteisellä kannalla joka asiasta!

Kiitos etikkavinkistä. Olen kyllä lukenut etikan vaikutuksista puhdistuksissa mutta tuo painonhallinnan tukeminen etikan avulla ei ole minua koskaan saavuttanut. Netin uumenista kaivoin esiin sellaisen tiedon jotta 1 ruokalusikallinen etikkaa 2,5 desiin vettä olisi sopiva suhde.

Mökin muori kirjoitti:
Kiitos etikkavinkistä. Olen kyllä lukenut etikan vaikutuksista puhdistuksissa mutta tuo painonhallinnan tukeminen etikan avulla ei ole minua koskaan saavuttanut. Netin uumenista kaivoin esiin sellaisen tiedon jotta 1 ruokalusikallinen etikkaa 2,5 desiin vettä olisi sopiva suhde.

.

Kiitos :) Kun kaivelit  esille tuon vinkin! Olihan se omenaviinietikkaa! Oli kai! Kokeilen kun viimeksi  kokeessa oli huono kolestroli lisääntynyt. Jospa vaikka tämä vielä yhdessä muun yrityksen kanssa tehoaisi että ei tarvitsisi lähteä lääkettä popsimaan.

Vierailija

-valone-Käyttäjä698 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hei! Voitko kertoa paljonko laitoit sitä omenaviinietikkaa siihen lasilliseen vettä? Ja onko se hyvä tai parempi hapottomaan mahaan vai hapolliseen vai ihan normaaliin ruuansulatukseen?

Oho. Omenaviinietikka on herättänyt kiinnostusta. Tunnustan, etten koskaan mitannut lasiin laittamani etikan määrää.  Lorautin sitä lasin pohjalle ja sekoitin veden kanssa. Joskus oli vahvempaa ja joskus laimeampaa. Laihduttamisen kannalta oli oleellisempaa, että joi sitä omenaviinietikkaa joka päivä ja pitkän ajan. Minulla kuuri kesti 6 kk jokapäiväisenä ja päälle vielä muutama kuukausi pari kertaa viikossa. Minulla on normaali ruuansulatus enkä ole koskaan kärsinyt vatsavaivoista. Voi olla, että herkkävatsaiselle omeviinietikkakuuri ei sovi.

Vierailija kirjoitti:
-valone-Käyttäjä698 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oho. Omenaviinietikka on herättänyt kiinnostusta. Tunnustan, etten koskaan mitannut lasiin laittamani etikan määrää.  Lorautin sitä lasin pohjalle ja sekoitin veden kanssa. Joskus oli vahvempaa ja joskus laimeampaa. Laihduttamisen kannalta oli oleellisempaa, että joi sitä omenaviinietikkaa joka päivä ja pitkän ajan. Minulla kuuri kesti 6 kk jokapäiväisenä ja päälle vielä muutama kuukausi pari kertaa viikossa. Minulla on normaali ruuansulatus enkä ole koskaan kärsinyt vatsavaivoista. Voi olla, että herkkävatsaiselle omeviinietikkakuuri ei sovi.

Kiitos kun kerroit!

Ajattelin kokeilla ja hetki sitten laiton lasilliseen vettä kaksi ruokalusikallista omenaviinietikkaa ja aion juoda se enne nukkumaan menoa. Luin myös tuon jostakin muualta. Maistoin ja huh miten oli pahaa, mutta yritän totutella. Katsotaan miten käy!

Vierailija

Noinpa sitä tänäänkin juovat nämä köyhät pussiteetä marja-aromilla höystettynä. Hyvin sopii kovasti köyhän ja vanhaan eläkeläisen kukkarolle ja kielelle tävä vanha puunkuoritee Rooibos.

Vielä tilkka hunajaa mausteeksi, ja on hyvää!

Vierailija kirjoitti:
Noinpa sitä tänäänkin juovat nämä köyhät pussiteetä marja-aromilla höystettynä. Hyvin sopii kovasti köyhän ja vanhaan eläkeläisen kukkarolle ja kielelle tävä vanha puunkuoritee Rooibos.

Vielä tilkka hunajaa mausteeksi, ja on hyvää!

Tee ei ole koskaan tarjouksessa,mielimerkkini maksaa k-kaupassa noin 4.50euroa. Siinä on 25pussia ja pakkaus kestää minulla noin viikon. Tietysti on kalliimpiakin irtoteenä ym.ym.mutta olen liian laiska etsiäkseni niistä sopivaa. Kahvi on "aina" tarjouksessa jossain, kolme pakettia kympillä ym.ym.eli halvempaa kuin tee,jos vain on hintatietoinen. Hunajasta teessä en tykkää,joskus sairaana sitä teehen silti laitan.Rooibos teetä pussiteenä olen sitäkin maistanut,en siitäkään pitänyt.Makuja ja makuaisteja on erilaisia jokainen juokoon sitten vaikka kukkarolleen sopivaa nestettä,jos ei makuaistikaan enään toimi!

Jos teenjuonti olisi suomalaisilla yleisempää, runsaampaa niin varmasti hintakilpailuakin tulisi.

On teemerkkejä kuin laatujakin useampia kuin joskus vuosikymmeniä sitten kun oli vain kahta merkkiä.

Jos makuaisti ei toimisi, en varmasti haluaisikaan kokeilla uusia makuja, mutta kun se toimii kuin muutkin aistit, on piristävää kokea juomissakin vaihtelua. 

Olen oppinut teenjuojaksi Egyptissä. Siellä juodaan teetä aina ja kaikkialla. Siellä kun käy kylässa niin turha haaveilla kahvikupposesta ... Juon nykyään teetä iltaisin kahvin sijasta. Kaiken teeni ostan Egyptistä ja tuon Suomeen. Kai teellä on joku tuontirajoitus Suomeen palatessa (en halua tietää!) mutta vielä eivät ole tullissa tarttuneet kiinni tuomisiini.

Yleensä juon mustaa, irtoteetä nimeltää El Arosa Tea. Arosa on suomeksi "morsian".  Mikäs sen mukavampaa kun nauttia morsianteetä iltasella!

Hassu juttu, kun aloin tutkia pakkausta tarkemmin niin huomasin, että teenlehdet tuodaan Keniasta, jatkojalostetaan ja pakataan Egyptissä.

Sivut

Kuukauden tykätyin

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat