Matkaselvitys

Vierailija

Onkohan lentoasemalla matkaselvityksen teko vaikeaa kun ovat vähentäneet henkilökuntaa?
Pitää kai jollain konella tehdä se selvitys.Olen syksyllä lähdössä reissuun.Kai siellä henkilökunta auttaa.Onko kokemusta?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Juuri kaksi viikkoa sitten tein lähtöselvityksen netissä. Suomenkielellä sai tehdä. Oli oikein helppo.
Pitää vain tulostaa tehty kaavake.
Voi olla että nykyään ei lentokentällä saa henkilökunnan apua. Ja siellä voi olla kiirettä ja ruuhkaa.

Vierailija

Samoin minä olen tehnyt lähtöselvityksen sekä kotikoneelta lähtöä edeltävänä päivänä että lentoasemilla koneelta. Kumpikin tapa on ihan helppoa, ei sitä kannata jännittää. Ensimmäisellä kerralla kysyin apua lentokenttävirkailijalta ihan vain henkiseksi tueksi ja sain sitä heti. Kyllä lentokentällä virkailijoita riittää. Hyvää matkaa!

Vierailija

Itse olen kanssa lähdössä matkalle syyskuun lopulla ja matkanjärjestäjä viittasi alustavassa infossa, että rekisteröityminen tehdään myöhemmän infon mukaan ennen kokoontumista kentällä. Olen tottunut (viimeksi 2/12) siihen, että virkailija tekee lähtöselvityksen puolesta. Mutta ohjeet varmaan neuvoo ja jos homman voi tehdä kotikoneelta rauhassa, sen parempi. On mielenkiintoista oppia uusia asioita ja sitten seuraavalla kerralla homma jo sujuu.
S-Markettiin oli tullut itsepalvelukassa ja minähän menin heti siihen - en jonottamaan tavalliseen kassajonoon.
Aivan helposti meni ohjeiden mukaan "itsepalvelu" ja seuraavalla kerralla ei enää tarvitse arpoa, osaako hoitaa homman. Suosittelen.
.

Vierailija

kyllä apua saa, ja palvelutiskejä on myös. Heinäkuussa menin palvelutiskille, pääsin heti palveluun. Oli kyse lomalennosta. Pitkät jonot oli drop-inn-tiskeille eli niille johon matkalaukut jätetään ja lähtöselvitys on jo tehty netin kautta.
Itselläni ei ole tulostinta tietokoneessa joten en pysty tulostamaan "lippua".

Vierailija

Tarkoitat siis check-inniä
Kyllä siellä saa tiskiltä palvelua. Itsepalvelua en aio käyttää niin kauan kun palvelua saa, eikä sitä kyllä poisteta kokokaan koskaan.
Mikä lentoyhtiö on, se vähän vaikuttaa asiaan ehkä?

Vierailija

Hei!
Lähtöselvityksen teko on selkeää ja helppoa omalla tietokoneella.
Ensin kannattaa tehdä ns. koekirjautuminen. Finnairin sivuilta se löytyy.
Yritys hyvä kymmenen!

Vierailija

Juu... en minäkään pelkää itsepalvea, kaikenlaista sitä joutuu nykyisin tekemään ja oppimaan, henkilökuntaa vähennetään yhdestä ja toiseta paikasta. Pankissakaan ei juuri koskaan tarvi käydä, asiat hoidetaan netissä. Mutta, yhtä kaipasin / olisin tarvinnut : rahaa ei saanut pankista nostettua virkailijalta, kävin väärään aikaan pankissa ja toiminto ei onnistunut. :(

Vierailija

Lainaus:

Juu... en minäkään pelkää itsepalvea, kaikenlaista sitä joutuu nykyisin tekemään ja oppimaan, henkilökuntaa vähennetään yhdestä ja toiseta paikasta. Pankissakaan ei juuri koskaan tarvi käydä, asiat hoidetaan netissä. Mutta, yhtä kaipasin / olisin tarvinnut : rahaa ei saanut pankista nostettua virkailijalta, kävin väärään aikaan pankissa ja toiminto ei onnistunut. :(

Et huomannut tehdä niinkuin yksi tuttavani. Hän oli myös mennyt hakemaan rahaa tilitään ns. väärään aikaan eikä tietenkään ollut saanut. Hän oli sanonut että teidän on pankki mutta minun on rahat. Sen jälkeen hän oli ilmoittanut vaihtavansa pankkia ja sen oli pikaistuksissaan myös tehnytkin. En sitten tiedä kuinka asiointi uudessa pankissa sujuu.

Vierailija

Aurinkomatkatkin on lopettanut valmismatkojen myynnin moniin euroopan kaupunkeihin.
Nyt oppaassa sanotaan, että tilaa lento ja hotelli heidän kauttaan, mutta muuten selviydy miten parhaaksi näet.
Ylimielisesti sanotaan, että kohteessa puhutaan englantia, mutta ei suomessa kaikki matkustavaiset puhu englantia, varsinkaan iäkkäämmät eläkeläiset.
Olen pettynyt Aurinkomatkojen suunnanmuutokseen.

terveisin matkustava mummeli

Vierailija

Lainaus:

Aurinkomatkatkin on lopettanut valmismatkojen myynnin moniin euroopan kaupunkeihin.
Nyt oppaassa sanotaan, että tilaa lento ja hotelli heidän kauttaan, mutta muuten selviydy miten parhaaksi näet.
Ylimielisesti sanotaan, että kohteessa puhutaan englantia, mutta ei suomessa kaikki matkustavaiset puhu englantia, varsinkaan iäkkäämmät eläkeläiset.

Näinhän meille mummeleille tahtoo käydä, että jalkoihin jäädään - asiassa kuin asiassa. Nuoret osaavat kieliä ja uskallustakin heiltä löytyy enemmän heittäytyä epävarman päälle. Heille on netin käyttökin paljon tutumpaa kuin meille, joten esim. matkatoimistojen palvelut eivät ole niin haluttuja.
Ymmärrän hyvin, että Aurinkomatkojen ei kannata tehdä kovin isoja satsauksia pelkästään meitä mummeleita varten, vaikka se onkin meidän kannaltamme harmillinen asia.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Näinhän meille mummeleille tahtoo käydä, että jalkoihin jäädään - asiassa kuin asiassa. Nuoret osaavat kieliä ja uskallustakin heiltä löytyy enemmän heittäytyä epävarman päälle. Heille on netin käyttökin paljon tutumpaa kuin meille, joten esim. matkatoimistojen palvelut eivät ole niin haluttuja.
Ymmärrän hyvin, että Aurinkomatkojen ei kannata tehdä kovin isoja satsauksia pelkästään meitä mummeleita varten, vaikka se onkin meidän kannaltamme harmillinen asia.

Luulen, että Aurinkomatkat ovat siirtäneet valmismatkat kaukokohteisiin joista heille jää enemmän tuottoa omaan pussiin.
Tuotantohan ei ole supistunut, vaan matkakohteet ovat muuttuneet. Nyt valmismatkat on suunnattu kohteisiin joissa on halvat hotellihinnat ja muut elinkustannukset.
Minäkin olen pahoillani euroopan kaupunkikohteiden loppumisesta vaikka pärjäisinkin kielen puolesta. Vanhemmiten on turvallista olla opastetulla matkalla.

terveisin vanha kapsäkki

Vierailija

Jos teillä on kerran varaa matkustella pitää olla varaa myös palkata vaikka kouluja käynyt henkilö avuksi - mitä itkette. Kun ei ole vara matkustella ei tarvitse tuotakaan murehtia. Todella ärsyttää tuo vanhusten reissaaminen.

Vierailija

Lainaus:

Jos teillä on kerran varaa matkustella pitää olla varaa myös palkata vaikka kouluja käynyt henkilö avuksi - mitä itkette. Kun ei ole vara matkustella ei tarvitse tuotakaan murehtia. Todella ärsyttää tuo vanhusten reissaaminen.

Tässäkin asiassa on useampi totuus. Monestikaan tekeminen ei ole ns. varoista kiinni vaan siitä kuinka rahansa käyttää. Muistan aikoinaan kun olimme nuoria ja tosiaan teimme yhden etelänmatkan vuodessa (silloin ns. Mallorcan matkan), jotkut tuttavat sanoivat että niinhän ne joilla on varaa. Kuitenkin olimme näiden sanojien kanssa suurinpiirtein samanlaisessa elämäntilanteessa, samassa työssä, samansuuruiset talovelat ym. Ainoa ero oli, että me emme kulkeneet ravintolassa joka viikonloppu emmekä ostaneet perjantaipulloja vaan säästimme ne rahat tähän yhteen lomaviikkoon. Ei pitäisi ärsyttää ketään enkä näe kadehtimisen aihettakaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat